Diskuse k článku

V Londýně přistál první přímý let z Austrálie. Pasažéry zkoumali vědci

Na londýnském letišti Heathrow přistál v neděli ráno letoun, který absolvoval první pravidelný přímý let mezi Austrálií a Británií. Trasu dlouhou 14 498 kilometrů překonal stroj Boeing 787 Dreamliner provozovaný aerolinkami Qantas Airways za 17 hodin a tři minuty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R91a79d63e80k 58T12r53n 1856898768580

.....to video jako bylo co? 8-o

5.5.2018 11:50

P37e90t70e32r 69H38o41s44e22k 6642457349879

Odletam pristi tyden do Sydney. Casove to je zabiracka, ponevac s mezipristanim v L.A. ten let bude trvat 24hodin. NYdo LA 5 hodin a LA do Sydney 19 hodin. Potom se budu z toho letu dva dny davat dohromady ponevac je 15 hodinovy casovy rozdil EST a Sydney. :-(

28.3.2018 20:58

M16i96c27h58a47l 81M87i31l19l24e78r 9846462599732

pokud nemusis letet pres LA, protoze mas nejaky duvod se tam zastavit, je to o dost delsi cesta.

Letet do Sydney je nejkratsi obvyklou cestou pred Dubaj nebo Singapore, Bangkok, Seoul.

Napr. z Prahy do Dubaje s A380 5h55m, v Dubaji 2h25m na prestup a pokracovat dalsi A380 do Sydney 13h50m. Celkem 22h10m.

29.3.2018 5:58

P51e32t32e33r 81H34o68s34e33k 6322197489829

Michal ja bydlim v New Jersey ( 10 minut od GWB) a ten let je sice “ přímo” s tím, že je mezipřistání v LA je na doplnění paliva. To znsmená, vypadnout z letadla.

29.3.2018 11:30

M69i11c52h67a97l 39M22i33l77l31e76r 9506922889352

tak to ano. Nejak mi uniklo, ze zacinas let v NY, ne v Evrope.

Pres USA leta do Evropy Air New Zealand, uvazoval jsem, zda neletis nahodou s nimi.

30.3.2018 4:48

P48e13t33r 40F25r17ý65d89e87k 7949401989793

LA do Sydney 19 hodin? Kam na to chodis?

10.4.2018 23:20

P58e24t35e16r 65H80o64s29e36k 6832537469789

Vzalo to ještě víc než jsem odhadl . Z JFK do LA jsem měl dvě hodiny zpoždění a jak to chodí tak jsem nestihl connection na Sydney a neměl jsem jiné spojení než to vzít přes Melbourne . Tak jsem do Sydney dorazil až v pátek 5th of Apríl odpoledne a to jsem odjížděl z domu (bydlím v NJ Bergen county ) v úterý třetího .

Tak si spočítej. Trvalo mě to několik dni , než se moje tělesná schránka přeorientovaka.  to znamená , že jsem opět regular. 浪

11.4.2018 8:52

M25i37c96h25a67l 10M68i49l97l49e77r 9716692679412

nezapomen ale dodat, ze jsi letel pres mezinarodni daovou caru, ktera ti okamzite pridava jeden den.

letet opacnym smerem treba ze Sydney do LA, znamena doletet do LA drive, nez byl cas odletu ze Sydney.

Napr. kdyz jsme leteli na Hawaii, odletali jsme ze Sydney vecer dne sv. Patricka, ale pristali v Honolulu dopoledne dne sv. Patricka a museli zastavit cestou do hotelu a nechat projit pruvod oslavujici den zmineneho svateho!;-)

11.4.2018 9:00

P14e37t10e96r 69H72o35s38e52k 6142807359569

R^:-)

11.4.2018 10:32

J31a20n 13S35l69o52v80í37k 3469827240158

To už se mohlo letadlo vznášet ve vzduchu na místě a počkat, až se zeměkoule pootočí ;-D

27.3.2018 11:49

T52o58m47a20s 98H46a22c98e37k 6814537695487

To by se vyplatilo temer kazdemu, krome Concordu tedy ci nadzvukove stihacky. (resp cokoliv rychlejsiho nez ~1670 km/h ;-))

27.3.2018 13:21

M93i29c77h27a97l 77M54i11l41l67e53r 9796392779492

pokud letis do Evropy z Asie a zvolis trasu oblasti arktickeho kruhu nebo v jeste vyssich zemepisnych sirkach, tak skutecne po ten cas cesty letis virtualne s casem.

Pred nekolika lety jsme leteli z Tokia do Kodane, odletali jsme v poledne mistniho casu, nabrali to ostre na severozapad, kurs 310 az 330 a po dosazeni arktickeho kruhu jsme nasadili kurs 270, tedy primo na zapad. Po vetsinu letu jsme se udrzovali nad pasmem, kde bylo mezi treti a ctvrtou hodinou odpoledne pod nami. Az teprve s priblizenim ke Kodani a otocenim na jihozapad jsme zase "ztratili cas" a pristali nekde po 16:00 SELC po nejakych 10h40m letu.

30.3.2018 5:03

M89i24c16h58a55l 95M38i15l80l58e23r 9366402449412

Qantas vychvaluje jak let s Dreamlinerem non-stop z Perthu do Londyna je kratsi, nez letet pres asijske nebo arabske mesto.

To ale plati jen pro ty, kdo ziji v okoli Pertha a leti do Londyna, ne do kontinentalni Evropy.

Pro nas ostatni je lepsi drzet se zavedenych linek.

S manzelkou se chystame do Prahy a pozdeji dalsich evropskych destinaci koncem jara/ zacatkem leta.

Konkretne: kdybychom leteli od nas z vychodu Australie pres Perth, vubec nejkratsi spojeni je primo Dreamlinerem do Perthu s mezipristanim 1h30m pred tim dlouhym letem do Londyna, tam cekat 2h30m na letadlo BA a 2 hodiny smerem zpet, do Prahy, celkem 27h30 minut od prvniho vzletu do posledniho pristani, 3 lety.

Kdyz ale se to od nas vezme s A380 Emirates do Dubaje 14h5m, 3 hodiny na letisti v Dubaji a 6h25m s A380 Emirates do Prahy, trva to 23h30m, 2 lety.

A je to navic levnejsi.;-D

Qantas ted priznava, ze hlavni "ucel hry" je prepravit vic cestujicich z Evropy do Perthu. Na "klasickych linkach" maji konkurenci kvalitnich asijskych a arabskych spolecnosti i nizkonakladovych asijskych, tak propaguji novinku non-stop Australie - Evropa.

27.3.2018 5:47

J24a60n 57C39e40p47e98k 1784336560

Já letět 17 hodin v kuse, tak mě vynesou na nosítkách a rovnou do záchranky. Letěl jsem max necelých 13 hodin a přežil jen díky tomu, že jsem seděl do uličky a co půl hodinky se procházel. A to nepočítám ten tvrdý alkohol, který mně otupoval celou cestu.

26.3.2018 15:57

K82a69r20e43l 85M62o69k15r74y98k 3586578963

Letěl jsem několikrát přes 12 hodin v "Y" a dalo se to přežít (vždy jsem rezervoval místa v zadní části,kde je širší ulička a dají se vystrčit nohy do uličky).

25.3.2018 18:54

M85a78r82e85k 90V64a37r71o78u11s 6812194560923

To je super, že to teď všichni víme!

26.3.2018 4:39

P60a93v63e97l 59S77o85b75o94t55k94a 5340644

Dost vysoke riziko trombozy.

25.3.2018 18:02
Foto

P62a42v76e46l 80P46o74k81o43r83n51ý 2746234700232

Ano, a trombóza je "pěkně" nepříjemná.

26.3.2018 8:28

T15o32m39a96s 21H79a35c31e32k 6344447865827

Aspirin, tlakove podkolenky, hodne pit (vodu) a hlavne hodne cvicit ci prochazet se (v letadle). A to plati vicemmene pro vsechny long haul lety, nejeno na 17 hodin.

27.3.2018 13:27

L80u55k53a87s 79M83u12d50r56a 6756476312731

17 v pretlakove kabine tlakovane na vysku zhruba 2,2 tis. metru, v suchem vzduchu z klimatizace, v neprirozene poloze posedu a zavisly jen na stravovani z palubniho cateringu? No opravdu diky, ale vazne nechci, tohle milerad prenecham jinym

25.3.2018 17:55

J22o14s49e74f 28H75i75l45d28e28b18r72a60n52d57t 5924114271152

No a pokud má člověk nad 190, tak je mrtvej Homolka.

25.3.2018 17:57

M70i38c62h25a75l 78M24i70l22l30e14r 9156332369812

FYI: jidla servirovana na palube dlouhych letu s prednimi svetovymi aerolinkami se nedaji porovnat s temi gumovymi houskami s oschlym syrem a sunkou, servirovanym (pri nejlepsim) evropskymi aerolinkami na letech pres Evropu - nebo americkymi aerolinkami.

25.3.2018 20:26

J26a19n 54N53o20v73á73k 7625764508307

no letel jsem 13 hodin a kdyz bych si tam nepropasoval vlastni piti a jidlo tak bych to nedal.

25.3.2018 22:03

M61i96c66h91a94l 13M65i73l57l20e45r 9636282239302

a ze se smim ptat s kym jsi letel nebo jestli mas nejake zvlastni "dietni pozadavky"?

Mam za sebou uz hodne dalkovych letu, nektere v business a povetsinu v economy, ale i tam bylo predlozene jidlo vzdy dobre.

Piti? Nevim co si stezujes, normalne vino, pivo, dzusy, tvrdsi napoje.

Kdyz prijdou letusky po zacatku letu s pitim, nekdy si dam brandy & Coke jindy skotskou. Emirates nemaji brandy - i v economy namisto ni serviruji francouzsky konak Hennessy, tak tedy konak & Coke.;-D

A jejich skotska je single malt Glenfiddich, ne jen nejaka obycejna Johnny Walker Red. Qantas serviruje pochopitelne australska vina, Emirates francouzska.

26.3.2018 3:14

M18a82r49t25i61n 44C25h49l17u92m73s87k96ý 6954868881474

Je pití, které zmiňuješ, obvykle v ceně na takovýchto dálkových letech? Včetně alkoholu? Nebo v případě, že si ho hradí pasažér zvlášť, jaké jsou ceny v porovnání s těmi pozemními?

Fakt by mě to zajímalo, díky

26.3.2018 22:18

M62i41c62h73a62l 29M55i25l17l37e48r 9926782569232

VSE v cene letenky i v economy. Krome sampanskeho -Moet & Chandon u Emirates, za to se priplaci. Prehnane drahe a klidne se priznam, ze bez sampanskeho na palube se klidne obejdu. ;-)

Obzvlast, kdyz jine napoje u Emirates economy jsou kvalitni, viz nahore Hennessy a Glenfiddich.

Qantas a Air New Zealand v economy serviruji sumive australske / novozelandske vino (sekt) bez priplatku.

Na dalkovych letech jsem prozatim letel nejvic s Qantasem (business a economy) a Emirates economy, parkrat s Air New Zealand (business a economy), SAS (business), British Airways, Air Tahiti Nui, Fijian Airways vse economy.

Samozrejme, ze Qantas a Air NZ serviruji vina sve vlastni produkce, maji velmi dobrou povest. Emirates a Air Tahiti Nui francouzska, Fijian australska a novozelandska. Piva vyrobena v zemi registrace aerolinky, pokud maji pivovar, jinak importovana. Tvrdsi napoje - skotska whisky, brandy nebo zmineny konak u Emirates, gin, vodka, bourbon - vse v tech malych lahvickach.

27.3.2018 5:13

M89i45c20h54a16l 60M42i91l22l14e86r 9456802229292

Zavedena rutina na takovem dlouhem letu s Emirates v economy, 14 hodin mezi vychochoaustralskym mestem a Dubaji je vozejk s velkym vyberem alko a nealko napoju a malym slanym obcerstvenim po startu.

Po nejake hodine- hodine a pul jidlo skladajici se z predkmu, hlavniho jidla (2 na vyber), bulky a masla, desertu, cokoladoveho bonbonu a mensi plastove krabicky se slanymi susenkami, kousku syra a pomazankou, kterou si cestujici obvykle nechavaji v kapse pred sebou na pozdeji.

Siroky vyber alkoholickych a neakholickych napoju. Pak vozejk s kavou, cajem, pitim

Zhasnou svetla a lide se ulozi ke spanku, nebo se jinak zabavuji. Po nekolika hodinach obejde personal cestujici s necim teplym -pizza, shawarma (zavitek v arabske placce) a sem tam obcas s vodou a dzusy. nekdy take zmrzlina v kalisku.

Cestujici si kdykoliv behem letu muze zajit do kuchynky - galley, pozadat o napoj alko ci nealko, samoobslouzit se ovocem (jablka nebo banany), cokoladovou tycinkou, susenkami sladkymi, slanymi. Vedle toho si muze vyzadat salek instatntich asijskych nudli ve vyvaru.

Asi tak 2-3 hodiny pred pristanim letusky rozsviti tlumena ruzova svetla pripominajici cervanky a v tom polosvetle zacnou servirovat snidani!

Na vyber jednoducha kontinentalni s pecivem, dzemem, yogurtem a ovocem nebo tepla - vajecna omeleta, "slanina" nebo klobaska z uzeneho krocana ( halal strava -zadne veprove na palube!), zelenina, loupacek, maslo, dzem, ovocny salat, jogurt, kava, caj, ovocne stavy.

K snidani neserviruji v economy alkohol. V business a jednicce je mozne mit k snidani i sampanske, tam samozrejme v cene letenky.

Teprve po snidani rozsviti v kabine svetla naplno.

27.3.2018 6:14

M62a12r14t83i31n 36C10h26l31u47m67s12k42ý 6804228451324

super, díky moc za vyčerpávající info :-)

27.3.2018 7:22

M71i47c87h79a74l 49M30i44l30l59e49r 9386392579182

PS. jidlo na palubu vubec NENI treba propasovat, kazdy si muze prinest sve - i treba ty tradicni ceske rizky, pokud mas zajem. ;-D

Nikdo to nekontroluje a pokud to neni neco vylozene smradlaveho, co by obtezovalo spolucestujici (olomoucke syrecky, silna cesnekova pomazanka), palubni personal si toho nevsima.. Kdo jen trochu cestuje letecky, ten to vi - je s podivem, ze tys to nevedel a myslel jsi, ze musis neco pasovat!

****Nesmis ale zadne jidlo z paluby odnaset pri opusteni letadla nebo mezipristani, na to plati karantenni zakony. Proto jsou mezi vystupem z letadla a prichodem do tranzitniho prostoru umisteny odpadkove kose, aby cestujici mohli vyhodit veskere zbyle jidlo.***** Za neuposlechnuti jsou penezite pokuty.

Napoje: pres bezpecnostni prohlidku mezinarodniho letu nesmis pronest vic jak 100ml lahvicku. Muzes si ale napoje koupit nebo naplnit plastovou lahev vodou (podle toho jestli je bezpecnostni prohlidka tekutin a gelu pri prichodu do tranzitu nebo az na gate) a prinest sebou na palubu.

Prinaset alkohol na palubu je zakazano, ale pokud neletis nejakou mizernou skotackou nizkonakladovkou, alkoholicke napoje dostanes na palube dlouhych letu ZDARMA na pozadani.

Pokud jsi tak zoufale ziznivy po alkoholu, ze nemuzes ani cekat na roznasku s vozejkem, muzes si zajit do galley a pozadat letusku nebo stewarda o napoj. Podobne tak kdykoliv pozdeji. To jsi nevedel?

26.3.2018 8:59

F37r37a62n98t72i44š35e63k 49K17u79l96d96a33n 5146397234404

No potěš knedlo. A to jim za to zaplatili? Být tak dlouho v letadle by mě asi zahráli...

25.3.2018 17:44

J52o19s27e71f 22H82i15l16d60e26b95r85a84n77d37t 5504404291972

Perth je tak daleko od centra dění v Australii, že by mne zajímalo, jaký má smysl takový experiment. Z východu, kde žije naprostá většina Austrálie, je to do Perthu letadlem 5 hodin.

25.3.2018 16:53

J17i38ř71í 54S50c11h93w96a21c79h 8148104618426

no až na ten východ Australie by to trvalo ještě o další 4 hodinky déle. A kdoví, jestli ty letadla mají takový dolet. ;-)

25.3.2018 19:02

M98i67c12h67a36l 42M65i86l91l39e35r 9116172189222

maji, ale bez nakladu. Qantas predpoklada, ze nova technologie by mohla umoznit lety non-stop z vychodniho pobrezi tak za 4-5 let.

Osobne bych to nebral, ani ted z Perthu.

My na tom vychodnim pobrezi zijeme a s manzelkou jsme se rozhodovali o spojich na nasi pristi cestu do Evropy letos v lete. Zvolili jsme Emirates pres Dubai do Prahy a pak navrat z Londyna zase pres Dubaj, vse v A380.

Let do Dubaje bud 14 hodin non stop nebo s mezipristanim 1h50m v Singapore pribl. v puli cesty. Zvolili jsme tento let, ale na ceste zpet Londyn- Dubaj a pak z Dubaje non stop spojeni domu kousek pres 13 hodin.

Letet tou novou linkou Qantasu by znamenalo od nas do Perthu domaci linkou 4 hodiny, minimalne nejake 2 hodiny na letisti v Perthu, let do Londyna 17h20m - alespon 2 hodiny v Londyne a let z Londyna "zpet" dalsi 2 hodiny do Prahy!

Zpatecni cesta Londyn-Perth neco pres 16 hodin a po nejakych 2-3 hodinach v Perthu pak linka na vychodni pobrezi neco pres 3 hodiny.

Nehlede ani na to, ze letenka pres Perth byla drazsi nez s Emirates.

25.3.2018 20:49

J93a39n 96S70m73e36t48a23n83a 2265642145694

Auckland-Dubai-Praha jsem daval 2x popeve v lednu. Jo, bylo to fakt super :) celkem 35h na ceste ale da se to. Mate piti, video a i (drahou) wifi. Jediny co to trochu kazilo byly 4 placici deti o 2 rady vedle. Jet lag 12h a cena jako dve vyplaty. Nicmene cil stal za to :-)

Od ted uz cesty do Japonska nepovazuji za dlouhe. Tam jsem byl taky 7x. Porad lepsi nez tanssb.magistrala, ze? xD

25.3.2018 16:23

V20i76k63t55o32r 59S46v64o53b34o74d25a 8372958612186

4 řvouni 35 hod? Tak to smekám, mně by asi šiblo a vystoupil bych za letu. Brečící děti jsou 100x větší opruz, než nějaký buran zarývající kolena do opěradla/zad. Jasně, děti jsou děti, prostě řvou a občas je potřeba cestovat i s miminkama, ale hrozně moc bych uvítal, kdyby třeba každý pátý let na lince byl 10+. Rád bych tomu své plány přizpůsobil a snad si i připlatil.

25.3.2018 17:39

A98n27n50a 57K41i67r55š38o84v34á 9466460585133

Bohužel to by bylo diskriminační...vy prostě musíte snášet dětský pláč v letadle (děti mám....když byly malé, do letadla jsem s nima nelezla...).

25.3.2018 17:47

V49i84k84t33o28r 46S11v49o76b69o70d62a 8902888212856

Ano, bohužel žijeme v takové době, kdy budí obrovské vášně třeba dámská kupé ve vlaku. Divím se, jak vůbec můžou existovat tichá kupé a dětský vagón. Pánské/dámské toalety také podle mě nemůžou dlouho vydržet, to je přece diskriminace jako prase.

25.3.2018 17:56

M50i17c11h21a43l 48M93i42l17l29e86r 9516682819512

pises absurdity!

Detsky plac je umi let zneprijemnit, ale pokud si chces priplatit za vyssi tridu, nikdo ti nebrani.

Malaysian myslim ma dokonce nektere lety, kde v jednicce neni pristup detem pod urcitou vekovou hranici.

26.3.2018 3:18

M44i52c19h84a80l 82M30i75l73l65e39r 9456982229882

ty deti byly nejspis "jen " na lince Auckland - Dubaj.

V Dubaji se preseda na jine letadlo a cestujici obvykle maji jina sedadla. Letadlo Auckland - Dubaj (byval bud s mezipristanim v Sydney nebo Melbourne) byvala 3 tridova verze 1, zatimco Dubaj - Praha 3 tridova verze 2. Tu ted Emirates zmenili na dvoutridovou verzi.

6.5.2018 7:02

L58u69k57á12š 14M69u71s91i73l 1132854728437

Za mě by ten článek mohli doplnit hlavně o posádku.

Šestnáct členů je poměrně dost a rád bych věděl, jestli to celé jede klasicky na kapitánovi s druhým pilotem, nebo jestli se v průběhu letu celá dvojice vystřídá atd.

25.3.2018 15:51

V69l75a52d47a 72D10o97l69e26z84a34l 6222166475

mam za to, ze u tehle dlouhejch letu jsou dva kapitani a jeden kopilot. I kdyz u takhle dlouhyho letu tezko rict...mozna tam budou opravdu dve komplet posadky...

25.3.2018 15:57

R34a67d94e75k 93J43a46n13a12t27a 9565746134202

Byli tam čtyři piloti. A kapitán byla ženská.

http://zdopravy.cz/zavody-v-ultradlouhych-letech-dreamliner-miri-poprve-z-australie-do-evropy-bez-mezipristanii-9491/

25.3.2018 18:02

J83a24k19u85b 48C82i72h71l48á82ř 1693945124142

Také mě to zajímalo tak jsem maličko Googlil a opravdu byly na palubě 2 kompletní pilotní posádky.

25.3.2018 18:08

M43i60c70h62a30l 96M10i53l90l43e90r 9706382359252

4 piloti

25.3.2018 20:51

R80a84d51e12k 97J26u35n51g43m51a76n21n 1193860202336

15.40 Zpatecny let zrovna nad CR

25.3.2018 15:43

J90i45ř30í 76H59u82m14l 5970907119

Proseděl jsem v letadle jednou 16 hod v kuse, žádní vědci mě nezkoumali ale bolel mě zadek a byl jsem pěkně otrávený a tak nemohu přijít na to co chtěl auto touto zprávou vlastně říci :-P

25.3.2018 15:41

V96l14a85d93a 13D62o94l21e64z77a71l 6132106175

Ze v Londyne pristal prvni pravidelnej primak z Australie ? ;-)

25.3.2018 15:43

J39o73s76e59f 67H11i87l87d22e70b87r69a31n95d50t 5144354831112

Perth je v Australii asi jako Moravský Písek v Česku.

25.3.2018 17:56

M19i38c23h79a54l 81M54i25l67l81e83r 9486892359912

8-o? na doplneni tvych geografickych znalosti: tedy ledaze by Moravsky Pisek mel 2 200 000 obyvatel a rozlohu neco pres 6000km2, jako ma Perth

25.3.2018 20:54

D63u79š38a32n 52S75o42c24h29a 9466141773701

Co tady brecite, ze je to dlouho, ja jsem jezdival busem do LND cca. 20hod a pohodlnejsi to urcite nebylo :-P

25.3.2018 15:11

Najdete na iDNES.cz