Půjde o první běžnou komerční linku, která nabídne cestujícím let mezi těmito dvěma kontinenty bez přestupu. V současnosti cestující musí svoji cestu mezi Evropou a Austrálií přerušovat kvůli mezipřistání a dotankování, nejčastěji v jihovýchodní Asii či Perském zálivu.
Qantas plány na novou linku oznámil v neděli v tiskové zprávě. Až linka začne létat, může být nejdelší na světě: letadlo mezi oběma městy urazí 14 498 kilometrů. O necelých tři sta kilometrů tak předstihne dosavadní nejdelší let Emirates mezi Dubají a Aucklandem, bude i delší než spoj Qantasu ze Sydney do Dallasu. Jenže delší linku plánují Singapore Airlines, které chystají návrat na trasu Singapur - New York, delší než spoj z Evropy do Austrálie má být i let Qatar Airways z Dohá do Aucklandu.
Firma na trasu nasadí Boeing 787-9 Dreamliner. Objevují se už spekulace, že letadlo tolik neuletí, délka trasy je nepatrně nižší než boeingem uváděný dolet tohoto modelu. Qantas ale plánuje, že letadlo bude oproti jinými dopravců méně naplněné: ve třech třídách má být celkem 236 míst.
Šéf Qantasu Alan Joyce tvrdí, že nová linka podpoří ještě více cestovní ruch a obchod. „Když jsme začínali v roce 1947 spojení s Londýnem, trvalo čtyři dny, letadlo mělo devět mezipřistání. Teď nám to bude trvat sedmnáct hodin nonstop,“ řekl Joyce.
Co dokáže Boeing 787 Dreamliner bez cestujících: