Railjet České dráhy | foto: Tomáš Cetkovský, iDNES.cz

České dráhy posílí spojení Praha–Brno, nasadí novou soupravu i víc vagonů

  • 11
České dráhy od prosince posílí železniční spojení mezi Prahou a Brnem. Nově ho bude obsluhovat o jeden vlak Railjet více. Stávajícím spojům pak přibudou nové vagony. Změna, kterou národní dopravce ohlásil ve středu, vejde ve platnost s novým jízdním řádem.

Cesta vlakem z Prahy do Brna trvá zhruba dvě a půl hodiny. Podle Českých drah (ČD) je jízda vlakem ideální alternativou k jízdě automobilem, během které může řidič zvlášť na dálnici D1 narazit na mnohé komplikace.

Komplikacím se však cestující mnohdy nevyhnou ani ve vlacích Českých drah. Obzvlášť v letních měsících bývají často naplněné na maximální kapacitu, v některých případech i doslova přeplněné.

Například na začátku července si cestující stěžovali, že první třídu zaplnili cestující druhé třídy, kteří si podle očitého svědka „nemohli sednout ani na záchodech“. Podle Českých drah je taková situace sice neobvyklá, avšak mezi dopravci u nás i v zahraničí dobře známá (více čtěte zde).

Fotogalerie

Jedinou možností, jak přeplněným vlakům zabránit, je tak navýšit kapacitu spojů a jejich počet. Právě k tomu se teď ČD rozhodly u spojení Praha-Brno.

Jeden nový vlak Railjet a přidané vagony navýší celkovou kapacitu až o 700 míst k sezení. „Půjde především o spoje, které odpoledne odvážejí cestující z Prahy, například ze služebních cest,“ uvedl Radek Dvořák, místopředseda Představenstva ČD.

Expresní vlaky spojující Prahu s druhým největším českým městem nabízí cestujícím například klimatizované prostory, bezdrátové připojení k internetu a jídelní vůz. Kromě nich na trase Praha–Brno jezdí také další rychlíky, a to spoje Svitava a Vysočina, které však po cestě na rozdíl od railjetů zastavují.