Českým drahám přibyli pasažéři, loni jich cestovalo o půl milionu víc

  12:58aktualizováno  12:58
Českým drahám loni mírně narostl počet cestujících. Za celý rok jejich vlaky přepravily 169,3 milionu pasažérů, což je o půl milionu víc než v roce 2012 a je to již třetí meziroční růst v řadě. Dráhy o tom informovaly v tiskové zprávě.
Vlak. Ilustrační foto.

Vlak. Ilustrační foto. | foto: Josef Vostárek, MF DNES

Nejvíc zákazníků přibylo dopravci v dálkových a příměstských vlacích, což si dráhy vysvětlují tím, že zlepšují své služby a nabízí cestujícím lepší modernizované vlaky.

Dopravce přitom zdůraznil, že nebýt srovnání s přestupným rokem, byla by konečná čísla ještě o trochu lepší. "Meziroční srovnání s rokem 2012 je rovněž ovlivněno skutečností, že rok 2012 byl přestupný. I když jde jen o jeden den, představuje to tři sta až pět set tisíc cestujících," uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Michal Štěpán.

Na počty cestujících měly přitom v první polovině loňského roku vliv dva protichůdné faktory: drahý benzin a povodně. Zatímco rostoucí ceny pohonných hmot přitáhly na koleje nové cestující, velká voda naopak pasažéry ubrala.

Kromě růstu počtu cestujících se loni zvýšil i ukazatel zohledňující délku trasy, kterou lidé vlaky Českých drah cestují. Přepravní výkon se mezi roky 2012 a 2013 zvýšil o 17 milionů takzvaných osobokilometrů a délka průměrné ujeté trasy činila 41 kilometrů, uvedly dráhy.

Průměrné stáří vozového parku Českých drah bylo k začátku letošního roku 21,7 roku. Mladší jsou lokomotivy, které jsou v průměru staré necelých 18 let, zatímco průměrné stáří vagonů je téměř 25 let. Jako nová vozidla jsou v těchto údajích započítány i stroje, které prošly větší modernizací. V roce 2012 dosahovala průměrná hodnota stáří vozidel Českých drah 23,4 roku, uvedla agentura ČTK.

Autor:

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Cibule z konce světa. České řetězce ji vozí 18 000 km z Nového Zélandu

Cibule z konce světa. Řetězce nakupují zeleninu až na Novém Zélandu.

Cibule z Řecka, Egypta, ale i z Nového Zélandu, nejvzdálenější země na planetě od České republiky. Tuzemské řetězce...

Další z rubriky

Boeing 737 MAX má opravený software. Ještě se musí vyzkoušet v ostrém letu

Boeing 737 MAX v barvách Travel Service

Americká společnost Boeing ohlásila dokončení vývoje vylepšeného softwaru pro letouny 737 MAX, jejichž provoz byl...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

K elektrorevoluci zavelel i Mercedes. Do 20 let skončí se spalovacím motorem

Mercedes-Benz

Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz v pondělí oznámil, že se během dvou desetiletí zbaví spalovacích...

Najdete na iDNES.cz