Nejvíc zákazníků přibylo dopravci v dálkových a příměstských vlacích, což si dráhy vysvětlují tím, že zlepšují své služby a nabízí cestujícím lepší modernizované vlaky.
Dopravce přitom zdůraznil, že nebýt srovnání s přestupným rokem, byla by konečná čísla ještě o trochu lepší. "Meziroční srovnání s rokem 2012 je rovněž ovlivněno skutečností, že rok 2012 byl přestupný. I když jde jen o jeden den, představuje to tři sta až pět set tisíc cestujících," uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Michal Štěpán.
Na počty cestujících měly přitom v první polovině loňského roku vliv dva protichůdné faktory: drahý benzin a povodně. Zatímco rostoucí ceny pohonných hmot přitáhly na koleje nové cestující, velká voda naopak pasažéry ubrala.
Kromě růstu počtu cestujících se loni zvýšil i ukazatel zohledňující délku trasy, kterou lidé vlaky Českých drah cestují. Přepravní výkon se mezi roky 2012 a 2013 zvýšil o 17 milionů takzvaných osobokilometrů a délka průměrné ujeté trasy činila 41 kilometrů, uvedly dráhy.
Průměrné stáří vozového parku Českých drah bylo k začátku letošního roku 21,7 roku. Mladší jsou lokomotivy, které jsou v průměru staré necelých 18 let, zatímco průměrné stáří vagonů je téměř 25 let. Jako nová vozidla jsou v těchto údajích započítány i stroje, které prošly větší modernizací. V roce 2012 dosahovala průměrná hodnota stáří vozidel Českých drah 23,4 roku, uvedla agentura ČTK.