Kontroverzní obrázek aerolinky zveřejnily na síti X a uživatelé v komentářích pod ním příliš pochopení neprojevují. „Je to reklama, nebo hrozba?“ napsal jeden z uživatelů na síti X, zatímco další aerolinkám radí, aby „vyhodily manažera marketingu“. Od minulého týdne se reklama dočkala více než 21 milionů zobrazení.
Zatímco aerolinky reklamu nekomentovaly, pákistánský premiér Šahbáz Šaríf nařídil celou záležitost prověřit a kritiku si reklama vysloužila také od dalších členů pákistánské vlády, informoval pákistánský list Geo News.
Web BBC cituje i pákistánského novináře Omara Quraishiho, který po spatření reklamy „oněměl“. „Proč to vedení aerolinek nezarazilo? Nevědí o 11. září? Nenapadlo je, že by to mohlo být vnímáno podobně?“ napsal.
Pákistánské aerolinie však kontroverze vyhledávají. Na síti X se tak nyní připomíná reklama z roku 1979, která ukazovala stín dopravního letadla na dvojčatech World Trade Center.
V roce 2017 se aerolinky staly terčem posměchu poté, co zaměstnanci rituálně obětovali kozu. Po zřícení letadla, při němž zemřelo 47 lidí, tak chtěli zažehnat smůlu.
A v roce 2019 PIA vyvolala rozruch, když letuškám nařídila, aby zhubly, jinak přijdou o práci. Na shození „přebytečné váhy“ tehdy dostaly půl roku, připomíná BBC.
Pákistánské státní aerolinky obnovily přímé lety do Evropy letos 10. ledna. Stalo se tak čtyři a půl roku poté, co Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) vydala společnosti zákaz kvůli bezpečnostním normám.