Diskuze
Parkování za miliardu. Obce chtějí dostat lidi do vlaků, autobusů a na kola
Děkujeme za pochopení.
M10i58r74o35s21l70a42v 74Z69i22k40m20u18n27d
Níže uvedené problémy má nejlépe vyřešené Švýcarsko. Vlak, až na výjimku co hodinu, spíše co 30 nebo 15 nebo dokonce 10 minut, podobně autobusy, zase až na výjimky co hodinu nebo 30 minut.
Autobusy nejezdí souběžně s vlakem, ale "od nádraží přes náves k nádraží za kopcem", sice se MUSÍ přestupovat, ale vlaky navazují na autobusy, celé Švýcarsko tvoří integrovaný tarifní systém skládající se z kantonálních nebo mezikantonálních integrovaných tarifních systémů, jednotný systém slev. Jízdenka GeneralAbo (analogie IN 100) platí i v autobusech nebo mnoha "místních" MHD, tam, kde neplatí jako "volná jízdenka" zakládá nárok na slevu 33 - 50 %.
Nejdokonalejší systém veřejné dopravy v Evropě ... díky tomu, že se politici nehádají o malichernosti.
B96r28o11n97i22s90l12a45v 23G47a72b80r66y10š
Kdyz je tomu tak, proc s tim nikdo nic nedela? Jsou ulice ucpane?
Byla by pro me docela vyzva udelat koncepci tamni MHD. Ale to by musel nekdo chtit, abych se nesnazil zbytecne. Jen me nenapada, koho pozadat o pomoc.
I88m19r38i93c92h 45S13u37c70h13a84r61s96k76ý
Zažil jsem dobu kdy jsme jezdily skoro všichni autobusy, vlaky a pod., týdeník na NHKG stál 13 Kč,- pak přišla revoluce a skokem zdražil na 26 Kč,- pak ušlo pár let a najednou jste za cestu do práce platil 900,- Kč měsíčně a musel jste 3 x přestupovat neboť přímé spoje zrušily. Nediv tese že jsme se 4 domluvily a začaly jezdit autem. Dnes jezdím autem do práce sám, kdyby mě tehdy nedonutily jezdit autem tak jezdím autobusem do dnes.
P34e49t29r 85B95á82č63a
Se me libi jak si ti kravataci v tech svych kancelarich se sluzebnima autama a vyhrazenym parkovanim mysli, ze nekdo stoji o to jezdit vlakem nebo busem.
NE NESTOJI, ani za milion nebudu jezdit nicim jinym nez AUTEM.
Chapem?!
R25o64m34a19n 80J62e64s44c37h62k39e
Parkoviště neřeší problém MHD. Souhlasím s Vámi nad kvalitou úředníků.
Máte možnost volby jezdit autem.
Já rád jezdím vlakem i autem. Všude nevedou koleje, a také návaznost a četnost spojů je nedostatečná. Chybí zastávky pro lidi. i v tarifem jsou velké cenové rozdíly i 100 %.
Bohužel všichni se na silnice nevlezeme.
Máte více aut ? Když máte auto v poruše ?
D13a41v85i59d 83A45d27a71m
A nejkrásnější na tom celém je, že se to snaží prosadit celá Parkovací asociace, která má členy, kteří se skládají ze soukromníků, kteří mimo jiné provozují parkoviště P+R a další soukromá parkoviště po Praze. Hmm to loby je tak úžasná věc. Hlavně přesvědčit lidi, že tak je to nejlepší a že to samí chtějí.
J24i68ř56í 96K23o60c93u34r20e73k
Ale jo, klidně ať se města zbaví aut, těch, která jsou jejich majetkem. Hádám, že radní to myslí tak, že oni zakážou auta ostatním, sobě nikoliv. Jelikož jsou víceprávní a méněprávní občané. Státoobčan, narozdíl od méněčlověka ... Ups!!
R27a85d84e83k 45J72a54n13a84t22a
Radní zastupují město, které je vlastníkem většiny městských ulic. Takže jistě, že mají právo do toho mluvit. Jsou to jejich ulice.
A k obecním volbám předpokládám chodíte, takže můžete ovlivnit, kdo tam sedí.
I82m47r91i43c50h 54S57u64c90h74a64r83s68k33ý
Já si vzpomínám na dobu kdy se zdražovala hromadná doprava tak, že jsme začali jezdit autem, pak rušili spoje, že nejsou rentabilní a najednou po 28 letech děláme to co zavedli komunisti....
Jen dodám, že tyhle skvělé projekty s hlav odborníků jsou jen díky EU dotacím.
Za peníze v rozpočtu by neobnovily ani vozový park......
M67a94r67e66k 20J57a86n37e53č70k20a
To je poněkud úsměvná představa. Zrovna v naší obci, narostl počet aut dosti citelně a správa obce se stále jenom diví. MHD je zajištěna autobusy, které jezdí mimo špičku tak co 1,5 až 2 hodiny, ale oni se diví, že všichni jezdí raději auty a nehoufují se na zastávkách
R29a94d22e15k 79J59a14n88a75t76a
Jedná se o obce v okolí velkých měst. Tam právě parkoviště u zastávky vlaku dokáže zkombinovat výhody auta na "poslední mili" a výhody vlaku při dojezdu do centra velkého města.
Je to tak po celém Německu. U stanic S-bahnu a Regional Bahnu jsou velká parkoviště i parkovací domy. Plus tam jezdí i autobusy. Že by jel regionální autobus do centra velkého města je netypické - jezdí se z vesnice k nejbližšímu nádraží.
L22a56d67i12s38l43a45v 19H42n26y61k
Dostat lidi z aut...? Ale vždyť samy firmy požadují aby lidi jezdili autama.Bydlím na vesnici a za komunistů jezdily do města autobusy na všechny tři směny.Při odpolední autobus rozvážel lidi do tří vesnic, v poslední měl řidič místost kde přespával ( byla tam paní na uklízení a na topení) a ráno svážel lidi na ranní směnu.
Dneska? Autobusy jsou zrušený.Když jsem jako nezaměstnaný hledal práci, tak se mně ptali, jak budu jezdit do práce.Když jsem řekl, že autobusem ( tenkrát ještě jezdily) , tak mně bylo odpovězeno, že mně nechtějí, protože bych se pak vymlouval, že mi z odpolední nic nejede a nemohl bych zůstat přesčas.....potřebují flexibilní lidi, kteří se nevymlouvají na to, že jim nic nejede.
Zrovna tak v jiné firmě kde jsem pracoval, požadovali abychom přišli v sobotu a neděli do práce a někteří sevymlouvali, že jim nic nejede, tak jim doporučovali ať si vezmou taxík.A nebo nemusí chodit do práce, ale v pondělí ať si přijdou zrovna pro papíry.
Takže základ je ve firmách.Komunisti dokázali zajistit lidem autobusy.
Za komunistů pracovala ve městě třeba celá rodina a stačil na to a na celou vesnici autobus, dnes, když každý z rodiny pracuje v jiném městě, tak musí byt nejméně 3 -4 auta v rodině.
Pracoval jsem ve městě a z vesnice jsme ve stejném městě pracovali čtyři.Ale každý dělal jinak Já na tři směny, jeden v nepřetržitém provozu ( čili každé dva dny jiná směna) jeden pracoval od sedmé hodiny a jeden měl klouzavou pracovní dobu.Čili opět čtyři!!!! auta do jednoho města.
Jestliže za komunistů z naší vesnice a dvou dalších stačil pro pracující jeden autobus, tak dneska z těchto vesnic vyjíždí ráno 50 - 60 aut.To je ekonomické a ekologické?Ano, dnes se náklady na dopravu do práce přesunuly na pracující.Dříve se o to staral stát.
Za komunistů týdenka do tohoto města stála 2 kč, dnes jedna jízda stojí 14 kč a ještě k tomu to není spoj na žádnou směnu.
J50i15n86d91ř36i35c54h 93M31i33t73t10e38r
Tak proč ten komunismus zkrachoval ? Protože to stálo všechno za houni.
B68r77o69n83i33s63l44a91v 27G54a20b52r54y57š
Je hezké, že se o tom píše, ale chtělo by to taky něco udělat.
Chybí zde pořádná dopravní koncepce. To jsou samé Bílé knihy, Zelené knihy, konference, přednášky o tom, jaká by doprava měla být, ale ti, co jsou schopni a mají možnost dopravu ovlivnit, na nich prostě chybí.
Železnice - zásadně chybí vysokorychlostní tratě. Celostátní a regionální jezdí sice v pravidelných intervalech, ale některým tratím dochází propustná kapacita. A dochází jim tím víc, čím víc se stává základním kamenem IDS, který by se měl nabourat co nejméně. V některých relacích jsou navíc vlaky pomalé, takže časově rozhodně konkurovat nemůžou.
Linkové autobusy - ty by měly doplňovat železnici tam, kam se vlakem člověk nedostane. Přestupní uzly by byly u železničních stanic, jako to má např. IDS JMK.
MHD - v řadě českých měst se kvalita MHD diametrálně liší, a to i v případě, mají-li města podobný počet obyvatel. Příkladem můžou být podobná města jako Prostějov (2799), Teplice (6813), Děčín (6348), Jihlava (8558) a Přerov (3941) jsou zhruba podobná města, ale největší výkony ve vozokilometrech v jednom pracovním dni (v závorkách za městem) vykazuje Jihlava. Nikdy se mi ovšem nepodařilo přijít na to, proč je na tom Prostějov tak tragicky.
Cyklistika - pro placatá města je kolo fajn, špatné počasí už snese málokdo, ale i takoví blázni se najdou. Do kopcovitých měst je to horší, ale moje bývalá kolegyně si koupila elektrokolo, a tudíž do kopce nemusí šlapat. Do práce nepřijede upocená a může normálně fungovat. Čili za dobrého počasí, při sítě cyklostezek a při elektrokolech může být cyklodoprava celoroční záležitostí a jako takové bych jí dal prostor.
Automobily - aut je moc, to je bez debat. Že je není kam zaparkovat, o tom není třeba polemizovat. Při takovém množství už auta v podstatě omezují sama sebe, nehledě na hluk a exhalace, které vytvářejí. Někdy dokonce už nesplňují ani tu výhodu "od dveří ke dveřím". Nejsem ovšem striktně pro jejich zákaz, nicméně existuje určité množství zbytných jízd.
P18e60t76r 59Č91e13r53m17á27k
V zásadě souhlas, pochopitelně až na poslední bod. S autama je to trochu jinak. Aut zas tak moc není, v registracích sice evropu tak nějak pozvolna doháníme, ale to je nic neříkající údaj. V jejich užívání a nájezdu zatím jasně zaostáváme. Takže problém dnešního stavu není v počtu aut ale především v nedostatčné infrastruktuře, a to na všech úrovních dopravou v klidu počínaje tranzitem konče. Jak ukazují příklady západní evropy, dá s to zvládat mnohem lépe.
J87i32ř78í 43J81e54z88d81i66n73s68k64ý
No to si snad delaji srandu?! A to jako jak?
Priklad, opravuji/renovuji silnici, co si myslite ze udelaji? Predtim sice horsi stav ale siroka silnice, ze se mohli potkat 2 auta a 2 cyklisté. Ti **** tam udělali ostruvek pro nic za nic do silnice, takze to kdyz tam nahodou je cyklista, tak se tam 2 auta nevejdou. Naproste zhorseni dopravy a jeste nam jsou ochotni tvrdit, ze chteji dat lidi na kola, dyt je to ve mestech s tak otresnou infrastrukturou o zivot. A jeste udelaji agresivnejsi radius, aby plynulost provozu byla jeste mensi, protoze pri odbocovani doprava musite skoro zastavit a najizdet jak s autobusem. Bravo dopravni experti. A toto vse vykouzli na mistech, kde to predtim bylo v pohode, stacilo polozit novy asphalt, jenze to ne, oni se tam vyradi svoji kreativitou ktera udela vic skody nez uzitku.
P75e35t18r 61Č27e33r33m59á76k
Za tohle ale nemůžou dopravní experti ale evropští byrokraté, resp. i ti čeští, protože od těch evropských na to potřebují ty dotace
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza
Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf
Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....
České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava
Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...