Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Parkování za miliardu. Obce chtějí dostat lidi do vlaků, autobusů a na kola

Česká města se chtějí zbavit aut. Žádají proto ministerstvo pro místní rozvoj o dotace na výstavbu záchytných parkovišť a na modernizaci přestupů na veřejnou dopravu. Česko čeká v příštích letech přesun z aut do vlaků a autobusů a také na bicykly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Níže uvedené problémy má nejlépe vyřešené Švýcarsko. Vlak, až na výjimku co hodinu, spíše co 30 nebo 15 nebo dokonce 10 minut, podobně autobusy, zase až na výjimky co hodinu nebo 30 minut.

Autobusy nejezdí souběžně s vlakem, ale "od nádraží přes náves k nádraží za kopcem", sice se MUSÍ přestupovat, ale vlaky navazují na autobusy, celé Švýcarsko tvoří integrovaný tarifní systém skládající se z kantonálních nebo mezikantonálních integrovaných tarifních systémů, jednotný systém slev. Jízdenka GeneralAbo (analogie IN 100) platí i v autobusech nebo mnoha "místních" MHD, tam, kde neplatí jako "volná jízdenka" zakládá nárok na slevu 33 - 50 %.

Nejdokonalejší systém veřejné dopravy v Evropě ... díky tomu, že se politici nehádají o malichernosti.

0 0
možnosti

Kdyz je tomu tak, proc s tim nikdo nic nedela? Jsou ulice ucpane?

Byla by pro me docela vyzva udelat koncepci tamni MHD. Ale to by musel nekdo chtit, abych se nesnazil zbytecne. Jen me nenapada, koho pozadat o pomoc.

0 0
možnosti

Zažil jsem dobu kdy jsme jezdily skoro všichni autobusy, vlaky a pod., týdeník na NHKG stál 13 Kč,- pak přišla revoluce a skokem zdražil na 26 Kč,- pak ušlo pár let a najednou jste za cestu do práce platil 900,- Kč měsíčně a musel jste 3 x přestupovat neboť přímé spoje zrušily. Nediv tese že jsme se 4 domluvily a začaly jezdit autem. Dnes jezdím autem do práce sám, kdyby mě tehdy nedonutily jezdit autem tak jezdím autobusem do dnes.

0 0
možnosti

P34e49t29r 85B95á82č63a

28. 10. 2017 18:19

Se me libi jak si ti kravataci v tech svych kancelarich se sluzebnima autama a vyhrazenym parkovanim mysli, ze nekdo stoji o to jezdit vlakem nebo busem.

NE NESTOJI, ani za milion nebudu jezdit nicim jinym nez AUTEM.

Chapem?!

2 0
možnosti

Parkoviště neřeší problém MHD. Souhlasím s Vámi nad kvalitou úředníků.

Máte možnost volby jezdit autem.

Já rád jezdím vlakem i autem. Všude nevedou koleje, a také návaznost a četnost spojů je nedostatečná. Chybí zastávky pro lidi. i v tarifem jsou velké cenové rozdíly i 100 %.

Bohužel všichni se na silnice nevlezeme.

Máte více aut ? Když máte auto v poruše ?

1 0
možnosti

D13a41v85i59d 83A45d27a71m

28. 10. 2017 0:39

A nejkrásnější na tom celém je, že se to snaží prosadit celá Parkovací asociace, která má členy, kteří se skládají ze soukromníků, kteří mimo jiné provozují parkoviště P+R a další soukromá parkoviště po Praze. Hmm to loby je tak úžasná věc. Hlavně přesvědčit lidi, že tak je to nejlepší a že to samí chtějí.

0 0
možnosti

Ale jo, klidně ať se města zbaví aut, těch, která jsou jejich majetkem. Hádám, že radní to myslí tak, že oni zakážou auta ostatním, sobě nikoliv. Jelikož jsou víceprávní a méněprávní občané. Státoobčan, narozdíl od méněčlověka ... Ups!!

1 0
možnosti

Radní zastupují město, které je vlastníkem většiny městských ulic. Takže jistě, že mají právo do toho mluvit. Jsou to jejich ulice.

A k obecním volbám předpokládám chodíte, takže můžete ovlivnit, kdo tam sedí.

1 2
možnosti

Já si vzpomínám na dobu kdy se zdražovala hromadná doprava tak, že jsme začali jezdit autem, pak rušili spoje, že nejsou rentabilní a najednou po 28 letech děláme to co zavedli komunisti....:-/

Jen dodám, že tyhle skvělé projekty s hlav odborníků jsou jen díky EU dotacím.

Za peníze v rozpočtu by neobnovily ani vozový park......;-D;-D;-D

5 0
možnosti

To je poněkud úsměvná představa. Zrovna v naší obci, narostl počet aut dosti citelně a správa obce se stále jenom diví. MHD je zajištěna autobusy, které jezdí mimo špičku tak co 1,5 až 2 hodiny, ale oni se diví, že všichni jezdí raději auty a nehoufují se na zastávkách ;-D

0 0
možnosti

Jedná se o obce v okolí velkých měst. Tam právě parkoviště u zastávky vlaku dokáže zkombinovat výhody auta na "poslední mili" a výhody vlaku při dojezdu do centra velkého města.

Je to tak po celém Německu. U stanic S-bahnu a Regional Bahnu jsou velká parkoviště i parkovací domy. Plus tam jezdí i autobusy. Že by jel regionální autobus do centra velkého města je netypické - jezdí se z vesnice k nejbližšímu nádraží.

2 0
možnosti

Dostat lidi z aut...? Ale vždyť samy firmy požadují aby lidi jezdili autama.Bydlím na vesnici a za komunistů jezdily do města autobusy na všechny tři směny.Při odpolední autobus rozvážel lidi do tří vesnic, v poslední měl řidič místost kde přespával ( byla tam paní na uklízení a na topení) a ráno svážel lidi na ranní směnu.

Dneska? Autobusy jsou zrušený.Když jsem jako nezaměstnaný hledal práci, tak se mně ptali, jak budu jezdit do práce.Když jsem řekl, že autobusem ( tenkrát ještě jezdily) , tak mně bylo odpovězeno, že mně nechtějí, protože bych se pak vymlouval, že mi z odpolední nic nejede a nemohl bych zůstat přesčas.....potřebují flexibilní lidi, kteří se nevymlouvají na to, že jim nic nejede.

Zrovna tak v jiné firmě kde jsem pracoval, požadovali abychom přišli v sobotu a neděli do práce a někteří sevymlouvali, že jim nic nejede, tak jim doporučovali ať si vezmou taxík.A nebo nemusí chodit do práce, ale v pondělí ať si přijdou zrovna pro papíry.

Takže základ je ve firmách.Komunisti dokázali zajistit lidem autobusy.

Za komunistů pracovala ve městě třeba celá rodina a stačil na to a na celou vesnici autobus, dnes, když každý z rodiny pracuje v jiném městě, tak musí byt nejméně 3 -4 auta v rodině.

Pracoval jsem ve městě a z vesnice jsme ve stejném městě pracovali čtyři.Ale každý dělal jinak Já na tři směny, jeden v nepřetržitém provozu ( čili každé dva dny jiná směna) jeden pracoval od sedmé hodiny a jeden měl klouzavou pracovní dobu.Čili opět čtyři!!!! auta do jednoho města.

Jestliže za komunistů z naší vesnice a dvou dalších stačil pro pracující jeden autobus, tak dneska z těchto vesnic vyjíždí ráno 50 - 60 aut.To je ekonomické a ekologické?Ano, dnes se náklady na dopravu do práce přesunuly na pracující.Dříve se o to staral stát.

Za komunistů týdenka do tohoto města stála 2 kč, dnes jedna jízda stojí 14 kč a ještě k tomu to není spoj na žádnou směnu.

4 0
možnosti

Tak proč ten komunismus zkrachoval ? Protože to stálo všechno za houni.

0 1
možnosti

Je hezké, že se o tom píše, ale chtělo by to taky něco udělat.

Chybí zde pořádná dopravní koncepce. To jsou samé Bílé knihy, Zelené knihy, konference, přednášky o tom, jaká by doprava měla být, ale ti, co jsou schopni a mají možnost dopravu ovlivnit, na nich prostě chybí.

Železnice - zásadně chybí vysokorychlostní tratě. Celostátní a regionální jezdí sice v pravidelných intervalech, ale některým tratím dochází propustná kapacita. A dochází jim tím víc, čím víc se stává základním kamenem IDS, který by se měl nabourat co nejméně. V některých relacích jsou navíc vlaky pomalé, takže časově rozhodně konkurovat nemůžou.

Linkové autobusy - ty by měly doplňovat železnici tam, kam se vlakem člověk nedostane. Přestupní uzly by byly u železničních stanic, jako to má např. IDS JMK.

MHD - v řadě českých měst se kvalita MHD diametrálně liší, a to i v případě, mají-li města podobný počet obyvatel. Příkladem můžou být podobná města jako Prostějov (2799), Teplice (6813), Děčín (6348), Jihlava (8558) a Přerov (3941) jsou zhruba podobná města, ale největší výkony ve vozokilometrech v jednom pracovním dni (v závorkách za městem) vykazuje Jihlava. Nikdy se mi ovšem nepodařilo přijít na to, proč je na tom Prostějov tak tragicky.

Cyklistika - pro placatá města je kolo fajn, špatné počasí už snese málokdo, ale i takoví blázni se najdou. Do kopcovitých měst je to horší, ale moje bývalá kolegyně si koupila elektrokolo, a tudíž do kopce nemusí šlapat. Do práce nepřijede upocená a může normálně fungovat. Čili za dobrého počasí, při sítě cyklostezek a při elektrokolech může být cyklodoprava celoroční záležitostí a jako takové bych jí dal prostor.

Automobily - aut je moc, to je bez debat. Že je není kam zaparkovat, o tom není třeba polemizovat. Při takovém množství už auta v podstatě omezují sama sebe, nehledě na hluk a exhalace, které vytvářejí. Někdy dokonce už nesplňují ani tu výhodu "od dveří ke dveřím". Nejsem ovšem striktně pro jejich zákaz, nicméně existuje určité množství zbytných jízd.

3 0
možnosti

P18e60t76r 59Č91e13r53m17á27k

27. 10. 2017 12:56

V zásadě souhlas, pochopitelně až na poslední bod. S autama je to trochu jinak. Aut zas tak moc není, v registracích sice evropu tak nějak pozvolna doháníme, ale to je nic neříkající údaj. V jejich užívání a nájezdu zatím jasně zaostáváme. Takže problém dnešního stavu není v počtu aut ale především v nedostatčné infrastruktuře, a to na všech úrovních dopravou v klidu počínaje tranzitem konče. Jak ukazují příklady západní evropy, dá s to zvládat mnohem lépe. R^

4 0
možnosti

No to si snad delaji srandu?! A to jako jak?

Priklad, opravuji/renovuji silnici, co si myslite ze udelaji? Predtim sice horsi stav ale siroka silnice, ze se mohli potkat 2 auta a 2 cyklisté. Ti **** tam udělali ostruvek pro nic za nic do silnice, takze to kdyz tam nahodou je cyklista, tak se tam 2 auta nevejdou. Naproste zhorseni dopravy a jeste nam jsou ochotni tvrdit, ze chteji dat lidi na kola, dyt je to ve mestech s tak otresnou infrastrukturou o zivot. A jeste udelaji agresivnejsi radius, aby plynulost provozu byla jeste mensi, protoze pri odbocovani doprava musite skoro zastavit a najizdet jak s autobusem. Bravo dopravni experti. A toto vse vykouzli na mistech, kde to predtim bylo v pohode, stacilo polozit novy asphalt, jenze to ne, oni se tam vyradi svoji kreativitou ktera udela vic skody nez uzitku.

1 0
možnosti

P75e35t18r 61Č27e33r33m59á76k

27. 10. 2017 12:58

Za tohle ale nemůžou dopravní experti ale evropští byrokraté, resp. i ti čeští, protože od těch evropských na to potřebují ty dotace Rv

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Česko díky členství v EU zbohatlo. Poláci z něj ale vytěžili víc, říká analýza

25. dubna 2024  11:38

Za dvacet let od vstupu Česka do EU se podařilo zvýšit životní úroveň vyjádřenou v HDP na obyvatele...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Ovocnářům hrozí bankroty. Mrazy ceny určitě ovlivní, hlavně jablek, říká jejich šéf

25. dubna 2024  8:44,  aktualizováno  10:58

Pěstitelům ovoce hrozí kvůli mrazům bankroty, říká předseda Ovocnářské unie ČR Martin Ludvík....

České dráhy vydělaly téměř čtyři miliardy korun. Tahounem byla osobní doprava

25. dubna 2024  10:06

Státem vlastněné České dráhy dosáhly v loňském roce hrubého zisku 3,8 miliardy. Na rozdíl od...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!