Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Opuštěné železniční tratě nikdo nechce. Stát je nabídne znovu levněji

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) poprvé nabídla k prodeji některé nepoužívané tratě. Podle očekávání se do soutěží na jejich prodej nikdo nepřihlásil. Stát za ně totiž podle odborníků požadoval moc. Železniční aktivisté se chtějí ještě pokusit rozprodeji zabránit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Bez ohledu na diskuzi co je lepší? Zda Autobus nebo vlak?

Rušení lokálních tratí se v delší budoucnosti může státu težce vymstít. Za prvé ztratí tzv. pevná spojení, za druhé zručení lokálních tratí, je v souačasnosti hlavně ztrátou dědictví naší historie. Celkové rušením tratíé ztrácíme mnohem více nežli si myslíme že získáme.

0 0
možnosti
DP

Pokud se na trať vlak už nedostane, pak bych nechal tato místa zrekonstruovat pro volnočasové aktivity jako je cyklistika, brusle a pěší zónu.

0 0
možnosti

Geniální myšlenka. Má jen dva háčky:

- kde se vezmou cyklisté, bruslaři a chodci, když tam nebylo dost lidí ani na uživení železnice? 

- když nebyly prachy na údržbu trati, kde by se vzala mnohem větší částka na výstavbu a údržbu silnice? 

Ale jinak fakt průkopnická myšlenka :-/

0 0
možnosti
KJ

jednoduché řešení: pronajmout zájemcům na padesát let za korunu s podmínkou, že budou trať udržovat a provozovat.

Tohle úředník schválně komplikuje tak, aby snad nikdo schopnější nemohl dokázat, že to jde.

4 0
možnosti
JK

V CR je stale jeste cca 30-40 lokalnich trati, kterych provoz je ekonomicky nesmyslny neb by se daly nahradit mnohem levnejsimi a i vyhodnejsimi /zastavky primo v centru obce/ autobusy. Narozdil od pana Kovarika si ale myslim, ze usetrene penize by mely jit opet do zeleznice a do do oprav dulezitejsich trati, ktere ma smysl provozovat a kde je vlak jednoznacne vyhodnejsi nez autobus

2 4
možnosti
MZ

Máte pravdu - podmínkou výběrového řízení bude, že silniční dopravce musí nasadit vozidlo, do něhož je možné naložit řekněme dva kočárky, dva vozíčkáře, čtyři kola, když bude zvýšená frekvence (skupina cestujících to ohlásí 24 hodin předem)  musí zajistit dopravce nasazení dalšího vozidla, ale nikdo mu za to nezaplatí - podnikatelské riziko ... jako v případě ČD ...

4 1
možnosti
VL

Mě na tomto fascinuje jedna věc. Z trati Loket - Horní Slavkov někdo ukradl koleje. To přeci není možné bez těžké techniky, k tomu museli mít i nějaké kolejové vozidlo, aby ty koleje sváželi někam k silnici- Sběrna přeci musela vědět, že doma nikdo nemá kilometry kolejnic a dalšího materiálů z kolejiště. A nikdo nic neví, prostě trat zmizela.

Podobně tady na Karlovarsku zmizel železniční most přes říčku Teplou, také ho někdo ukradl.

Prostě nějak tomu nerozumím, jak je to možné.

14 0
možnosti
MZ

Proč do sběrny, kolejnice je vynikající traverza na stavbu ...

1 1
možnosti
PK

Samozřejmě, že cena vybudování, udržování lokálních tratí a provoz vlaků se vůbec nedá srovnávat s autobusy. Za mě - zrušit většinu lokálek a ušetřené miliardy vrazit do opravy silnic a případné dotace málo využívaných busů. Bude to výhodné jak pro stát, tak pro všechny řidiče.

1 8
možnosti
MN

"ušetřené miliardy" ;-D

Neušetřil byste vůbec nic, protože do údržby lokálek SŽDC prakticky nic neinvestuje.

6 0
možnosti
MS

Převést za 1Kč na obce, kterými železnice prochází, vytrhat koleje, položit asfalt a budou z toho super cyklostezky, po kterých bude určitě jezdit víc lidí než dříve vlakem. Alespoň by se na něco daly smysluplně použít peníze z EU. Jak píše kolega níže tyto venkovské tratě jsou na to ideální, většinou vedou dál od silnic v hezké přírodě a byl by to velký přínos pro místní obce (restaurace, občerstvení, ubytování...).

3 6
možnosti
JL

problém je v tom, že ty vesničky na to nemají..... když už jsme v tou eurosvazu,tak toho využít na tyto projekty. Otevřít lidem tyto malebné zákoutí a zvýšit tím jejich spokojenost a dát šanci pro (nevelký) místní rozvoj.....

0 0
možnosti
JK

Dopadne ,jako s objekty kasáren.20 roků nic,teď to jsou růjny a nikdo to nechce ani zadarmo.Tak hospodaří naši hospodáři ve sněmovně.;-O

5 0
možnosti
MK

Přesně, nechápu, proč to nemůžou prodat za cenu, za kterou to někdo koupí. Nakonec to dopadne tak, že všechny kovy rozkradou zloději a dráhy budou mít stejně kulový...

6 0
možnosti

Proč není možný bezúplatný převod? nechápu. To jako zakázal vesmír nebo co? Za vším je člověk tak stačí snad se jen domluvit nebo ne? Ale to by chtělo ochotu a vstřícnost a to není česká vlastnost těch nahoře.

3 0
možnosti
TA

A proč tam nejezdí RJ? :-P

1 2
možnosti
PJ

P85e87t32r 27J31a94r10o56š

7. 1. 2015 8:57

potrebuji koleje

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

Česko může být vzorem racionálního přístupu k závislostem, říká adiktolog

24. dubna 2024

Oblast závislostí nepatří mezi priority, které by politici kandidující do nadcházejících voleb do...

Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa

24. dubna 2024  15:52

Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...

Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají

24. dubna 2024  15:26

Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...

Mrazy zasáhly sady v Čechách. Škody na úrodě budou rozsáhlé, hlásí ovocnáři

24. dubna 2024  14:08

Škody na úrodě ovoce budou kvůli nynějším silným mrazům rozsáhlé. Mrazy zasáhly zejména ovocné sady...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!