Termín 9. května vyplynul z jednání mezi stavaři a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD), které má opravu hlavní dopravní tepny v zemi na starost, řekla mluvčí úřadu Martina Vápeníková.
Zhotovitelé musí ještě požádat ministerstvo dopravy o svolení časového plánu dopravních omezení, podle informací iDNES.cz se však s uzavírkami ve zmíněný den počítá.
Řidiči by se měli připravit na to, že doprava nemusí být plynulá. "Když je nějaká uzavírka, vždy máte kolony, pojedeme zkraje v režimu 2+2 jízdní pruhy se sníženou rychlostí 80 km/h, takže při správném chování řidičů je plynulost dopravy zaručena," řekla Vápeníková. "Důležité je zipové řazení do jízdních pruhů a dodržování rozestupů a rychlosti v uzavírkách," dodala.
Stroje uprostřed dálnice zaberou rychlostní pruhy v obou směrech. Auta budou v jedné fázi proudit dvěma pruhy (pomalým a odstavným) v obou směrech. V některých místech, například u mostů, bude doprava svedena i do jedné části dálnice. Odstavné pruhy by se měly o 0,75 metru rozšířit.
Letos se mají opravovat čtyři úseky, celá obnova dálnice potrvá několik let a má stát zhruba 14 miliard korun. Během první etapy prací se na dálnici začnou stavět dopravně informační omezení a začnou práce na rozšiřování dálnice.
O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.