Součástí Volkswagenu je rovněž mladoboleslavská Škoda Auto. Ta již v úterý oznámila, že v loňském roce dodala zákazníkům po celém světě 878 200 vozů. Meziročně jde o pokles o 126 600 aut, tedy zhruba o 13 procent.
Globální odbyt hlavní značky VW se loni snížil asi o osm procent na 4,9 milionu vozů. „Zaostávající dodávky polovodičů vedly v průběhu roku k omezování produkce, což mělo výrazný dopad na čísla o prodeji,“ uvedla firma.
Automobilka také předpověděla, že podmínky v první polovině letošního roku zůstanou kvůli přetrvávajícím výpadkům v dodávkách polovodičů nestálé a obtížné. Dodala však, že hodlá v průběhu roku stabilizovat výrobu a co nejrychleji snižovat vysoký objem nevyřízených zakázek.
Toyota a VW zbrojí k elektrickému útoku, chtějí vyzkratovat Muskovu Teslu![]() |
Odbyt elektromobilů značky Volkswagen se v loňském roce zvýšil o 73 procent na více než 369 tisíc. Odbyt plně elektrických aut se téměř zdvojnásobil a dosáhl zhruba 263 tisíc, odbyt hybridních vozů umožňujících dobíjení z elektrické sítě pak vzrostl o třetinu zhruba na 106 tisíc.
Koncern Volkswagen v prosinci oznámil, že v příštích pěti letech vynaloží na investice kolem 159 miliard eur (téměř čtyři biliony korun). Z této sumy bude více než polovina směřovat do elektromobility a digitalizaci. Koncern ve své transformační strategii nazvané New Auto plánuje, že se díky investicím a rozvoji stane do roku 2025 lídrem trhu s elektromobily.