VIDEO: Dopravce NetJets představil nový privátní tryskáč pro bohaté

  10:44aktualizováno  10:44
Společnost NetJets, která je lídrem privátního létání v Evropě, ukázala na letišti ve Vodochodech nový přírůstek ve své flotile. Tryskový letoun Challenger 350 má uspokojit náročné byznysmeny nebo sportovce. NetJets v posledních letech masově obměňuje flotilu, sází přitom i na oživení evropského trhu.

Letoun Challenger 350 zahájil v Česku „turné“ po Evropě, v ostrém provozu začne létat příští rok. Nové středně velké proudové letadlo až pro deset lidí navazuje na předchozí typ modelové řady 300, je ale luxusnější, rychlejší a úspornější ve spotřebě paliva. Tryskáč má například větší okna, HD bezdrátový zábavní systém, moderní koberce a interiér z dřevěné dýhy.

Soukromé tryskáče dlouhodobě zůstávají v tuzemsku záležitostí pro hrstku milionářů nebo miliardářů. Evropský lídr v privátním létání NetJets má u nás kolem 35 klientů. „Číslo je v posledních letech relativně stabilní, ale roste objem počtu letů,“ říká mediální zástupkyně NetJets Tereza Kůželová.

„Většina našich klientů jsou podnikatelé, kteří řídí vlastní byznys a létají pracovně i na dovolenou, létají s námi i sportovci, kteří si chtějí dopřát větší komfort mezi soutěžením,“ popsal Vadim Horiszny, viceprezident NetJets Europe. Ke klientům patří například tenisté Tomáš Berdych, Radek Štěpánek a Petra Kvitová.

Desítky hodin letu za miliony korun

Společnost funguje na principu podílového vlastnictví a předplácení určitého počtu letových hodin. Klienti si mohou zaplatit „část letadla“ a podle toho po určitou dobu stoj neomezeně využívat. Nejméně ale zaplatí jednu šestnáctinu, která odpovídá padesáti letovým hodinám za rok. Letadlo je k dipozici kdekoliv na světě do deseti hodin od rezervace. Vlastnictví není ale podmínkou.

„Podíl na letadle lze zakoupit za několik set tisíc amerických dolarů, v závislosti na výši podílu a typu letounu,“ přiblížila mluvčí NetJets, přesné ceny ale společnost nezveřejňuje. Nejmenší vlastnický podíl tak pořídíte za několik milionů korun.

Fotogalerie

„Ekonomické podmínky v eurozóně se opět zlepšují a my jsme přesvědčeni, že naši stávající i budoucí zákazníci velmi ocení, že se flotila NetJets rozšíří právě o tento skvělý stroj,“ pochvaluje si Vadim Horiszny. NetJets už předem prodala podíly v hodnotě téměř celého letadla.

Challenger 350 má narozdíl od svého předchůdce větší dolet. Při obsazení osmi pasažéry doletí 3 200 námořních mil (5 926 km). Kromě tohoto letounu středního doletu má společnost ve své flotile několik dalších letounů od výrobců Embraer Executive Jets, Bombardier nebo Cessna.

V roce 2010 NetJets u několika výrobců objednala na 670 nových letadel za téměř 17,6 miliardy dolarů, což byl největší nákup v historii privátního letectví. Dosud firma obdržela z objednávky přes 50 kusů.

Autor:

Daňové přiznání 2019

Do 1. dubna musí podat daňové přiznání osoby samostatně výdělečně činné, ale i zaměstnanci (více zde). Využijte interaktivní formulář pro daňové přiznání za rok 2018.

Nejčtenější

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Máme o 30 procent hostů méně, podáme dvě žaloby, říká restauratér Moťovský

Restaurace U Moťáka v pražském Karlíně. (7. února 2019)

Pražská restaurace U Moťáka se chystá na dvojitou odvetu za to, že se její jméno objevilo v kauze dovozů pochybného...

Ta železnice je zelená katastrofa. Vraťte miliardy, žádá Trump Kalifornii

Ilustrační snímek

Prezident Donald Trump a guvernér Kalifornie Gavin Newsom se ve středu dostali do sporu na Twitteru kvůli masivnímu...

Soumrak hotovosti. V Česku je Apple Pay a stát rozdá platební terminály

V Česku už funguje Apple Pay. Jak ho aktivujete?

Vstup platební služby Apple Pay může Česko přiblížit ekonomice bez hotovosti. Službu, která umožňuje propojení platební...

Konec kšeftů. Stát se rozhodl, že si dálnice bude opravovat sám

Ilustrační snímek

Během následujících deseti let postupně zmizí z dálnic sypače a pluhy soukromých firem. Stát se totiž rozhodl, že...

Další z rubriky

Ťok se zbaví Zemanova kanálu, přenechá jej ministerstvu zemědělství

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Ministerstvo dopravy končí s výstavbou vodních děl na tuzemských vodních cestách. Místo něj budou jezy či plavební...

Brusel chce do deseti let o 30 procent čistší autobusy a náklaďáky

Kamiony zahltili dopravu do přístavu Dover na jihu Anglie při testu...

Výrobci autobusů a nákladních automobilů budou muset do roku 2030 snížit o 30 procent emise oxidu uhličitého ve...

Zaplatil letenku, ale letěl jenom kus cesty. Lufthansa ho za to žaluje

Zaměstnanci pobočka letecké společnosti Lufthansa na letišti ve Frankfurtu

Německá letecká společnost Lufthansa žaluje jednoho ze svých pasažérů. Nelíbí se jí, že cestující ve snaze získat...

Najdete na iDNES.cz