VIDEO: Dopravce NetJets představil nový privátní tryskáč pro bohaté

  10:44aktualizováno  10:44
Společnost NetJets, která je lídrem privátního létání v Evropě, ukázala na letišti ve Vodochodech nový přírůstek ve své flotile. Tryskový letoun Challenger 350 má uspokojit náročné byznysmeny nebo sportovce. NetJets v posledních letech masově obměňuje flotilu, sází přitom i na oživení evropského trhu.

Letoun Challenger 350 zahájil v Česku „turné“ po Evropě, v ostrém provozu začne létat příští rok. Nové středně velké proudové letadlo až pro deset lidí navazuje na předchozí typ modelové řady 300, je ale luxusnější, rychlejší a úspornější ve spotřebě paliva. Tryskáč má například větší okna, HD bezdrátový zábavní systém, moderní koberce a interiér z dřevěné dýhy.

Soukromé tryskáče dlouhodobě zůstávají v tuzemsku záležitostí pro hrstku milionářů nebo miliardářů. Evropský lídr v privátním létání NetJets má u nás kolem 35 klientů. „Číslo je v posledních letech relativně stabilní, ale roste objem počtu letů,“ říká mediální zástupkyně NetJets Tereza Kůželová.

„Většina našich klientů jsou podnikatelé, kteří řídí vlastní byznys a létají pracovně i na dovolenou, létají s námi i sportovci, kteří si chtějí dopřát větší komfort mezi soutěžením,“ popsal Vadim Horiszny, viceprezident NetJets Europe. Ke klientům patří například tenisté Tomáš Berdych, Radek Štěpánek a Petra Kvitová.

Desítky hodin letu za miliony korun

Společnost funguje na principu podílového vlastnictví a předplácení určitého počtu letových hodin. Klienti si mohou zaplatit „část letadla“ a podle toho po určitou dobu stoj neomezeně využívat. Nejméně ale zaplatí jednu šestnáctinu, která odpovídá padesáti letovým hodinám za rok. Letadlo je k dipozici kdekoliv na světě do deseti hodin od rezervace. Vlastnictví není ale podmínkou.

„Podíl na letadle lze zakoupit za několik set tisíc amerických dolarů, v závislosti na výši podílu a typu letounu,“ přiblížila mluvčí NetJets, přesné ceny ale společnost nezveřejňuje. Nejmenší vlastnický podíl tak pořídíte za několik milionů korun.

Fotogalerie

„Ekonomické podmínky v eurozóně se opět zlepšují a my jsme přesvědčeni, že naši stávající i budoucí zákazníci velmi ocení, že se flotila NetJets rozšíří právě o tento skvělý stroj,“ pochvaluje si Vadim Horiszny. NetJets už předem prodala podíly v hodnotě téměř celého letadla.

Challenger 350 má narozdíl od svého předchůdce větší dolet. Při obsazení osmi pasažéry doletí 3 200 námořních mil (5 926 km). Kromě tohoto letounu středního doletu má společnost ve své flotile několik dalších letounů od výrobců Embraer Executive Jets, Bombardier nebo Cessna.

V roce 2010 NetJets u několika výrobců objednala na 670 nových letadel za téměř 17,6 miliardy dolarů, což byl největší nákup v historii privátního letectví. Dosud firma obdržela z objednávky přes 50 kusů.

Autor:

Nejčtenější

Propuštění zaměstnanci Deutsche Bank se míjeli s krejčími obleků pro své šéfy

Krejčí Alex Riley, vlevo, a Ian Fielding-Calcutt nesou kufry mimo budovu...

Největší německá investiční banka Deutsche Bank zahájila ohlášenou restrukturalizaci, v rámci které propustí celkem 18...

Slovenský Volkswagen požádal zaměstnance, aby vrátili část odměn

Ilustrační snímek

Bývalí zaměstnanci slovenské divize německého Volkswagenu musí automobilce vrátit část odměn vyplacených za loňský rok....

Vládě prošel daňový balíček, který zdraží cigarety, alkohol i topení

Místopředsedkyně vlády a ministryně financí Alena Schillerová ve Sněmovně při...

Daňový balíček, který zdraží například tvrdý alkohol, cigarety, ale i topení plynem, a víc zdaní i hazard, prošel ve...

Letištní halu v Düsseldorfu zaplavily kufry, cestující museli odletět bez nich

Na letišti v německém Düsseldorfu zůstalo kvůli poruše přepravního systému 2...

Stovky cestujících, kteří odlétali ve středu ráno z letiště v německém Düsseldorfu, potkala nečekaná komplikace. Kvůli...

Zima přichází z Německa. Nepomáhá ani Trumpova obchodní válka

Německá kancléřka Angela Merkelová

Je to trochu schizofrenní situace. Zatímco poslední „tvrdá“ statistická data z klíčových evropských ekonomik nejsou...

Další z rubriky

Nové vlaky Leo Express hledají jméno. Jezdit začnou koncem příštího roku

Jednotky budou mít nový design, černo-žluté barvy se však společnost nadále...

Soukromý dopravce odtajnil začátkem měsíce design nových elektrických vlaků z Číny. O jménech tří jednotek, které do...

Sucho ochromilo říční dopravu. Lépe jen tak nebude, možná za deset let

V Ústí nad Labem bylo kvůli přetrvávajícímu suchu vidět dno Labe. Nedostatek...

Ministerstvo pro místní rozvoj a resort dopravy se definitivně rozhodly vzdát se evropských dotací pro projekty...

Zpět na začátek. Antimonopolní úřad musí znovu zkoumat mýtnou smlouvu

Ilustrační snímek

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se musí znovu zabývat smlouvou mezi ministerstvem dopravy a novým...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz