Diskuse k článku

14 535 kilometrů nonstop. Katařané přepsali žebříček nejdelších letů

Žebříček nejdelších letů na světě od neděle vede katarský dopravce Qatar Airways. S Boeingem 777-200 LR začal létat trasu z Dauhá do novozélandského Aucklandu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I31v87o 65J54a68n96á15č47e47k 8573343311822

Zajímalo by mě odkud pisatel článku vzal informaci o tom kolik posádka natankovala paliva. Podle mě to je to holý nesmysl.

0/−2
6.2.2017 9:18

R22a16d97e61k 34N47e91u38m86a20n55n 5762952578865

tisková zpráva?

0/0
6.2.2017 13:54

I63v58o 22J70a54n42á65č22e76k 8673513261482

Díky za mínus, ale možná byste měl nejdříve myslet a pak klikat a psát. Proč by brali plnou směrem tam, když zpátky se letí o hodinu déle? Proto píšu, že je to nesmysl, ale to vám asi nějak nedošlo. Navíc teda v článku nikde nevidím, že by to byly informace z nějaké tiskové zprávy.

0/0
6.2.2017 14:18

S33e41i67d93l 44P40e98t24r 1611551855984

Jako všechno, někde to prostě opsali ..

Text prakticky beze změny odsud:

http://www.telegraph.co.uk/travel/news/longest-flight-in-the-world-qatar-doha-auckland/

množství paliva je pak tady:

https://www.flightradar24.com/blog/qatar-airways-inaugurates-the-longest-route-in-the-world/

0/0
6.2.2017 14:37

I31v52o 19J21a96n13á51č58e80k 8153793631882

Tak v tom článku nic o množství natankovaného paliva není. No a na FR24 je správně uvedeno maximální množství paliva pro daný typ letadla, nic o tom kolik ve skutečnosti natankovali.

0/0
6.2.2017 14:43

D43a36n32i43e81l 19V47a15h19a15l27a 3688584728

Nesmysl v čem? Zdá se vám to moc?

0/0
6.2.2017 14:38

I78v60o 37J54a23n65á12č56e55k 8603453411492

Ano, zdá se mi to moc. Proč? Daný typ letadla má maximální dolet 15840km čili více než je tento let. Navíc udaná hodnota platí pro obsazení 317 cestujícími a jak je uvedeno v článku, zde je kapacita nižší. No a třetí důvod, zpáteční cesta je o hodinu delší.

0/0
6.2.2017 14:46

D27a44n12i81e70l 38V83a63h96a77l63a 3708944468

Na takovéto lety se musí počítat s rezervou. Rezerva je na půl hodiny letu navíc oproti odhadu. V článku se taky píše, že let byl kratší, ale mohl být i delší a to třeba i o hodinu. Za tankování zodpovídají piloti a ti si vždy raději vezmou víc, než aby museli riskovat mezipřistání a tím i značné zdržení a vícenáklady pro aerolinie. Taky neví, jestli se nebudou muset vyhýbat třeba bouřce nebo budou odkloněni na jiné letiště z důvodu nepříznivých podmínek na cílovém letišti. A jestli rozdíl je 5 tun paliva, tak je to srovnatelné, jako když si do auta natankujete 50 nebo 51 litrů paliva. Tady se kila určitě nehoní.

0/0
6.2.2017 15:48

I37v41o 72J23a53n74á27č45e76k 8443153491192

Takže na zpátečním letu s vezmou jako kanystry? ;-D Jasně že jsou povinné rezervy, ale toto plně naložené letadlo má dolet delší, než je tato trasa, která je navíc operována s lehčím letadlem. Prostě je to nesmysl. Pokud by to bylo jak píšete, tak zpáteční let by nepřipadal v úvahu resp. pouze s mezipřistáním.

0/−1
6.2.2017 16:30

D46a45n58i67e71l 86V71a19h73a45l91a 3738934418

Palivo, pro cestu o 2000 km kratší, se při těchto trasách neřeší. Tankuje se do plna. Ty 2000 km znamená přibližně 8 tun paliva navíc, to z těch 144 tun co se tankuje moc úspora není. Navíc by to bylo na úkor bezpečnosti.

0/0
6.2.2017 17:10

I37v12o 26J32a15n13á28č66e97k 8863873581682

No já nevím jak vy, ale já jsem si plánování paliva docela podrobně studoval a jsou na to přesné vzorečky podle kterých se postupuje. Dost pochybuji, že by si jen tak řekli je to dál než jsme zvyklí jinde, tak dáme plnou.

0/0
6.2.2017 17:17

T40o52m97á20š 18T76a95t55í61č80e55k 5580672760798

Dauhá? Qatar Airways? To mě jako psa zajímá jenom proto, že uznale pokývu hlavou nad pokrokem v technice.

0/0
6.2.2017 0:07

M39i53l84o63š 83K43r73u47m65p 2354387524

Nez nekam letet 16 hodin, to radsi s prestupem..

+1/−3
5.2.2017 22:50

J62o84s64e12f 18S14h20r90b79e30n60ý 9373898599671

me prekvapuje, ze tam maji upravu jen pro 262 sedacek. Pri 181 litru paliva to musi litat docela draze

0/0
5.2.2017 21:34

J89o45s89e93f 61S49h43r11b94e78n83ý 9483768599321

181 tisic litru

0/0
5.2.2017 21:34

F46i82l27i26p 38S65i26r89o61t95e28k 9422779432731

při době letu 16 hodin bez přestávky mně to naopak nepřekvapuje

+1/0
5.2.2017 21:47

S10e25i16d83l 50P10e82t17r 1211241965674

No, ono každé mezipřistání je plus jedna až dvě tuny paliva navíc, o času, přistávacích poplatcích a handlingu nemluvě :-)

Lze se domnívat, že v těch aerolinkách nepracují úplní pitomci aby si ekonomiku takového kroku nedokázali sami (i bez nás) spočítat ...;-D

+9/0
5.2.2017 22:17

G73e50o21r84g 76K23o45m55b59e22r83e75c 9264881616811

az se bude letat z Evropy (Londyn, Pariz, Frankfurt) nonstop do Australie tak to bude zajimavejsi.

Od pristiho roku 2018 od brezna ma litat Qantas primo Perth - London a pak i Pariz a Frankfurt.

0/0
5.2.2017 21:13
Foto

P81e47t52r 74M37a53c66h97á71č63e23k 9767854693

16 - 17 hodin letu, to bych nechtěl ani v business. V economy je to na hranici hazardu se zdravím.

+3/0
5.2.2017 20:57

L43u49k21a76s 63C18o78d57r 6758672500881

Je to v pohode. Letel jsem i delsi dobu a bylo to uplne v klidu...

0/0
5.2.2017 21:08

M17i12c52h51a69l 73B24e22n73e71š 6129308132656

To by mě tedy zajímalo, kam jste letěl...

0/0
5.2.2017 21:16

L71u63k19a18s 71C56o47d57r 6688412160521

EWR-SIN, SQ21

0/0
5.2.2017 21:25

G74e48o18r20g 45K31o70m70b81e13r87e62c 9914661396381

a proc jako? kdyz letim Frankfurt San Francisco tak to je sice jen 11,5 hodin ale uplne v pohode. Pulku prospat mezi tim 2-3 filmy a utece to jak voda.

+3/0
5.2.2017 21:16

K43a68r11e24l 98M68a21l53ý 6956794160141

Za tech nekolik desitel letu jsem jeste nenarazil na "normalni, koukatelny" film.

0/−1
5.2.2017 21:26

T24o88m59á13š 44T84a21t70í38č42e28k 5880662120518

To bude asi proto, že se takových točí zatraceně málo.

+1/0
6.2.2017 0:09

E65m21i91l 49P42r42c78h81a13l 5170880378464

V business se da, pokud mam vlastni filmoteku a wifi na palube, je to celkem pohoda

0/0
5.2.2017 22:21

J81i13ř13í 81F14r78o60l31e51c 7985274952947

Zalezi na letadle.

0/0
5.2.2017 22:54

P31e29t40r 60M21a86r61e86č18e49k 1243751379528

16 hodin v sedacce, no to by mne asi zabilo :-) ...

0/0
5.2.2017 20:27

T91o47m59á84š 48T88a89t51í97č80e16k 5110142250438

Místo u uličky a co tři minuty na záchod. :-)

0/0
6.2.2017 0:10

M25a96r26e22k 88V50y41l31e27ž68í98k 8472941825323

Já teda nerozumím tomu, jak může naše planeta zvládnout těch 181 000 litrů paliva... já tomu prostě nerozumím. Už aby ta ropa došla...

+2/−11
5.2.2017 19:11

M95a79r98e63k 27T15ů53m82a 4142168546892

A co budete dělat pak, až ta "hnusná" ropa dojde?

+4/0
5.2.2017 19:20

M96a22r91t22i48n 66C13e84r52n43y 2758722358853

Bude koulat jako jezevec az si uvedomi co vsechno je z ropy a najednou to nebude.

+5/0
5.2.2017 19:24

O93l75d80ř41i44c98h 53M84o88u93r61e46k 1221577724626

horší je situace, kdy se musí záhy vrátit na letiště a těch 181 tun nemůže spálit, ale musí je vypustit. tankování za letu už znám, ale vypouštění za letu, neboli detankování jsem ještě neslyšel (myšleno do prázdného tankeru). pokud by to měl vypusti na pole tak by tam vzniklo slušné ropné pole (řepkové?),

+3/0
5.2.2017 21:30

M49a48r63t63i47n 55N45o37v64á47k 6503977439121

to je zajímavé.. o tomhle jsem nikdy neslyšel. proč jako to letadlo musí vypustit celou nádrž? Dokáži to pochopit pouze při emergency situacích, kdy má nějakou závadu na motoru a aby snžillo riziko výbuchu při dosedu, tak přistává s min. paliva.. ale pokud by např. na palubě mělo teroristu, smrtelně akutný zdravotní problém.. tak i v takovém případě musí vypustit takřka všechno palivo před přistáním? 8-o

0/0
5.2.2017 22:15

M27a62r51t69i42n 89V42a64n51ě89k 6521513752639

Limit maximální přistávací hmotnosti.

+4/0
5.2.2017 22:50

M56a11r26t14i51n 50N25o22v31á64k 6523137439251

díky za info

0/0
5.2.2017 23:25

M88i54r56e11k 18G34a46j60e30r 5171156319460

Pokud vim, tak musi vypustit cast paliva, aby snizil hmotnost a mohl dostatecne zpomalit na pristani.

+3/0
5.2.2017 22:53

M36a27r97t21i43n 21N30o47v19á90k 6483897199641

děkuji za informaci

0/0
5.2.2017 23:25

T65a41d43e63á21š 53M15i47c52h77á18l39e55k 6267478192762

No musí mit limit na pristani a nebo pristat bez motorů a nemusí nic vypouštět

0/0
6.2.2017 0:22

J23a42n 84P59r80o87c11h41á59z37k76a 5456752488717

Boeing 777-200LR má maximální vzletovou hmotnost asi 347 tun a maximální přistávací hmotnost asi 223 tun. Rozdíl je 124 tun. Palivo (181.000 litrů) váží asi 146 tun. Takže může přistát s maximálně 15 % maximální kapacity paliva.

+1/0
6.2.2017 0:37

L61e17o98š 50S53ý92k72o46r86a 3558398967785

V přepočtu na osobu a kilometr je to asi taková spotřeba jako když jedou dva lidi autem

+2/0
5.2.2017 19:30

V83l83a52d11o 43K51o76r37m11e65n25d87i 1495890738659

Presne ako píšete. Len tak baj oko som to hodil do kalkulačky a vyšlo mi to cca osoba na 100 km 4,8 l....

0/0
5.2.2017 20:02

K59r18y55š98t33o55f 12L25a14n67í98k 1849410295435

vzdyt je to jen trikrat tolik, co by za podobnou vzdalenost spotřebovalo takove množství osobních vozu, které by odvezlo stejne množství pasazeru. a to by jeden z nich musel ridit.

0/0
5.2.2017 19:33

M91i47r20e66k 92G77a68j89e76r 5241266589910

Jenze na tyhle vzdalenosti by nikdo autem nejel, i kdyby to bylo po pevnine mozne. Kdyby nebyla letadla, tak by se proste tak daleko cestovalo jen vyjimecne.

0/0
5.2.2017 22:57

S94e82i53d17l 41P26e52t63r 1901851225894

Těch 690 litrů na jednoho pasažéra představuje cca 10 000 km v autě přičemž většina najezdí ročně více a nechytají se z toho za hlavu ...:-)

+2/0
5.2.2017 19:34

V16l83a21d65o 37K60o78r18m70e41n44d41i 1585560228949

To je dobré ,že tomu nerozumiete....

0/−1
5.2.2017 20:14

J26a69n85a 42S48t28e13h47l40í48k16o32v57á 6128561155618

jezdíte autem?

0/0
5.2.2017 20:21

T19a80d81e51á29š 89M81i76c40h88á56l52e15k 6117188682502

První posádka udělá start a vystoupa do jejich letové hladiny a pak asi po hodine až dvou je vystrida druhá posádka a leti prostřední část letu a zase hodinku az dvě pred přistáním to předá první posádce a ta pristane

+3/0
5.2.2017 18:36

M16a84r34t12i19n 34Š41k90r75o55b82á47l29e24k 2872382409498

Zeptám se, druhá posádka je "udržovací a hlídá autopilota" zatímco první startuje a přistává, což jsou těžší úkony?

0/0
5.2.2017 18:41

T87a71d88e40á44š 83M33i23c85h22á71l83e64k 6677138432242

Ano tak nějak to funguje. Samozřejmě ty časy jsou jen orientační nevím jak to mají uvádím to pouze jako příklad

0/0
5.2.2017 20:36

Najdete na iDNES.cz