Diskuze
Nástup soukromníků na pošumavské lokálky zbrzdí České dráhy odvoláním
Děkujeme za pochopení.
W76a28l43t11e76r 75C94e78r62m28a47k
Na to, že si tu už přes čtvrtstoletí hrajeme na tržní hospodářství, je smutné, že na železnici tržnímu hospodářství stále někdo hází klacky pod nohy.
J38a40n 45K24o35b22ě75r16s24k38ý
Ještě zde přikládám jeden názor GWTR, soukromník nemusí být vždy výhra: Kdo z vás se slezl v poslední době s GWTR ? Vezmu jako příklad docela vytíženou trať Karlovy Vary d.n. - Mariánské Lázně. Od doby co na ní nejsou provozovány soupravy RS1 zde jezdí, respektive snaží se jezdit slovenské 813. Ale vzhledem k turnusové potřebě 2 vozidel, mají zálohu 0. Takže častěji než 813 jezdí staré 810, kvůli který mimo jiné ČD před 10 (zhruba, nevím přesné datum) o tu trať přišli, neboť kraj požadoval kromě ceny i nízkopodlažnost a bezbariérové WC. Každou chvíli slyším pomluvy na to, jak jsou ČD špatné, co dělají špatně a podobně. Ale že GWTR už více jak rok porušuje smlouvu s krajem nic nezmění. A to nemluvě o odlivu zaměstnaců od nich. Kdo to kdy slyšel, aby šel strojvedoucí od soukromníka jezdit k ČD a ejhle. V K.Varech jsou hned 2 !!!! Někde tedy musí být chyba...
T77o56m19á29š 23A67u43g11u50s56t15ý17n
Nebo soukromník na úzkokolelce na jindřichohradecku, taky katastrofa
T81o63m19á47š 54A80u53g24u74s19t90ý70n
Koukám, že když se odvolají ČD (které hospodaří s našimi penězi), tak je to špatně. Když se v jiných případech ozve soukromník (které mu jde zisk do vlastní kapsy), tak je to heroický boj se státním molochem . Bez ohledu na důvody, které ani redaktor neví, ale ČD jsou hrozně špatné...
J39a93n 94K87o69b51ě60r41s74k48ý
Ano, přesně tak ČD jako kdokoliv jiný mají plné právo se odvolat. Arriva se taky mohla odvolat.
P50a85v90e57l 61J37o45s61e76f 90M27ö31r57t81l
ČD (dříve ČSD) mne vozí po vlastech českých i jiných od roku 1968. Velmi mnoho ze změnilo, ale přesto soudím, že konkurence na regionálních tratích je více než potřebná. ČD cítí, že přicházejí jako státní firma o prašulky a tak kolem sebe mlátí. Je to zbytečné a jen oddalují svůj odchod za každou cenu. Dopravu v regionech by měli mít v péči regionální firmy.
J15i86ř67í 93E62r98b63e68n
To se jaksi zkoušelo už od počátku budování železnic. A jak byli podílníci těchto regionálních dopravců rádi, když jim to bylo cca v letech 1910-1925 zestátněno a oni se tak zbavili letitých prodělečných podniků!
Ona totiž železnice je síťovým podnikem. Už za K.u.K. monarchie většina regionálních dopravců předala své provozy nebo si je nechala zajišťovat státními drahami (StEG) nebo velkými dopravci s transverzálními výkony. Pokud regionální dráha neměla fakt silného akcionáře a dopravce jako například Buštěhradská nebo Ústecko-teplická dráha, splakali její zakladatelé nad výdělkem.
V65l48a88d29i71m55í41r 98F94i72b41i43g22e32r
A teď se vám ozve Leoš že vlaky nahradí autobusy a bude chtít ze všech nejmíň. No 80kč na kilometr je docela málo, to tam asi jezdí stále plné vlaky.
R56a95d29e25k 78J22a41n10a53t17a
Naštěstí si i (jinak dopravně zaostaé) vedení Jihočeského kraje uvědomuje, že pro turistiku na Šumavě je vlak zásadní.
Pro lidi existuje volba na výlet buď autem, nebo vlakem. Busem se na výlety nejezdí, takže pokud by to někoho napadlo, brzy by byly zrušeny pro nezájem a řešil by se problém, kde všude nacpat parkoviště.
M45a23r81e81k 82V66y78m74a83z80a30l
DOBRÝ DEN, CHYBÍ MI TU NĚJAK ČLÁNEK O NEHODĚ IC VLAKU REGIO JET NA SLOVENSKU....to měl pan Sůra volno, že nás objektivně neinformoval o všem, co se děje na železnici?
M51a67r41t64i88n 30Š77u94l53c
Myslíte to vykolejení v pondělí při posunu v Bratislavě? Tak v rubrice ekonomika bych ho tedy nehledal A myslím, že pan Sůra píše o ekonomice. Ale na iDnesu o tom informace je.
Navíc nikdo nebyl zraněn, provoz to výrazně nekomplikovalo a škoda ani příčina nebyly známé... takže vlastně pro český zpravodajský server naprosto nezajímavé téma...
J88a24n 68K81o39b70ě74r47s30k50ý
Nechápu, proč se do výběrových řízení hrne zrovna kraj, který nemá jako snad jediný (ještě s Vysočinou) integrovaný systém. Žádná výhra pro cestující to nebude: GWTR bude mít podobná, možná i stejná vozidla jako ČD, cestující pokračující někam dál si budou muset koupit více jízdenek, přestanou platit INkarty takže cestující, kteří je mají utřou. Navíc chci vidět jak GWTR zvládne letní nápor turistů a cyklistů, když ani dnes mnohdy nestačí patrové vozy ČD. Bez jednotného tarifu je to jen zhoršení. Je vidět dle úrovně dopravy v Jihočeském kraji, že na odboru dopravy sedí křupani.
J36a65n 94S80ů83r58a
Vy jste členem hodnotící komise a znáte obsah nabídky gwtr?
J72a58n 25Z38b93o65ř58i41l
Zase České dráhy ... montují do všeho kde jim někdo vezme řádně vysoutěženou trať. Jsou trapní
T11o15m 38J87u60r88e91č63k14a
Řádná soutěž je také o tom, že pokud se nejede přesně dle pravidel, tak se může kterýkoliv z uchazečů v dané lhůtě odvolat. Takže ČD jedou přesně dle řádných pravidel a mají na to právo, ať se vám to líbí nebo ne.
P98e27t30r 54N98e52c21h90a40n54i43c53k64ý
Jihočeský kraj nám dává podnět k zamyšlení, jestli liberalizace, kdy státní dopravce je nahrazen dopravcem spřízněným s magistrátem je úplně vhodný postup
P55e85t56r 16B26e70z61s66t58a32r65o37s79t34i
Mate pravdu,ale je to se soutezi a vzhledem k u nas placenym cenam i za "pouzitelnou cenu" pro kraj... Nabidnu mnohem horsi porovnani. Vysocina a ICOM, zde to primo smrdi...
L42u86k85á40š 57Š72m60a94h63e63l
Jako nekompatibilita tarifu: V současnosti od nás do ČB 53 Kč/46 km, zpáteční 101 Kč. Po zařazení soukromého dopravce, pokud ceníky zůstanou a nebude žádný integrovaný tarif (vysoce pravděpodobné): jednosměrná 63 Kč (28 za 18 km na přestupní stanici a 35 z ní) a zpáteční 123 Kč. Zvýšení cen o 20 %. A to je příklad jen jedné trasy. Takže kraj ušetří, ale všichni ostatní prodělají. Tak to v jižních Čechách funguje. (Přitom já proti soutěžím nic nemám, ale to by napřed musel být zaveden integrovaný krajský tarif = je jedno, čím jedu a platím stále stejně.)
P14e72t15r 14N46e62c21h24a86n46i58c51k40ý
A teď si představte když máte inkartu, takže - cena inkarty + cena jízdenky o desítky procent. Teď s inkartou týden předem stojí Praha - Český Krumlov 139kč, kolik to asi bude potom?
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Řecko omezí rybolov vlečnými sítěmi. Připojte se, vybízejí EU ochránci přírody
Řecko se stalo první zemí v Evropě, která vyhlásila zákaz rybolovu vlečnými sítěmi pro lov při dně...
Elektromobily by mohly v Norsku vytlačit z vrcholu diesely už do dvou let
V Norsku, které je průkopníkem v odklonu od automobilů se spalovacími motory, se mohou...
Další halving bitcoinu. Odměna pro těžaře klesla opět na polovinu
U kryptoměny bitcoin se v noci na dnešek uskutečnil další halving, tedy snížení odměny pro těžaře...
Třetina rodičů očekává, že si letos za prázdniny připlatí, ukázal průzkum
Třetina rodičů očekává, že si letos za prázdniny připlatí. Každý pátý počítá s účtem vyšším než 10...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!