Po dlouhotrvajících sporech v trojúhelníku České dráhy a Siemens na jedné straně a Škoda Transportation na druhé straně se stane nákup nových luxusních jednotek railjet realitou. Vlaky by měly spojovat Česko s Rakouskem a Německem.
Dlouho ale nebylo jasné, zda se nákup vůbec uskuteční. Dráhy nevypisovaly na jednotky standardní výběrové řízení, argumentovaly přitom, že nákup je velmi výhodný a je potřeba obchod uzavřít rychle. Rakouské dráhy ÖBB si totiž před časem objednaly 60 těchto nových vlaků, nakonec ale odebraly o šestnáct kusů méně a tržní cena zbylých souprav klesla.
Škoda Transportation namítala, že je schopna dodat levnější soupravy nebo poukazovala na to, že je nákup vozů s maximální rychlostí 230 km/h zbytečný. Z jejího podnětu dokonce antimonopolní úřad vydal předběžné opatření, které zakázalo Českým drahám obchod uzavřít. 23. září tato překážka padla. (čtěte zde)