Diskuse k článku

Mýtné na silnicích první třídy bude zadarmo, plánuje ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy vymyslelo plán, kterým chce vyhovět kritikům rozšiřování počtu silnic, na nichž se platí mýto. Na úřadu se kvůli plánovanému rozšíření poplatku o zhruba 900 kilometrů silnic první třídy sešly stížnosti zástupců dopravců a vedení krajů a měst. Síť zpoplatněných silnic sice rozšíří, ale za průjezd kamionů žádné poplatky vybírat nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P36a54v89e38l 37C89h92a38m28r68á90d 4257360329545

Zboží se vozí, aby se dostalo z bodu A do bodu B, bez toho to prostě nejde. Veškeré náklady spojené s dopravou uhradíme všichni v obchodě na konečným výrobku. Těžko za nás dopravce uhradí dopravu ze své kapsy. Už teď se jezdí za almužnou a zisky jsou velmi vzácné.

+2/−1
23.3.2018 7:14

D77a42v34i54d 33P76e39c38a 1905854721696

Tak slouží ten systém k regulaci dopravy, nebo k výběru výpalného, nekecáme-makáme Ťoku?

0/0
23.3.2018 6:58

P35e79t83r 97A69n43d44r94ý22s45e65k 9873161766667

Ted to daji gratis, ale technicky to bude pripraveno na vyber, potom casem, kdyz budou chtet vybirat, tak to bude veci jednoho zasedani vlady, ktera o tom rozhodne. Brany jsou podle me stejne nesmysl, lepsi je ten satelitni system, ktery umoznuje minitorovat vsechny silnice v CR. Nasadil bych mytny na vsech silnicvh, nejlevnejsi by bylo na dalnicich a nejdrazsi na okreskach, aby byl tranzit motivovany co nejvice vyuzivat dalnicni sit.

+3/0
22.3.2018 16:45

J31i25ř12í 72H29r45u47b87e18c 7933394152126

Tady je krásně vidět, kdo řídí Ministerstvo dopravy, ne Ťok, ale autodopravci.

+2/0
22.3.2018 16:05

P95e26t97r 52B63á30č67a 8585436705305

Myto se ma vybirat na silnicich kopirujici dalnici, aby vycurani dopravci nenicili cesty a nevyhybali se mytu a ne ze uelaji myto uplne na nesmyslnych trasach, kde dalnice vubec nevede.

Ta MD je vedena naprostymi amatery.

0/−2
22.3.2018 14:14

M81a90r37t42i41n 75V46y47s56k20o17c23i88l 3222538335860

Proc to neudelaji spis opacne? Satelitni system, na dalnici sazba X, na 1. tride 1,5 X, na treti tride 5 X. Hned by bylo vyhodnejsi jet po dalnici, kam tezka doprava patri.

Mimochodem, vtipalci s zeleznici, jak by vam chutnaly rohliky z kombinovane dopravy? :-) me moc, ja rizky rad, na nic jineho, nez na strouhanku by to nebylo dobre. Tj. veskera doprava zbozi ke konzumaci by stejne nadale probihala po silnici. Tranzit to same, zeleznice je na hrane kapacity, z Prahy do Ostravy dostat naklad je (co jsem slysel) okamzikem nalozeni po vykladku 3 dny...no a tak, no.

+5/−1
22.3.2018 12:55

L90i75b13o40r 37Z42a97v94ř46e22l 8339856181172

Už jste někdy viděl někoho převážet kamionem rohlíky??;-O

0/0
27.3.2018 5:57

J87i53ř80í 90J37a18n14o56t41a 2579905583

Pro kamiony mýtné všude, je to hrůza.

+2/−1
22.3.2018 9:53
Foto

P91a87v12e18l 39B20o95r79u67s66í67k 7899544580387

Kocourkov !

+1/0
22.3.2018 9:53

P46a94v63e22l 61N47o12v29o69t18n31ý 7251250812440

Na jednu stranu se mluví o tom jak je potřeba dostat náklad z dálnic na železnici, a na druhou stranu se tady kamionová doprava takhle skrytě dotuje. Kamiony platí směšnou silniční daň (pár tisíc/rok) a teď nově ještě mýto za nula, zatímco na dráze dopravce platí za každý kilometr a tunu.

+5/−3
22.3.2018 9:38
Foto

J44i54ř48í 77D49v19o92ř37á82k 5235889380498

5.let starý tahač plus návěs asi 44 000 Kč. Mýtné minimálně 4.12 Kč/km.EURO VI,EEV. 50% jízdy po dálnici vychází na asi 206 000 Kč.

Na jednu soupravu asi 250 000 Kč/rok.

0/0
22.3.2018 11:45

P30a84v90e45l 78N78o67v61o77t44n39ý 7211890682420

A teď se koukněte kolik platí železniční dopravce.

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

A platí se všude, i na té nejposlednější lokálce, a ne jen na vybraných tratích jako u silniční dopravy.

+4/−1
22.3.2018 11:51

T10o17m 93P80á96l33e32k 1221506759188

....zatím.....

0/0
22.3.2018 9:30

P28e52t66r 79P98a71v18l61a97t84a 7266850457451

Ono je nutné zabránit objíždění dálnic. Je jasné, že se to časen zpoplatní.

0/0
22.3.2018 9:38

Š24v82e65c 20J19a66r59o50s60l37a75v 8287181419265

Směšné. Mýto se má platit časově za používání všech silnic. Efektivní, snadné a levné a navíc se tím zabrání zbytečnému přetěžování silnic nižší třídy. Jenže lidé co o tom rozhodují se rozhodují jen podle toho která lobistická skupina je momentálně presvedcivejsi.

+7/−1
22.3.2018 9:30

O97d71s50t68r70a60n24ě94n97ý 44U66ž12i37v70a56t83e31l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−1
22.3.2018 9:07

P58e44t81r 50P65a12v41l19a57t77a 7916390137801

No, raději zpoplatnit. Ono tam občas potřebujete i něco dovézt, ale měla by být motivace tam nejezdit zbytečně.

+6/0
22.3.2018 9:09

V63á76c45l10a22v 75P26o73u84s98t86k67a 3740511642

Jak to myslíte zbytečně? Vy někam jezdíte zbytečně?

+1/−3
22.3.2018 9:11

P32e79t13r 52P54a68v72l58a74t41a 7696180597231

Zbytečně myslím, když si zkracují cestu, nebo šetří na mýtě přes dálnici.

+4/0
22.3.2018 9:11

O82d32s65t93r62a12n35ě90n70ý 44U18ž14i83v59a82t62e97l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
22.3.2018 9:19

J36a88k54u34b 97R87o85u57s 3223900274692

Jak může být mýtné zadarmo? Co je tohle za blbost? Mýtné se může buď platit nebo neplatit, rozhodně ale nemůže být zdarma.

+8/0
22.3.2018 9:06

J67i51ř66í 66H60o12v76o31r72k21a 2486387400191

Mýtné bude, ale se sazbou 0 Kč/km

0/−5
22.3.2018 9:06

Š67v44e49c 84J22a75r22o43s42l28a15v 8877831439785

To je jednoduché zřizovatel za něj platí uživatel už ne. Je to smutné a jsou to bohužel naše peníze o kterých mluvíme.

0/0
22.3.2018 9:32

P45e50t21r 17K30o12m91á50r47e33k 8575163405341

Hodně diskutujících se správně ptá, proč dávno není zavedený mýtný systém pomocí GPS, tlaky na udržení současného jsou asi silné. Tím, že bude povolen průjezd kamionů na jedničkách bez mýtného dojde k jejich ucpávání a zvýšenému poškozování. Otázkou je, co je v zájmu naší země a občanů. Jestli spousta kamionů ze kterých se vybere mýto a daň za naftu, nebo nezničené funkční dálnice a zdravější prostředí. Kamionová doprava by se měla radikálně omezit ve prospěch železniční i za cenu zvýšených životních nákladů.

+2/−1
22.3.2018 9:03

V24á50c25l93a87v 30P50o18u36s77t51k57a 3340181482

To bohužel nejde.Důvody jsou prosté, ale naprosto zásadní. Jeden z nich je ten, že se na koleje nevejdou. Už teď přesahuje objem přepravovaného zboží v rámci EU kapacity železnice více než desetinásobně. O efektivitě, ceně a rychlosti se snad ani nemá cenu bavit.

+2/0
22.3.2018 9:07

P61e71t27r 42P52a36v70l36a31t19a 7166750937121

Bohuže máte pravdu. Jediné řešení je velkorysé rozšiřování infrastruktury, ale u nás se bohuže stále projektuje po staru. 3 pruhy v jednom sněru by mělo být minimum.

0/0
22.3.2018 9:09

P61e64t68r 80K18o28m77á88r93e95k 8235373375241

Takže místo jednoho souvislého štrůdlu kamionů na dálnici pojedou dva? ;-)

0/−1
22.3.2018 9:22

P43e64t72r 77P82a12v85l60a40t72a 7876960537231

Jiné řešení není.

0/0
22.3.2018 9:25

P92ř83e81m54y56s15l 74H23r82o75m26a89d69a 2714776308291

A co rozšiřovat železnice. 90% toho co dnes používáme je více jak 100 let staré. No a tehdy se ty železnice postavily doslova za pár desítek let!

Přitom údržba silnic pro těžké náklaďáky je mnohem náročnější, než údržba železnice.

0/0
22.3.2018 12:57

J24o98s55e92f 66B46r38o91ž91e26k 7113335942921

Proč někde můžou být třeba 4 pruhy v jednom směru a přitom nákladní auta jen v pravém? Proč by nemohl být zákaz jízdy kamionů v jiném než pravém (ev. stoupacím přidaném) pruhu?

+1/0
22.3.2018 9:39

J20i73ř64í 94H20o23v68o80r32k48a 2306817950611

Co se týká Č(SS)R tak to není pravda. Tady došlo k razantnímu poklesu přepravovaného nákladu po železnici. Čili i bez investic tam je obrovská nevyužitá kapacita. O moderních technologiích co by propustnost navýšily ani nemluvě.

0/0
22.3.2018 9:16

P92e41t23r 81P19a53v72l97a96t29a 7366460527621

Ono by jste musel zavést nějaké unifikované kontejnerové řešení, aby to mělo smysl, a to v celé Evropě najednou. Navíc opravdu není prostor, ani u nás.

0/0
22.3.2018 9:18

J64i88ř73í 88H86o81v15o25r14k75a 2676167590431

U nás jsou nevyužití kapacity obrovské. O tom, že jsme měli navíc raritu, tedy napojení prakticky každého průmyslového areálu (brownfieldu) ani nemluvě, to jsme bohužel zničili a promrhali...

Pravda ale je, že tranzitní doprava se musí řešit společně s okolními státy a tam by kapacita mohla být problém.

0/0
22.3.2018 9:22

V75á17c72l83a49v 76P97o59u12s28t23k51a 3300211762

U nás je kapacita železnice zcela vytížená. V rámci ČR se přepraví 8 x více zboží, než je schopna železnice vůbec pojmout. I kdybyste vyřadil všechny osobní vlaky a po kolejích posílal pouze nákladní, ani tak se vám nepodaří přepravit to, co dnes převezou kamiony.

0/0
22.3.2018 9:28

P45e68t72r 70K16o25m42á74r40e94k 8245553775371

To máte pravdu, žijeme ve spotřební době a je tlak na zvyšování výkonu ekonomiky. Ale další zvyšování intenzity kamionové dopravy opravdu není řešením. Je prostě moc levná a nejsou rozumné alternativy. Je třeba je hledat.

0/0
22.3.2018 9:18

J47i24ř12í 92H39o31v89o56r52k96a 2746637140861

Protože satelitní systém neexistuje. GPS je fajn, jenže bez kontrolních bran je k ničemu...

0/0
22.3.2018 9:07

Z55d75e44n61ě92k 48Z68á17l93i45š 2535274437413

To je omyl. Brány nejsou potřeba. Stačí součinnost s GSM sítí,(plně pokryto) která hlídá pohyb mobilního zařízení i jeho přítomnost. A pokud někdo mobil nebo sledovací zařízení vypne systém to okamžitě zjistí. Pokud se auto objeví někde úplně jinde jde o jasný podvod.

+1/0
22.3.2018 9:34

V42á88c35l30a30v 31P63o13u20s57t90k89a 3860881262

Jako že bychom do toho tahali ještě operátory?

0/0
22.3.2018 9:37

J75i94ř51í 20H55o29v63o59r62k62a 2386687400291

Nejvíc mě baví, že ještě v roce 2018 si někdo myslí, že existuje nějaký "satelitní systém" místo mýtných bran. ;-D Zřejmě si představuje krabičku, co komunikuje se "satelitem" a hlásí mu polohu kamiónu a tím se sleduje a zpoplatňuje jeho pohyb ;-D

+1/−1
22.3.2018 9:02

P66e48t21r 87P57a23v62l71a53t43a 7826320517641

Stačí krabička s GPS komunikující přes pozemní mobilní síť. Docela jednoduché a levné zařízení.

Do důsledku vzato by stačila i aplikace v mobilu.

+3/0
22.3.2018 9:11

P85e69t13r 61K79o90m28á49r12e16k 8865223775381

Ta krabička to nehlásí satelitu, ale buď přes datovou síť, nebo snímač na dálnici.

Navíc by mohla plnit funkci tachografu, navigace, komunikovat s firmou, zaznamenávat telemetrická data vozu, fungovat jako zabezpečení, komunikovat s okolo jedoucím autem celní správy.... A to vše jen jedno zařízení velikosti mobilu a podobné ceny.

+3/0
22.3.2018 9:11

J72i67ř90í 62H33o82v53o19r78k11a 2386747620141

No právě. Bez systému bran, co to kontrolují, to je bezcenné, stačí to vypnout nebo na to hodit alobal :-) Čili bychom se složitě dostali k tomu, co už máme dnes.

0/0
22.3.2018 9:15

P50e18t37r 33P76a98v72l91a58t76a 7876490117261

Stačí občas nějaká kamera a kontrola policejní hlídkou. Ono se z analýzy dat dá docela dobře odhalit, co se dějě-dělo.

Např. korelací dat mezi loggerem a kamerou na dálnici. Udělá to stroj, a pokud se zjistí podvod, hned se to může vyšetřovat.

0/0
22.3.2018 9:23

Z46d15e11n44ě45k 34Z98á85l51i29š 2985684207763

To je omyl. Brány nejsou potřeba. Stačí součinnost s GSM sítí, která hlídá pohyb mobilního zařízení i jeho přítomnost. A pokud někdo mobil nebo sledovací zařízení vypne systém to okamžitě zjistí. Pokud se auto objeví někde úplně jinde jde o jasný podvod.

+1/0
22.3.2018 9:34

F90r11a32n15t37i24š98e92k 77V62r44á78n64a 5799182233731

Celý systém mýta je nesmyslný, protože nezanedbatelnou část spolkne provozování a stejně to vše zaplatí koncový spotřebitel Rv

Za mnohem efektivnější bych viděl systém, kdy by dopravce platil podle počtu ujetých kilometrů - stejně si cestovní deník vedou dopravci v účetnictví, protože si dávají najeté km do nákladů a tak by se mohla nějaká suma platit z celkové částky projetých km. Náklady na provozování by byly nulové (resp. sdružené se zpracováním daňové agendy).

+1/−1
22.3.2018 8:58

V82á81c37l71a73v 10P92o38u37s15t64k66a 3180341182

Jak byste donutil například rumunského dopravce, aby zpřístupnil účetnictví našemu MD?

0/0
22.3.2018 9:00

J87i95ř11í 57H54o82v21o85r26k53a 2366477100661

No zase to kouzlo, jak by rázem na jeden kamión bylo tak 10 ujetých km po dálnici ročně :-)

0/0
22.3.2018 9:03

F68r28a76n37t54i25š85e82k 15V26r11á38n75a 5109192433361

Pokud jde o dopravce, kteří nevedou účetnictví v ČR, tak ti by platili za počet hodin, které by jejich vozidla strávila v ČR (taxa by se odvodila z normalizovaných km).

0/0
22.3.2018 9:04

V68á38c36l89a68v 78P60o68u89s71t94k20a 3270471612

A to byste kontroloval jak? Skutečnost že to auto může stát na nakládce X hodin, či dělat v ČR "velkou" přestávku aniž by ujel metr z místa byste řešil jak?

+1/0
22.3.2018 9:08

M92i71c68h85a87l 38T63u18r31e15c89e83k 6553259176211

Pitom by stacilo, aby se platil pausal na vsechny cesty a uz by nikdo nic neobjizdel.

+2/0
22.3.2018 8:51

Najdete na iDNES.cz