„K prvnímu prosinci můžeme na třech hraničních místech s Polskem očekávat obrovský nápor kamionové dopravy, který jednoduše nebude možné zpracovat,“ uvedl generální ředitel společnosti CzechToll Matej Okáli.
Podle dat nového mýtného správce jsou naopak disciplinovanější a tudíž i lépe připravení na přepnutí mýtného systému tuzemští dopravci a velké společnosti proti menším firmám.
Doposud se k novému satelitnímu mýtu přihlásilo podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka zhruba 82 tisíc dopravců. Z těch, kteří dálniční poplatek platí pravidelně fakturou, je už v systému zaevidována zhruba polovina. Naopak 95 procent menších firem s jedním nebo dvěma dopravci využívající předplacených kreditních systémů stále novou palubní jednotku nemá.
„U polských dopravců narážíme prozatím na nezájem o jakékoli plnění povinností v souvislosti s novým mýtným systémem. Není výjimkou, když dopravce odmítne i nabízené informace s tím, že dá řidiči raději hotovost ať si vše vyřídí na hranicích, byť by měl strávit nějaký čas ve frontě,“ doplnil mluvčí CzechTollu Miroslav Beneš.
Výměna palubních jednotek souvisí s prosincovým přechodem mýtného systému od rakouské společnosti Kapsch na nového provozovatele, konsorcium CzechToll a SkyToll. Výměnu jednotek je možné provést buď osobně na jednom z 200 obchodních míst v Česku, nebo prostřednictvím vydavatelů takzvaných tankovacích karet, nebo prostřednictvím internetu na webové adrese www.mytocz.eu.