Jde o zakázku na modernizaci úseku 15 mezi Jihlavou a Velkým Beranovem, která má podle projektantů odhadovanou cenu 719 milionů korun.
Nejnižší cenu 589 milionů korun nabídlo sdružení firem Vodohospodářské stavby, Firesta Fischer a německé společnosti BT Beton Technik. Vodohospodářské stavby i německá firma jsou ve velké zakázce na modernizaci D1 poprvé. Nabídky se otevíraly v pondělí.
Sdružení s nejnižší cenou nabídlo práci za výrazně nižší sumu než ostatní. Druhý nejlevnější byl Colas se 665 miliony korunami, ale jen 74 měsíci záruky. První nabídka má záruku na deset let.
Poprvé je v soutěži na modernizaci D1 i polská firma Budpol, která je ve sdružení společně s českou pobočkou portugalské společnosti Mota-Engil. Ta ale příliš velké šance nemá. Z osmi nabídek dala nejdražší.
Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla by mohly práce na dalším úseku začít v srpnu. Záležet teď bude na tom, jak rychle komise vyhodnotí nabídky a zda se bude proti výsledku někdo odvolávat.
V rámci modernizace jsou zatím dokončené čtyři úseky, dalších pět aktuálně probíhá. Na tři běží soutěže.