Do Mladé Boleslavi zamíří investice za 8,6 miliardy, půjdou na silnice i byty

  10:34aktualizováno  10:34
V Mladé Boleslavi se ve spolupráci vlády, kraje, města a automobilky Škoda Auto připravuje jedenáct projektů v oblasti infrastruktury za 8,6 miliardy korun. Do roku 2021 se má proinvestovat 3,8 miliardy. Oznámil to na tiskové konferenci premiér v demisi Andrej Babiš (ANO).
Mladá Boleslav

Mladá Boleslav | foto: Profimedia.cz

Vláda chce podle Babiše investicemi podpořit region, ve kterém působí jedna z nejdůležitějších českých firem. Nezveřejnil ale žádnou částku, kolik kabinet v příštích letech do projektů investuje. Sama Škoda Auto se zavázala do rozvojového fondu vložit v příštích třech letech zhruba 750 milionů korun. Dalších minimálně 300 milionů korun ročně investuje do svého rozvoje také přímo Mladá Boleslav.

V plánu je například rozšíření třídy Václava Klementa za 194 milionů korun, vylepšení silnice mezi dálnicí D10 a třídou Václava Klementa za 454 milionů nebo rekonstrukce Boleslavské ulice v Kosmonosech za 61 milionů. V plánu je také stavba nových tratí nebo rekonstrukce hlavního mladoboleslavského nádraží.

„Poprosili jsme, aby to cashflow bylo velice konkrétní podle jednotlivých let, abychom to mohli naplánovat, protože potom se zase setkáme se stejným problémem, že my to naplánujeme, ministerstva dostanou peníze a potom to neutratí,“ řekl Babiš.

Kromě dopravních projektů chce Škoda Auto investovat do sociální oblasti, zdravotnictví, volnočasových aktivit, veřejných prostranství, bydlení, bezpečnosti, dopravy a školství. „Odhadoval bych, že tady bude potřeba zhruba tak 2 000 bytů. To si myslím, že je úplné minimum, takový základ, který by se mělo město ve spolupráci s někým pokusit vybudovat,“ řekl primátor Mladé Boleslavi Raduan Nwelati (ODS). Město podle něj staví i dvě nové školky s kapacitou 200 míst. „A to už je i s výhledem na budoucí rozvoj a určitě v tom budeme pokračovat,“ dodal Nwelati.

Investice mají zvýšit kvalitu života v Mladé Boleslavi a okolí. Škoda investovala od roku 2012 do mladoboleslavského závodu téměř dvě miliardy eur (asi 50,7 miliardy korun). „Chtěli bychom, aby se na tomto úspěchu podíleli i občané. Chceme v Mladé Boleslavi intenzivně a trvale investovat, abychom výrazně zlepšili infrastrukturu města a regionu. Je samozřejmě jasné, že tak velký záměr lze realizovat pouze tehdy, pokud všichni zúčastnění budou táhnout za jeden provaz. Dnešní diskuse byla slibným a zdařilým začátkem,“ řekl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Mladá Boleslav je město se zhruba 44 tisíci obyvateli. Letošní rozpočet města činí téměř 1,3 miliardy korun.

Autor:

24. - 25. 5. proběhnou volby do Evropského parlamentu v České republice.
Celkem kandiduje 39 uskupení. S výběrem vám může pomoci volební kalkulačka.
Inventura hlasování zjistí, ke kterému současnému poslanci máte nejblíže.

Nejčtenější

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

K elektrorevoluci zavelel i Mercedes. Do 20 let skončí se spalovacím motorem

Mercedes-Benz

Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz v pondělí oznámil, že se během dvou desetiletí zbaví spalovacích...

Každý sedmý vlak loni přijel pozdě. Nejpřesnější jsou osobáky

Ilustrační snímek

Rozkopané koridory a dlouhá čekání na zpožděný vlak. Jen málo lidí v Česku nemá k fungování železnice výhrady, přitom...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Najdete na iDNES.cz