"Když jsem si vyžádal z Ředitelství silnic a dálnic podklady, tak ten most chápu spíše jako danajský dar," uvedl Bárta. Podle něj chce stát ještě jednat s městem o podmínkách převzetí mostu. "Nejde jen o náklady na údržbu, ale ŘSD mne informovalo o tom, že most bude vyžadovat v příštích letech základní rekonstrukci za stamiliony korun," dodal Bárta.
Podle ústeckého magistrátu však jde o lež. "Ta informace je zcela mylná a záměrně mylně podaná. Panu ministrovi jsem psal, že se to nezakládá na pravdě," reagoval dosluhující primátor Jan Kubata.
FAKTA O PRODEJIMariánský most byl otevřen v roce 1998, stavěl se pět let. Město za jeho výstavbu zaplatilo přes tři čtvrtě miliardy korun. Nyní ho chce odprodat státu, protože jeho údržba zatěžuje městskou kasu. |
"Poslal jsem mu i posudek, který jednoznačně říká, že most je ve velmi dobrém kvalitativním technickém stavu, a zcela jednoznačně jsem napsal, že žádné stamilionové opravy v budoucnosti vůbec nehrozí. Jediné, co je potřeba, je, aby most procházel pravidelnou údržbou," dodal Kubata.
Město by převodem ušetřilo miliony ročně
Převodem mostu na stát by město ročně právě za jeho údržbu ušetřilo ročně několik milionů. "Opravy se pohybují v řádech jednotkových milionů, tedy odhadem přibližně do 10 milionů korun," zmínil Kubata.
Smlouvy o převodu mostu na Ředitelství silnic a dálnic jsou sice podepsané, zda a kdy se celou transakci povede dotáhnout do konce, si Kubata netroufá odhadnout. "Vždycky říkám, že obchod je hotový tehdy, když zboží je na jedné a peníze na druhé straně. My jsme neustále někde uprostřed cesty. Nemohu v tuto chvíli vyloučit žádné další komplikace, neumím to ovlivnit," řekl Kubata.
Situaci kolem odprodeje mostu ovlivnily také nedávné parlamentní volby a vznik nové vlády. "V tuto chvíli státu nebrání nic most převzít, jediné, co v tomto směru vnímám jako překážku, jsou úsporná opatření," uvedl Kubata s tím, že dotažení celé akce je nyní na novém vedení města.