"Mohu to potvrdit," uvedl mluvčí Šmejcova nově budovaného investičního holdingu Emma Capital Pavel Zuna pro MF DNES.
Cena letadla, které patří mezi privátními jety k nejlepším díky své velikosti a dlouhému doletu, se v podobném stavu pohybuje mezi čtyřiceti až padesáti miliony dolarů. To je v přepočtu až miliarda korun.
Šmejc už dříve gulfstream vlastnil. Používal stroj, který si kdysi pořídil Petr Kellner. Dnes vedle budování vlastního investičního holdingu věnuje většinu času řízení splátkového Home Creditu, v němž v rámci vyrovnání s PPF získal třináctiprocentní podíl a zůstal jeho výkonným šéfem.
Na gulfstreamech oceňuje právě dolet, protože prakticky každý měsíc míří do Asie, kde teď Home Credit zásadně roste a stroj cestu zvládne bez zdržujícího mezipřistání.
Volba na tento typ padla i proto, že další gulfstream vlastní Kellner, což může být výhodné například z hlediska servisu a údržby. Právě Kellner byl první český miliardář, který si před jedenácti lety mohl gulfstream dovolit.
Dnes už zároveň vlastní nesrovnatelně větší stroj - v roce 2010 si dopřál Boeing 737-700 BBJ - tedy velké dopravní letadlo přestavěné do úpravy BusinessJet. V ní umí hýčkat 25 cestujících, zatímco v běžné cestovkářské verzi uveze 137 pasažérů.