Plzeňský uzel dostaví Metrostav a OHL. Vyhrály největší letošní zakázku

  13:32aktualizováno  13:32
Sdružení firem Metrostav a OHL za 948 milionů korun opraví další část plzeňského železničního uzlu. V soutěži porazila čtyři konkurenční sdružení stavebních firem. Jde o největší kontrakt, který letos Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) oznámila.

Hlavní vlakové nádraží v Plzni osadily náklaďáky a bagry. Začala tu další etapa modernizace kolejiště a nástupišť. | foto: Martin Polívka, MAFRA

Uzavření smlouvy oznámila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na svém profilu zadavatele a v registru smluv.

O více než sto milionů korun porazil vítěz sdružení firem Alpine Bau, Berger Bohemia a TSS. Zakázka je nakonec o více než pětinu levnější, než SŽDC počítala v projektu.

Jde o zakázku, která je druhou etapou nákladné rekonstrukce celého plzeňského železničního uzlu. Zakázku SŽDC vypsalo společně s Plzní, součástí je i oprava mostů v Mikulášské ulici. Navazuje na první etapu, která běží již několik let a kterou má na starosti společnost Skanska. Ta má zpoždění zhruba rok, SŽDC ale nepočítá s tím, že by Skansku za zpoždění nějak penalizovala.

Fotogalerie

„Důvody zpoždění nejsou na vině zhotovitele, ale jde o nepředvídatelné okolnosti,“ vysvětlil mluvčí SŽDC Marek Illiaš. Jde například o zjištění starých ekologických zátěží v prostoru, zejména pak kontaminace ropnými látkami v prostoru 4. nástupiště mezi novým podchodem a silničním nadjezdem. Kvůli tomu se musela stavba přerušit a ve spolupráci s Českou inspekcí životního prostředí provést průzkumné vrty.

První etapa je stavebně prakticky hotová, jen na začátku ledna se ještě bude aktivovat zabezpečovací zařízení a kolej 6a. Pak už zbývají jen dokončovací práce.

Druhá etapa, kterou získalo sdružení Metrostav a OHL ŽS, bude pro obyvatele Plzně znamenat uzavření mostů nad Mikulášskou třídou i velké omezení automobilové dopravy včetně městské hromadné dopravy. Na stavbu má firma tři roky, samotné mosty musí být zprovozněny do konce srpna 2018.

Nejde přitom o poslední akci, kterou SŽDC v plzeňském uzlu chystá. Příští rok se chystá soutěž na třetí stavbu – přesmyk domažlické trati. Projektuje se také část Lobzy – Koterov. Příští rok začne projektování modernizace seřaďovacího nádraží. Stavba začne až po roce 2020, železničáři chtějí akci koordinovat s Ředitelstvím silnic a dálnic a chystanou stavbou přeložky silnice I/20, která do oblasti zasahuje.

Zakázka na modernizaci plzeňského uzlu je letos největší, kterou SŽDC uzavřela, i když ne největší, která se soutěžila. Tou byla soutěž na modernizaci tratě mezi vinohradskými tunely a stanicí Praha - Hostivař, SŽDC ji však zrušila.

Autor:
  • Nejčtenější

Kanál smrti jako brána k prosperitě. Z Rumunska je opět obilná velmoc

Tisíce politických vězňů zahynuly v 50. letech na stavbě kanálu Dunaj–Černé moře. Monumentální projekt dokončený jen...

V mýtu je zapsána ani ne polovina aut, kolony na hranicích mohou mít až 40 km

Až čtyřicet kilometrů dlouhé kolony a desítky hodin čekání zřejmě potkají šoféry přijíždějící začátkem prosince ze...

Češi mají páté nejlevnější jídlo v Evropě. Utratí za něj více než Britové

Potraviny jsou v Česku páté nejlevnější ze všech zemí EU. I přesto je u nás jídlo hned po bydlení druhou největší...

Premium

Sny mladých o bydlení narážejí na mizivé úspory, většina na hypotéku nedosáhne

Ceny bytů dál rostou a dostupnost bydlení pro mladé rodiny se stále zhoršuje. Jak ukazuje průzkum Hypoteční banky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

KOMENTÁŘ: Euro je časovaná bomba, držme se od něj dál, říká ekonom Kovanda

Česká ekonomika se sice na úrovni jednotlivých firem eurizuje, ale přesvědčivých argumentů pro plošné přijetí jednotné...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Hra o 80 tisíc: kolik peněz navíc mohou rodiče získat a jak to udělat

Rodičovský příspěvek se od ledna zvýší ze současných 220 tisíc korun až na celkových 300 tisíc. MF DNES přináší návod –...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

  • Další z rubriky

E.ON vybuduje 175 dobíječek pro elektroauta, většinu nákladů pokryjí dotace

Energetická společnost E.ON vybuduje do roku 2022 zhruba 175 veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Investuje...

Boeing 737 MAX se vrátí do provozu v lednu, předpokládá společnost

Americká společnost Boeing předpokládá, že se její letadla 737 MAX vrátí do komerčního provozu v lednu příštího roku. V...

Nekonečný spor o mýto. Kapsch opět narazil, ÚOHS nemusí řešit jeho námitky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) se nemusí zabývat námitkami společnosti Kapsch proti mýtnému tendru....

Sloužily, až dosloužily. Ryanair vyřadil z provozu tři Boeingy 737

Nízkonákladová letecká společnost Ryanair dočasně vyřadila z provozu tři stroje Boeing 737 NG kvůli prasklinám na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz