Podobně jako známější Uber se Taxify nepovažuje za taxislužbu a označuje se za technologickou platformu spojující řidiče s lidmi, kteří potřebují odvoz. Z tohoto důvodu společnost nerespektovala předběžné opatření, kterým jí Městský soud v Praze provoz v hlavním městě na konci května zakázal. Podle firmy nebylo pro její fungování nerelevantní.
Podle Taxify městský soud v odůvodnění rozhodnutí připustil, že návrh na vydání předběžného opatření přišel pozdě, neboť společnost uvedenou činnost provozovala od podzimu 2016. Návrh na vydání předběžného opatření přišel až v květnu 2017, nebyla tedy naléhavá potřeba dočasně upravovat vztahy mezi účastníky, uvedla Taxify v tiskové zprávě.
Boj o podobu taxíků. Soud omezil Taxify, poslanci řeší klíčovou novelu |
Návrh na předběžné opatření podalo Sdružení pražských provozovatelů taxislužeb. Podle sdružení taxikářů nebylo důvodem návrhu zakázat uvedeným společnostem podnikat na trhu taxislužby, ale sjednotit pravidla pro všechny společnosti v oboru.
Taxify působí v Česku od srpna 2015. Od října stejného roku rozšířila nabídku přepravy o nelicencované řidiče. Společnost během procesu poukazovala i na to, že podobné společnosti Uber soud v Praze zákaz neuložil právě proto, že návrh na předběžné opatření zakazující taxislužbu přišel pozdě.
Mezi hlavní hráče na trhu sdílené osobní přepravy patří firmy Uber, Liftago, Taxify či Hopin Taxi. V Praze zaujímají podle údajů Asociace pro mezinárodní otázky na trhu s osobní přepravou deset až 15 procent.