Neděle 1. srpna 2021, svátek má Oskar
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 1. srpna 2021 Oskar

Diskuse k článku

Žluté autobusy začínají zajíždět i do vesnic, Jančura jich už má přes 200

Po třech letech spouští největší tuzemský autobusový dopravce s komerčními autobusy další vnitrostátní linku. Nově spojí Prahu s Trutnovem. Na další nové trase do Znojma navíc začne firma obsluhovat i venkov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O54n86d16ř70e80j 82D73v14o61ř93á91k 1184698187462

Z delších cest autobusem mám fobii, začnou mě bolet nohy, chytat křeče a co pak... utrpení! Pokud to jde, tak radši vlakem, klidně i oklikou.

+3/−2
5.4.2016 22:14
Foto

J91i98ř22í 75H18u93d52e60c 2901518746656

S Jančurou ani zadarmo.

+6/−5
5.4.2016 7:54
Foto

M84i70r42o84s40l92a56v 96Z84i43k22m55u66n91d 6798842657348

Opět je to celé o tom, že v Česku se mnozí dopravní odporníci odvolávají na kvalitu a systém veřejné dopravy ve Švýcarsku jako dokonalém modelu země s vyspělou tržní ekonomikou, ale zapomínají na to, že o takové tvrdé regulaci veřejné dopravy, resp. podnikání ve veřejné dopravě si mohou zdejší (tj. čeští) podnikatelé nechat jen zdát ...

Páni Jančura nebo Novotný by si jak v autobusové, tak železniční dopravě ve Švýcarsku ani nevrzli, pokud by nejezdili podle švýcarských not = jezdit za stanovené jízdné podle jízdních řádů které určuje objednavatel dopravy ... a ještě by o to museli soutěžit s ostatními dopravci ...

Dálková silniční doprava ve Švýcarsku v principu neexistuje, autobusy tvoří hustou síť navazujících spojů tam, kam nevedou koleje ... Ročně jde do veřejné dopravy cca 7 mld CHF, cca 175 mld Kč (v přepočtu) ...

+13/−1
5.4.2016 7:51
Foto

L48u41c93i33a87n 20P82a93p51a67z12i36a25n 5284157271885

Švýcarsko náš vzor!

0/0
11.4.2016 10:44
Foto

K42a28r19e60l 25F22i20l60i57p 3858655190250

Začnu jednou věcí bydlím v Praze, nicméně se pohybuji dost mimo Prahu. Mne by zajímala jedna věc kde bydlíte vy všichni co tu píšete o tom jak je fajn, že Jančura zastavuje v velkých městech a v podstatě jsou Vám ti lidé co jsou po cestě kde nezastaví ukradení. Sorry, ale jste tu pak jeden sobec vedle druhého. Zajímal by mne Váš názor když by jste měli pak jet z menšího města třebas do HK s dítětěm do nemocnice a jelo Vám to místo 6x denně 2x denně. Prostě vykousáváním lepšího pak místní doprava jde dolů a navíc doplácíme všichni z daní na tu horší dopravu kterou Jančura nikdy dělat nebude. Takže nemám nic proti názoru chceš jezdit Praha - Liberec OK, ale zastavíš po cestě v MB, Bakově a Benátkách klidně každý 4 spoj nikdo by jej nenutil každý spoj, ale prostě určitý počet. Proč by si jeho dopravu nemohli užít i lidé co bydlí po trase jeho spojů?

+7/−6
5.4.2016 3:47
Foto

J23i67ř94í 66P13l42a71v61s82k32ý 9110466511889

proc by SOUKROMA firma, tedy podnikatelsky subjekt zalozeny striktne za ucelem maximalizace zisku, mela delat cokoliv "pro lidi" ? pokud se to ekonomicky vyplati, pak klidne v tech vesnicich zastavi, pokud nikoliv, pak maji vesnicane docela obycejne smulu. soukroma firma tady neni od toho, aby suplovala dopravni obsluznost ... respektive pokud to od ni stat vyzaduje, necht si za to priplati. pozadovat od kohokoliv, aby delal neco navic, jenom tak, zadarmo, ciste proto, ze "lid si to zada" patri mozna tak nekam do komunismu, ale ne do civilizovane spolecnosti.

+7/−2
5.4.2016 6:36
Foto

M94i58r28e92k 49Z49á13v46o65d55n72ý 7322297820718

A proč to píšete? O tom ten příspěvek vůbec není. Je o sobeckosti místních diskutérů, nikoliv o tom, kde má Jančurá. zastavovat.

0/−1
5.4.2016 12:52
Foto

J40i34ř27í 84P35l53a43v40s58k24ý 9720556361599

na sobeckosti, tedy uprednostnovani vlastnich zajmu nad zajmy ostatnich, je snad neco spatneho ?

+2/0
5.4.2016 13:53
Foto

R95a18d24e73k 33J25a12n39a92t26a 9685226754112

Ano. Člověk je společenský druh a navzájem si pomáháme.

Ostatně váš názor sdílí jen cca 2%-3% lidí - ti, co volí Svobodné.

0/−5
5.4.2016 14:33
Foto

D48u92š79a23n 87D88i52t97r83i61c25h 3448606273689

Kdyby to tak bylo, tak funguje socialismus, ale ono to tak není.

0/0
6.4.2016 0:48
Foto

J77i76ř93í 75P86l69a47v57s58k94ý 9660696101419

pomahame tem, na kterych nam zalezi ... ostatni jsou bud konkurence, nebo jenom docela obycejne krovi.

0/0
6.4.2016 8:59
Foto

J11i25n23d77ř41i90c64h 44Š58k66o46p17e97k 4345621570885

přesně tak, to je důvod, proč soukromníci jsou relativně rychle v zisku. Protože si vyberou pár ziskových úseků a na nich "podnikají"

Pokud by měli jezdit celý kraj, zajišťovat kompletní obslužnost tak jako to dělají ty špatný ČSAD, budou ekonomicky někde úplně jinde

+2/−1
5.4.2016 8:29
Foto

J64i83ř69í 24P48l74a45v88s41k11ý 9450306281319

soukromnici neposkytuji zadnou "verejnou sluzbu", ale prostou prepravu osob z mista a do mista b ... jestli nahodou nechce odvezt jeste taky nekdo z mista c, to uz soukromnika jezdiciho na vlastni podnikatelske riziko nezajima, a uprimne receno me nenapada jediny duvod, proc by ho to zajimat melo.

+1/0
5.4.2016 8:59
Foto

J29i51n66d81ř45i11c66h 28Š35k14o43p28e36k 4385781710225

já to uvedl jen v tom smyslu, že porovnávat úspěch soukromníků jezdících na pár lukrativních tratích spolu s dopravci jezdící komplet obslužnost není zrovna moc vhodné

+2/0
5.4.2016 9:18
Foto

J93i10ř16í 12Z84ý40k26a 9619493771870

já to beru tak, že když bydlím v nějaké díře, tak to mělo pozitivní vliv na cenu nemovitosti, ale negativní na dopravní obslužnost (těch mínusů a plusů bude celá řada). Nemůžu tedy chtít, aby mi do nějaké Horní dolní přijel Jančura s nejmodernějším busem a odvezl mě do sousední vesnice za 15Kč, případně do Francie, nebo když se rozvzpomenu, tak do Švédska. Je to můj boj, že se musím dopravit do nějakého většího uzlu, kde si pak mohu vybrat jestli pojedu vlakem, lepším busem, nebo to dokodrcám ve staré Karose.

+4/0
5.4.2016 9:10
Foto

M10i89r29e23k 39Z44á26v65o41d51n26ý 7562327450578

Proč by to mělo mít negativní vliv na dopravní obslužnost. Naopak je na kraji, aby tuto obslužnost zajistil. A pokud by se to Jančurovi vyplatilo i na komerční riziko, není důvod ho zatracovat, naopak je potřeba tyto snahy podpořit. Všichni nemohou bydlet v Praze a pro ty, co tam nebydlí, je potřeba zajistit rozumné služby.

0/0
5.4.2016 12:54
Foto

J65i79ř29í 47P16l20a68v88s50k30ý 9220296441219

proc by vam nekdo mel sponzoroivat levnejsi cestu do prace, nebo za doktorem ? proste cesta z horni dolni do cerne jamy nebude stat deset korun, protoze za ty penize to nikdo jezdit nebude, ale treba pade, a za takove penize uz se treba nejaky dopravce najde.

0/0
5.4.2016 13:57
Foto

K49a30r94e32l 77F28i45l83i30p 3878905210220

Mne to nijak nenadchlo rád si připlatím za komfort na Praha Brno tedy volím railjet v BS nebo 1 třídu. Na Ova Pendolino klidně v 2 třídě nebo BS v LE. Věc názoru.

+6/0
5.4.2016 3:20
Foto

A40l69e76n53a 82P66o37k73o46r41n12á 9718766406108

Proč tady někteří nadávají na pana Jančuru? Je to podnikatel a nikdo mu nemůže upřít, že do ČR přivedl kulturu cestování nesrovnatelnou se stavem "před Jančurou". Jeli jste někdy např. na trase Praha - Most s firmou Kavka? Autobusový středověk!!! V zimě se netopí, lidé sedí v bude v bundách a čepicích, zavazadlový prostor se otvírat nebude, řidiči se nechce vystupovat... Když se ozvete, řidič / majitel firmy / jeho žena jsou sprostí až hanba. Oproti tomu Jančura (díky, že jezdí na této trase) je luxus a nevím, proč bych mu neměla dát vydělat. A srovnání na trase Praha - Brno? Bus 2 a půl hodiny, s kreditovou jízdenkou 165kč, vlak minimálně 2 a půl hodiny (ale také o hodinu víc) a 261kč a více dle typu vlaku. I když raději jezdím vlakem, na této trase nemá bus konkurenci. Pěkný den všem.

+6/−2
5.4.2016 13:27
Foto

M78a92r27t25i81n 54H90a31n31z34a53l 8268219819595

261 a více? Promiňte, ale když si umíte koulit jízdenku na eshopu regiojetu, proč to neumíte i u čd? Nebo se prostě nehodí přiznat, že se dá jízdenka s inkartou pořídit už za 159,-?

+1/0
5.4.2016 17:06
Foto

A41l55e93n97a 38P28o72k75o38r62n17á 9468126876928

Cenu 261kč za rychlík (263 za vlaky vyšší třídy) mi nabídl web Českých drah, když jsem si chtěla "koulit" jízdenku. In karta je placená, při příležitostných cestách se nevyplatí, zatímco kreditní jízdenka u Jančury je zdarma. Nepřekrucujte fakta, příspěvěk si po sobě přečtěte, než ho zveřejníte. Nicméně nebudu se hádat o cenu jízdenek při tom kterém slevovém programu. Téma článku a můj příspěvěk se týkal jiného tématu.

0/0
6.4.2016 12:24
Foto

R60a11d86e44k 14J37a70n75a39t67a 9485486554292

Na trase Praha-Brno jede vlak každou hodinu, přesně stejně dlouho jako bus (2:30), přesto, že musí jet oklikou. Jezdí tu jeden z nejmodernějších klasických vlaků v Evropě (railjet od Siemensu). Tj. naprosto nesrovnatelné s busem.

Cena (bez inkarty) v e-shopu je 190 až 200 Kč, na pokladně 210 Kč. Nevím, jak jste přišel na 261 Kč.

0/0
5.4.2016 19:34
Foto

A39l49e25n91a 86P10o55k76o78r12n81á 9168266876628

Přečtěte si prosím mou reakci na předchozí příspěvěk. Student Agency / Regio Jet má také nejmodernější autobusy. A ne všechny vlakové spoje jsou obsluhovány těmito moderními vlaky...

0/0
6.4.2016 12:27
Foto

A74l18e87n43a 38P72o51k39o75r76n31á 9708796646408

Pardon, to měl být samostatný příspěvěk, ne reakce na Váš příspěvěk.

0/0
5.4.2016 13:29
Foto

T89o79m26a56s 98N22o90v53o25t86n46y 1821314846625

Jinak je škoda, že v článku chybí informace, že v autobusech nebude uvažovaná "první třída", prý to cestující nechtějí dle vyjádření SA. Musel jsem se o tom dočíst u konkurence. Když už se píše o těch nových i8 a nových linkách ;-)

0/0
4.4.2016 20:35
Foto

P96a21t81r22i63k 58"59L14u27x55p86e19" 48E25g64e39r 4755229487219

Autobusy SA jezdím každý rok 2x z Prahy do Brna někdy i jinam, ale to už soukromě. Škoda, že autobusy nejezdí do Ústí n./L. cena 165 Kč je příjemná s tím servisem. RegioJet jsem jel do Pardubic a také super :-).

+1/0
4.4.2016 19:40
Foto

V11ě89r68a 88B49e82n64o72v55á 9909890303

Myslím, že lidé z venkova budoíu spokojeni, že mají častější spojení do města za nákupem, neboť v malých obcích nejsou prodejny potravin, pošta, o službách se nedá ani hovořit, ale důležité je, že z dotací jsou postaveny a udržovány různé sportovní areály, dětské hřiště, kulturní stánky, i když chybí chodníky, silnice i odpady vody.

+1/−3
4.4.2016 16:47
Foto

J54a23n 78D20v88o67ř10á80k 4403742973117

No zrovna v obcích bez prodejny potravin Jančura rozhodně stavět nebude...

+11/0
4.4.2016 17:36
Foto

K21a13r52e38l 60F57i69l69i82p 3728605170510

Zapomeňte. Píšete o zastaveních které jsou pro pana Jančuru naprosto nezajímavé.

+2/0
5.4.2016 3:29
Foto

V91i71k80t93o86r 58N35á65r66o64ž34n45ý 3539502188

Koukám zase klasické podnikání po "Jančurovsku".

Zavedeme linku Praha-Trutnov , nejraději pouze s jednou zastávkou v Hradci. Dostaneme se na jízdní dobu někde kolem 2:10-2:20 , tudíž budeme o nějakých 20 minut rychlejší , než stávající bus na této trase. Abychom na této trase přežili , musíme dostat do svých busů všechny cestující z vlaků a dalších konkurenčních busů , jedoucích na této trase. Takže se budeme kasat a prezentovat jak jsme super úspěšní...a co po nás zůstane ? Ztrátovější systém vlaků Praha-Trutnov , který buď stát zařízne anebo bude muset přihazovat více , aby jej udržel na živu. Ztrátovější ostatní busy na této trase , pro které platí totéž. Buď skončí , anebo budou muset být více dotovány. Tady je to však o tom , že busy na trase obsluhují města typu Hořice či Miletín. A pokud by došlo je zrušení stávajících spojů , bude se lidem v těchto městech opět žít o něco hůře. Kladu si otázku , zda takové podnikání je v zájmu společnosti. Co pro společnost přináší ?? Dopravní systém totálně "rozbagrovaný" postavený pouze na tom , že lidé cestují mezi většími městy.

+20/−18
4.4.2016 15:14
Foto

J22i67ř80í 36P90l66a77v46s39k35ý 9210966301299

u fecgh marxu, kdo kdy rekl, ze soukrome podnikani ma byt v nejakem "zajmu verejnosti" ? JEDINYM ucelem a duvodem existence libovolne soukrome firmy je prosta maximalizace zisku ... nikoliv to, aby lojza z horni dolni mel levnejsi cestu do mesta, nebo aby franta mel levnejsi chleba.

+10/−2
4.4.2016 15:26
Foto

V46i80k61t70o68r 95N94á29r85o52ž26n72ý 3459532478

Veřejná doprava osob je hlavně systémová záležitost. Stát má páky soukromé podnikání v některých oblastech regulovat a dělá to i v oblastech , kde by dle mého názoru neměl. Tady je však ta regulace na místě. Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více , neboť veřejná správa se musí postarat o napojení všech míst na dopravní - síťový systém. Co je potom z globálního hlediska lepší ?

+10/−6
4.4.2016 15:32
Foto

M27a91r17e17k 61M57a25l90ý 1342268831230

Tomu nerozumím...

"Apropo...díky této lince Jančura například zaplatí na daních o 100.000 Kč více , ale ministerstvo potažmo kraje zaplatí třeba o milion více "

To myslíte tak, že kraj zaplatí o milion víc jenom proto, že tam jezdí Jančura? Nebo jak jste to myslel?

+2/−2
4.4.2016 15:39
Foto

V34i50k67t75o60r 15N45á29r82o72ž73n83ý 3539222928

Jestliže máte dnešní bus Praha-Trutnov , který obslouží i menší města v Královehradeckém kraji a tento spoj se horko těžko uživí , se poté , co začne jezdit Jančura propadne do ztráty (část cestujících přejde k Jančurovi). Tuto ztrátu buď někdo (kraj) zatáhne anebo se spoj zruší. Pokud se spoj zruší , lidé v městech na trase , kteří už tak mají bídný život jej budou mít ještě bídnější....

+5/−2
4.4.2016 15:51
Foto

J80i37ř19í 28K31v33ě97š 1223436132891

Ze systémového hlediska hlavně není nutné, aby spoj Praha - Trutnov obsluhoval nějaká menší sídla po cestě. Systémové hledisko ideálně vypadá tak, že dálková doprava, což je v našich podmínkách i trasa Praha - Trutnov, spojuje pouze větší sídla na trase, protože čím míň zastávek, tím kratší doba jízdy. Spojení menších měst a vesnic s těmi většími pak zajišťuje doprava příměstská. Ideálně všechno v pravidelných intervalech a tak, aby to na sebe navazovalo s minimální čekací dobou na přestup. Dnešní model, kdy jede přímý spoj do Prahy z kdejaké vesnice, ovšem často tak, že jede akorát v úterý a v dubnu, je dobrý akorát tak na to, aby se představitelé kraje a představitelé nějakého vybraného dopravce mohli vzájemně plácat po ramenou, že spojují s Prahou celý kraj, z hlediska praktického využití ale bývá naprosto k ničemu.

Podotýkám, že nevím, jak moc se to týká Hradeckého kraje, já mám větší zkušenost s tím Karlovarským.

+10/−2
4.4.2016 16:14
Foto

J71a31n 88V37a53l83a81l70í77k 6276769650666

To jako z toho menšího města pak mají jet do Trutnova aby mohli jet do Prahy měli dražší jízdu?

+1/−3
4.4.2016 17:27
Foto

J10i34n64d54ř27i32c63h 49H63r43d63l25i97č62k89a 4366374349714

Zaplaťte jim klidně náklady, ale nechtějte to po jiných. Každá adresa má své výhody i nevýhody.

0/0
4.4.2016 17:42
Foto

T70o46m72a96s 92N44o29v10o70t50n24y 1621604536605

Jistě. Ve vlaku taky nejezdíte, když nemáte přímý spoj? Říká se tomu přestup, to neznáte?

+2/−1
4.4.2016 20:22
Foto

J31i98ř43í 66P25l79a35v28s17k87ý 9350226551319

to jako ma vesnicanum levnejsi cestu do prahy sponzorovat jancura ze svych vlastnich penez ?

+1/0
5.4.2016 6:39
Foto

O91t44t49o 92P15o93s30p36í36š70i19l 4964325917978

Tak co kdybyste se prvně podíval, jak to na té relaci Praha - Trutnov dnes vypadá co do linkového vedení a kudy ten bus jede (přes jaké obce a po jakých silnicích), když už máte potřebu to komentovat, hmm?

0/0
4.4.2016 20:41
Foto

J49i80n13d71ř47i41c89h 91H70r19d90l44i28č64k19a 4676324739784

Kraj chce obsluhovat i menší sídla, kraj to tedy zaplatí. Naprosto logické a férové. Pro cestující na přímé lince Praha - Trutnov to bude rychlejší i lacinější.

+5/−2
4.4.2016 16:57
Foto

K78a16r73e69l 54F58i39l93i72p 3728575270570

Ano přesně tak to myslel a bohužel má pravdu. Pokud Jančura stáhne z místních linek lidi tak tyto bude muset dopaltit stát, protože i ti Lojzové jak se tu někdo "pěkně" vyjádřil o našich spoluobčanech z měnších měst a vesnic potřebují dostat někam za prací do školy atd. a tak vlastně pana Jančuru zasponzorujeme z našich daní. Pokud by zastavil i na menších městech tak i možná vydělá něco navíc. Jenže on potřebuje co nejméně zastávek a co nejdelší trasu = víc peněz. O to tu jde, ale na úkor těch místních kterým pak i v horším případě zruší další z už tak mála spojů.

+1/0
5.4.2016 3:28
Foto

J42i29ř67í 17P32l50a18v88s12k51ý 9780826231599

kvizova otazka: zajimaji jancuru vice ti vesnicane, kteri se nemaji jak dostat do prace ci k doktorovi, nebo spise docela obycejna maximalizace zisku ? ja bych svoji praci take mohl delat tak, aby z toho "lidi neco meli" ... ale protoze jsem hamizna, egoisticka svine, pracuji tak, by z toho neco mel platici klient.

+1/−1
5.4.2016 6:42
Foto

M12a71r26e12k 85M33a52l23ý 1902758201570

Jak stáhne lidi z místních linek, když tedy jezdí jenom velká města a v těch vesnicích (kde ti lidé jsou a potřebují se z nich dostat) vůbec nestojí?

+1/0
5.4.2016 7:58
Foto

P22e17t46r 26N29i23v91n43i11c97k96ý 3122444815657

Jasně, stát je ten nejlepší hospodář, nejlépe ví, kde by kolik mělo jen autobusů (samozřejmě těch "státních"), kde by mělo kolik jet vlaků (samozřemě jen pod hlavičkou ČD). A ty podnikající kapitalisty, kteří nabízí lepší kvalitu za dobrou cenu, ty rozhodně nechceme, aby se nám do toho státního plánování jakkoli pletli.

+5/−2
4.4.2016 15:45
Foto

V88i75k64t93o86r 41N98á37r32o56ž69n70ý 3929142298

To není pod nějakou hlavičkou státních dopravců...nicméně nějaká regulace v tomto odvětví by být měla. A jsem pro výběrová řízení , ale zásadně odmítám chaos , který tady vzniká....

+3/−5
4.4.2016 15:52
Foto

M37a91r95e74k 37M10a51l84ý 1322658891790

Žádný chaos nevzniká. Kraj má objednanou nějakou dopravní obslužnost, leckdy i tam, kde je to ztrátové a platí to z rozpočtu kraje. Pokud nejste spokojený, obraťte se na kraj.

Soukromý subjekt podniká nezávisle, provozuje trasy za účelem zisku jako doplněk k těm, co objednává kraj. Nebo byste chtěl, aby autobusovou dopravu zabezpečoval jenom kraj? No děkuji, nechci.

+3/−1
4.4.2016 16:12
Foto

V13i73k23t67o13r 66N63á46r36o80ž33n25ý 3239782248

Chaos vzniká.Jednotlivé spoje by měly být integrovány a cílem a snahou státu by mělo být vytvoření integrovaného systému na republikové bázi.

+2/−2
4.4.2016 16:16
Foto

T69o59m51a97s 38N81o70v14o15t68n54y 1651464906425

A co budete integrovat a proč?

0/−1
4.4.2016 20:26
Foto

J37i95ř61í 50P34l57a42v11s66k36ý 9500816101219

snahou statu mozna ... proc by to melo byt i snahou soukromych firem, jezdicich na vlastni podnikatelske riziko ?

+1/−1
5.4.2016 6:43

KOMENTÁŘ: Cesta do elektromobilního pekla. Auta přinášejí víc problémů než výhod

Premium Nová doba elektromobilní nás vrátí o půlstoletí zpátky: auto bude luxus, mobilita taky a draze to zaplatíme všichni. I...

Mlčeti zlato. Profesionální vyjednavač vysvětluje, jak jednat s dětmi či šéfem

Premium Každý člověk vyjednává v průměru pětkrát za den. Doma s partnerem, s dětmi, v práci se šéfem, s podřízenými. Radim...

Český vlk z Wall Street jde k soudu. Hlavní roli v kauze Via Chem má miliardář Sisák

Premium Schyluje se k dlouho očekávané soudní bitvě, v níž je hlavní postavou známý český finančník a miliardář Petr Sisák...