Pivo a nákupy místo bezpečnostních bran. Ruzyně zmodernizovala terminál 2

  • 21
Pražské letiště otevřelo pro cestující nové obchody v prostorách terminálu 2 určeném pro lety do zemí schengenského prostoru. Zprovoznění komerční zóny s rozlohou přes dva tisíce čtverečních metrů umožnilo přesunutí bezpečností kontroly. Brány se scannery tak uvolnily místo obchodům s módou, hračkami nebo restauraci.

„Rozlohou nově otevřených obchodů zóna překonává předloni otevřený obchodní prostor na prvním terminálu a představuje největší rozšíření komerčních prostor od otevření druhého terminálu v roce 2006,“ uvedl předseda představenstva Letiště Praha Václav Řehoř.

Pronájem prostor obchodníkům přináší pražskému letišti stále více peněz. Samotný letecký byznys, který je hlavním příjmem pražského letiště, tvoří zhruba sedmdesát procent výnosů. Zbytek připadá na komerční pronájmy obchodů, výnosy z parkování, nebo poplatky smluvních taxislužeb za možnost nabírat zákazníky nejblíže terminálům. Loni příjmy letiště z tohoto odvětví státu vlastněnému letišti vzrostly o zhruba 202 milionů na 2,5 miliardy korun.

Výstavba nové komerční zóny si vyžádala investici 65 milionů korun. Součástí nové komerční zóny jsou prodejny s módou The Fashion Place, prodejna s kosmetikou Rituals, hračkářství Hamleys a prodejna kabelek Coccinelle. Výběrové řízení na novou restauraci vyhrál koncept švýcarského řetězce Marché International, ve kterém všechnu přípravu jídel provádí kuchaři přímo před zraky zákazníků.

Přestože dříve mělo pražské letiště nálepku místa, kde si mohou dovolit navštívit restauraci pouze lépe situovaní cestující a turisté, podle Řehoře toto už neplatí. „Pivo je možné koupit od 49 do 150 korun. Jen je potřeba vědět, kam na něj jít,“ uvedl šéf pražského letiště. Státní firma totiž nemůže nájemcům nařizovat, za kolik mají prodávat nápoje a jídlo. „Velmi dobře na snížení cen zapůsobilo, když si letiště otevřelo vlastní restauraci s cenami hlavního jídla okolo 120 korun,“ dodal.