Mluvčí letiště Veronika Ševčíková uvedla, že od loňského září letiště poplatek plošně již neuplatňuje.
Letiště zavedlo v létě roku 2016 poplatek 49 eur (1 240 Kč) za VIP služby, který se vztahoval na každého cestujícího, jež odlétal z letiště přes takzvaný všeobecný terminál.
„Poplatek nebyl napojen na reálné využití nadstandardních VIP služeb, ale byl navázán pouze na samotný vstup. Docházelo k situaci, že poplatek platili i klienti, kteří o takové služby neměli zájem a nevyužívali je,“ uvedl PMÚ. Dodal, že letiště tak zneužilo svého dominantního postavení.
Zmiňovaný terminál, který byl otevřen na začátku slovenského předsednictví v Radě EU, je určen například pro klienty soukromých letů. Nadstandardní služby zahrnovaly kromě jiného pomoc při odbavení, dále občerstvení a parkování vozidla před terminálem. Placení poplatku se nevztahovalo na cestující, kteří využívali služeb hlavního terminálu bratislavského letiště, kam létají také České aerolinie.
V rámci rozhodování o zneužití dominantního postavení úřad na žádost letiště snížil původně uloženou pokutu o 30 procent. Tento postup může PMÚ zvolit v případě, že prověřovaná instituce přizná své pochybení. Letiště uvedlo, že pokutu ve stanovené lhůtě zaplatí.
Bratislavské letiště je z hlediska počtu odbavených pasažérů největším na Slovensku. Výrazně ovšem zaostává například za nedalekým vídeňským letištěm, které nabízí mnohem více pravidelných leteckých spojení a jehož služeb využívá i řada Slováků.