Stále více Čechů létá z Ruzyně do Itálie, tradiční Frankfurt naopak padá

  6:00aktualizováno  6:00
Miláno už není pro Čechy jen centrem nákupů, ale i východištěm do italských hor a jezer. Více se létá také do Říma, díky čemuž hlásí Letiště Václava Havla Praha za první pololetí letošního roku meziroční nárůst cestujících do Itálie o 36 procent. Kromě tradičních destinací získává body hlavně Dubaj. Od září tam bude létat Airbus A380 se zvýšenou kapacitou.

Boeing 737 společnosti ČSA | foto: ČSA

Z patnácti destinací, do nichž létají cestující z Prahy-Ruzyně nejčastěji, zaznamenal Milán největší nárůst, a to o 43 procent, což představuje 75 tisíc cestujících. Římská letiště Ciampino a Fiumicino se s nárůstem o 34 procent drží mezi skokany prvního pololetí na druhém místě.

„Do celkových výsledků se hodně promítl nový provoz nízkonákladového dopravce Ryanair na letiště Řím/Ciampino a Milán/Bergamo,“ vysvětluje pro MF DNES Marika Janoušková, tisková mluvčí Letiště Praha.

„Počet letů do Itálie navýšil i pravidelný provoz na Sicílii, konkrétně do Trapani. Vzrostl i provoz společnosti easyJet do Neapole. Trend nárůstu letů do Itálie podporují i ostatní dopravci operující na tamních linkách, jako jsou České aerolinie, Alitalia nebo Travel Service,“ dodala Janoušková.

Přes Dubaj do Hanoje

Další žádanou destinací, kam se letos létá o 26 procent více než loni, je trochu překvapivě Brusel. „U Bruselu bude zřejmě důvodem srovnání s pololetím 2016, kdy dopravu ovlivnil tamní bombový útok. Po dočasném propadu se teď zájem o přímé spojení vrátil,“ upozorňuje Marika Janoušková.

O čtvrtinu více lidí pak letos cestovalo mezi Prahou a Dubají. „Zaznamenáváme dlouhodobý nárůst zájmu o Dubaj, kde se postupně navyšoval jak počet dopravců, tak kapacita spojů,“ vysvětluje Janoušková.

Kam létali cestující z Ruzyně nejčastěji.

Kam létali cestující z Ruzyně nejčastěji.

Její slova potvrzuje ředitel české pobočky společnosti Emirates Bořivoj Trejbal: „Dubaj slouží jako přestupní stanice do dalších zajímavých destinací, jako je Austrálie, Čína, Japonsko, Maledivy, Mauricius, Srí Lanka či Thajsko,“ říká Trejbal. Poukazuje přitom na novou přímou linku z Dubaje do Hanoje, která je reakcí na zvyšující se poptávku ze strany početné vietnamské komunity v České republice.

Popularita trasy Praha–Dubaj vedla k tomu, že na pravidelnou denní linku společnost Emirates nasadila největší osobní letadlo světa – Airbus A380, což přineslo nárůst kapacity pro cestující o 44 procent. Od září navíc začne na trase létat Airbus A380 s kapacitou zvýšenou na rekordních 615 cestujících.

Nejméně se létá do Frankfurtu a Istanbulu

Mezi destinace, kterým se meziročně tolik nedařilo, patří především Frankfurt. Počet cestujících, kteří se do hesenské metropole vydali z Prahy, v prvním pololetí meziročně poklesl o jedno procento. Byl tak jedinou destinací z první patnáctky, která zaznamenala pokles. Jen minimálními přírůstky se pak může chlubit Istanbul a Londýn.

Zajímavostí je, že hlavní město Praha v tomto týdnu oznámilo, že podpoří vznik nové přímé letecké linky Praha–Tokio v horizontu do tří let.

Letiště Václava Havla Praha meziročně odbavilo o 21 procent cestujících více a celkem letos očekává nárůst osobní dopravy o nejméně 15 procent. Za první pololetí roku 2017 odbavilo celkem 6,76 milionu cestujících, zatímco za stejné období roku 2016 to bylo téměř o 1,2 milionu lidí méně.

„Současná obsazenost letadel se blíží v průměru 80 procentům, což je velmi vysoké číslo. Pokud se letišti bude dařit i ve zbytku roku, měli bychom se přiblížit hranici 15 milionů odbavených cestujících za rok,“ komentuje letošní výsledky Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Václava Havla Praha.

Největší zájem je o přímé linky do evropských destinací, kam z Prahy směřovalo bezmála 90 procent cestujících. Roste však i zájem o linky mimo Evropu. Pokračuje trend z minulého roku, kdy se řada cestujících vrací na linky mezi Prahou a Afrikou (meziroční nárůst o 81 %). Více turistů směřovalo také na východ.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Češi usilovně třídí, recyklaci PET lahví však bojkotuje „rukávek“

Smršťovací fólie na PET lahvích obsahuje chlor. Proto bez odstranění takzvaného...

Češi patří v Evropě v třídění PET lahví mezi lepší spotřebitele, zpět se těchto lahví vybere osm z deseti. Některé...

VIDEO: Semafory k WC, pohyby jako robot. Jak to chodí v českém Amazonu

Lidé s vozíky projíždějí labyrintem uliček, kde je v regálech naskladněno 20...

Distribuční centrum Amazonu v Praze působilo dosud spíš jako nedobytný hrad. Jak to uvnitř chodí, se veřejnost...

Do obchodu s vlastní taškou. Zvyk ze socialismu se vrací

Svoje příznivce má síťovka i v éře igelitových tašek.

Síťovka byla v dobách socialismu nejlepším přítelem člověka, který šel do samoobsluhy. Teď v dobách konzumu a zároveň...

S klidem půjčují lidem. Bankám ještě zatopíme, tvrdí šéf Zonky

Pavel Novák, šéf Zonky

Vzít si půjčku v bance byl ještě před pár lety proces na několik dní. Technologie pustily do finančního světa další...

Další z rubriky

Přelet dronu obral britské letiště o čtvrtinu loňského růstu

Ilustrační snímek

Provoz na britském letišti Gatwick ve Velké Británii v prosinci narušil přelet dronu. Nepředpokládaná událost...

Příliš Přepychový Projekt. Poslanci řeší dostavbu D4 za soukromé peníze

Zatím poslední část dálnice D4 ze Skalky do Hájů nedaleko Příbrami byla uvedena...

Přestože ministerstvo dopravy vybírá investora pro dostavbu chybějících 32 kilometrů dálnice mezi Příbramí a Pískem už...

Špatné letadlo, hodiny bez jídla, ztracené kufry. Běžný let se změnil v utrpení

Letadla společnosti Alaska Airlines.

Měla to být běžná cesta letadlem napříč územím USA z Bostonu do Los Angeles, která za normálních podmínek nepřesáhne...

Najdete na iDNES.cz