Díky rostoucímu prodeji letenek firma zvýšila během 3. čtvrtletí obrat meziročně o 21 procent na 1,04 miliardy korun. Zájemci nakoupili na portálu od července do konce září přes 113 600 letenek a celkově za devět měsíců letošního roku více než 424 000 letenek.
KVÍZ: Kolik lidí má fóbii z létání a které aerolinky mají v logu ptáka? |
Podle ředitele Letušky Josefa Trejbala zvyšují průměrnou cenu prodaných letenek zejména vyšší požadavky cestujících na dopravu. Češi tak podle něj více volí cestu podle kvality nabízených služeb nebo typu letadla. „Podíl vyšších cestovních tříd stoupl hlavně u dálkových letů, a sice meziročně o 23 procent na podíl 5,2 procenta ze všech prodaných letenek, řekl Trejbal.
Nejoblíbenější destinací byla ve 3. čtvrtletí mezi Čechy tradičně Paříž. Druhé a třetí místo obsadily Moskva a Amsterdam. „Z dálkových destinací pak vede New York, za ním Bangkok, Dubaj a Kolombo,“ dodal Trejbal.
Letní prodeje byly podle něj ve srovnání se zbylou částí roku o něco pomalejší, v září však prodej znovu rostl. Podobné posilování prodeje navíc podle Letušky lze očekávat i ve zbytku roku. Tento týden totiž začala zimní letecká sezona, se kterou odstartovaly svůj provoz i některé nové linky. Například Ryanair v zimě přidal do svého letového řádu pět nových destinací. Do Prahy také začal nově létat obří Boeing 787 Dreamliner, který nasadili Korean Air a Qatar Airways.
Portál Letuška.cz spustila cestovní agentura Asiana v roce 2001 jako prvního online prodejce letenek v České republice a střední a východní Evropě. Mezi jeho největší konkurenty v tuzemsku patří společnost Student Agency podnikatele Radima Jančury nebo firma Kiwi.com.