Cestující by si na palubě takových letadel mohli vybrat, jestli chtějí sedět nahoře, či dole. V horní části by měli možnost sklopit svou sedačku, v té dolní by proti tomu získali více prostoru pro nohy, píše portál CNN.
Airbus A320 je nejprodávanější letadlo. Boeing se nevzdává, útok chystá Čína![]() |
S nápadem přišel španělský designér Alejandro Núñez Vicente ještě v době svých studií. Ačkoliv se původně návrh zdál mnoha odborníkům jako nesmyslný, nyní se situace nejspíš začíná měnit. Výrobce letadel Airbus se i proto rozhodl prozkoumat, jestli by konkrétně v jeho letadlech mohl dávat smysl.
A young designer from Madrid, Alejandro Núñez Vicente showcased his prototype of the double-decker economy seating design Chaise Longue at the Aircraft Interior Expo 2023 in Hamburg, Germany on June 6-8.
— SEA Today News (@seatodaynews) June 11, 2023
What do you think about it SEATizens? Leave your comment below. #SEAToday pic.twitter.com/FgvY6VRkLx
CNN píše, že Alejandro Núñez Vicente původně zamýšlel dvouúrovňové sezení jako možnost zejména pro ekonomickou třídu. Před rokem se ale tato možnost začala zvažovat také pro business a první třídu. Podrobnosti se ale Airbus zatím nepředstavil a laická i odborná veřejnost tedy zatím čeká na další informace.
Novinka vzbudila velkou pozornost i na sociálních sítích. Někteří oceňují, že by tato konfigurace mohla přinést více pohodlí. Další ale říkají, že jde pouze o možnost, jak na palubu dostat více pasažérů než nyní. Airbus tedy podle této kritické skupiny tlačí návrh směrem kupředu zejména s vidinou vyšších zisků, což se jim nelíbí.
S Airbusem realistický cíl
Alejandro Núñez Vicente k debatám na sítích řekl, že jeho cílem nebylo, není a nebude zrušit klasická sedla, která určitá skupina cestujících stále preferuje. Místo toho chce na trh přijít s novou možností, která povede ke zlepšení dosavadního komfortu cestování. „Každá novinka má své odpůrce. Já ale věřím, že výhody tohoto řešení převládají nad možnými zápory,“ uvedl pro CNN.
Airbus bojuje se zpožděnou výrobou. Nyní objednané letadlo dodá až v roce 2031 |
CNN zároveň uzavírá, že prosazení novinky do praxe zatím není na pořadu dne a je tedy pravděpodobné, že případně potrvá ještě velmi dlouho. „S podporou Airbusu je to však realistický a dosažitelný cíl, který pasažérům výrazně zlepší dosavadní způsob cestováním,“ konstatuje mladý španělský designér.