Diskuze
Peníze zpět za zrušený let? Můžete čekat i několik měsíců
Děkujeme za pochopení.
A27d13r33i94a52n 87B11e67z74a68k
16.3. sme mali letieť na Maledivy na svadobnú cestu cez Inviu (TIMETRAVEL) a 16.3. zakázali vycestovať, zájazd nebol v desiatkach tisíc bolo to trošku horšie :) a o vrátení peňazí môžeme iba snívať, ešte sme nedostali ani voucher. S cestovku som riešil, ak by manželka zajtra otehotnela a porodila vo februári a voucher by nám platil povedzme do konca augusta 2021 tak by nás nútili ísť na dovolenku s malým deckom? To samozrejme nie, potom by sme Vám už vrátili peniaze.. Veriť im? Ťažko povedať. Ponaučenie do budúcna už nikdy žiadny zájazd do predu.
J13o78s75e93f 52B90a47r49t77á83k
Však jak říkám, žalobu přes EU.
Za ty desítky tisíc vám ten půlden práce a tisícovka poplatku stojí.
J14o34s41e44f 88B78a50r45t42á98k
Jak píše na svém facebooku Evropská Komise, máte právo zvolit si, zda chcete voucher nebo peníze. Plyne to z evropského práva, které je nadřazené právu českému.
V případě, že vám aerolinka nevyhoví, můžete ji žalovat procesem pro drobné žaloby - prostě na webu EU vyplníte žalobu, zaplatíte 1000Kč a čekáte. Buďto zareagují, nebo prohrají kontumačně. Případně můžete vy zareagovat na jejich reakci. Poplatek vám vrátí, když spor vyhrajete.
Osobně bych do té žaloby šel už jen z principu.
O19d46s11t13r79a18n31ě46n30ý 72U44ž70i11v84a86t62e97l
L58u62b56o12r 18S51o91u71č88e15k
nejde o výmluvy, ani o problém věřitele jak píšete. Musíte rozlišovat, jestli si kupujete letenku u Airline (TAP), IATA agenta (SA), nebo u překupníka na webu.
Zatímco překupník letenku nakoupí u airline a pak Vám ji přeprodá a pak je Vaším dlužníkem on a sám je věřitelem airline, v případě airline a IATA agentů je vždy dlužníkem airline. Pokud si přečtete všeobecné podmínky všech IATA agentů, tak zjistíte, že smluvní vztah vzniká mezi Vámi a leteckou společností. To není výmysl agentů ale vychází to z rezolucí IATA. Zjedodušeně jde o podobný vztah jako cestovní kancelář-cestovní agentura-zákazník - ovšem bez toho, že by letecké společnosti povinně podléhaly pojištění proti úpadku (a že by tato ochrana cestujících byla víc než potřebná). IATA agent vždy vystavuje letenky v zastoupení letecké společnosti a pokud airline lety nezrušila, nebo neumožnila jejich bezplatnou změnu, pak musíte dodržet podmínky zakoupeného tarifu. Všechny změny, refundace, pokud airline nestanoví jinak vždy provádí vystavující kancelář - ovšem za podmínek letecké společnosti.
Věřím, že se Vám to nelíbí a třeba jste změnil své plány, ale žádná IATA agentura neporuší podmínky leteckých společností, protože by za takovéto změny zaplatila velmi vysoké pokuty. A ani možnost refundace Vám nezaručí, že dostanete hned peníze od airline. Ve Vašem konkrétním případě IATA agentury nejsou v situaci COVID-19 oprávněny provádět refundace postižených letenek TAP, ale mohou o ně požádat leteckou společnost - doba na vyřízení není stanovena (rozumějte bude trvat dlouho). S detaily se můžete seznámit na: https://tinyurl.com/yasyvt4p
E68v62a 40H59a11s26n51í52k82o45v70á
Taky se obávám, že jsem zadotovala nízkorozpočtovku. Sice ty peníze můžu oželet, ale to bych je radši dala na charitu.
K17a38r58e20l 17F29a26j72t
"Není možné vracet peníze z vlastních prostředků v době, kdy máme nulové příjmy" ...? Aha ... a co by paní říkala kdyby se jí to stalo v případě zaplaceného a nedodaného zboží u jakéhokoli hmotného produktu? také by tvrdila, že prodejce může pokrčit rameny a dělat, že než se rozhoupe (pokud se vůbec rozhoupe) výrobce nic se neděje? To by asi najednou věděla, že zodpovědný je právě prodejce a jak s penězi naložil, jestli je poslal před plněním dál není problémem klienta. Ono by totiž šlo řešit platbu až při odvedení služby nebo být proti tomuto pojištěn, jenže ono by to jaksi bylo dražší. Pak si ještě člověk přečte třeba rozhovor s majitelem KIWI, který k tomu pokrčení rameny ještě přidá, že vlastně nikoho nepropouští, nikde nehodlá šetřit a aktivovat zdroje na výplatu klientů a těší se na to jak se kšeft znovu roztočí ...
B82l18a19n94k58a 89H54á86j17k30o75v47á
Tak já čekám od konce února. Kiwi. A to jsem si samozřejmě ještě musela zaplatit za tento extra servis... Je to ponaučení, že příště už jedině nakupování napřímo
L53u54k96á82š 39Z40a39c14h56o94v22a51l
A já se už tři roky soudím s Flyby. Teď je to v exekuci, tak snad už něco bude.
P80e85t13r 25T80a64b63o98r40s72k12y
„Není možné vracet peníze z vlastních prostředků v době, kdy máme nulové příjmy,“
Tak to samozrejme lze, to neni veriteluv problem, prodejte kancelare a veskery majetek a prenechte misto na trhu dalsim. Zadna skoda.
L59u66b80o68r 55S38o44u31č17e96k
zní to krásně - a teď realita: podle zákonů nesmí dlužník zvýhodnit žádného věřitele. Podle Vaší úvahy, že dlužníkem není airline - se jejich hotovost musí rozdělit mezi věřitele, takže v případě těch opravdu velkých společností rozdělí mezi desítky tisíc klientů a vzhledem k tomu, že od února jsou tržby na nule tak to budou řádově koruny/stokoruny na letenku - pak musí na sebe podat k soudu insolvenci a tím to skončí. A myslíte, že se stanete za x měsíců/roků insolvenčním věřitelem s nulovou možností uspokojení, nebo peníze budete chtít po letecké společnosti ?
M27i61c40h75a80l 75N88o21v25o87t94n66ý
Aeroflot mi vrátil letenky do Moskvy plánované na naše Velikonoce dobré 3 týdny předem, ve své podstatě na druhý den poté, co bylo jasné že se nepoletí... Holt kvalitní přepravce
K65a77r14e51l 71F35a64j22t
Mně takto vrátily peníze Emirates ... koupeno napřímo, peníze zpět do týdne po neuskutečněném letu.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!