Diskuse k článku

Leo Express v pololetí snížil ztrátu na 64 milionů, zvažuje arbitráž

Soukromý železniční dopravce Leo Express vylepšil za první polovinu letošního roku výsledky svého hospodaření. Přesto zůstává v hluboké ztrátě. Podle většinového majitele společnosti Leoše Novotného je firma zisková zatím pouze na trase mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53o95s40e80f 63H92o84n41e81š 7441662570983

Ještě jezdí do Prahy za 100?.Moc bych nehrozil arbitráží,neboť se může stát,že bude platit za "universální službu" podobně jak se toho domáhá Pošta na DHL,PPL a dalších konkurentech

0/0
2.9.2014 6:37

J79a23n 51J60e89m97e15l12k83a 1565590

Myslím, že Leo se zlepšuje. Sice tržby moc nerostly, ale zase propadly níže ceny.  

Leo lépe nastavilo ceny mimo špičku a jde to znát. Ten předchozí model se na to moc nehodil. 

Stálí zákazníci vyžrali dobré ceny a vlak  zůstal poloprázdný, protože další jízdenky byly pak moc drahé.

Možná by měl lepší prodloužit nějaké soupravy ve špičce na Ústí než na Košice. Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. 

Jestli na Košice bude jezdit i Regio i Pendolíno tak to bude asi ještě horší než Praha Ostrava.

Praha Drážďany jsou sice 200 Km a 2 hodiny. Ale cena 500. 

Tedy 2,5 Kč !  za km. To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců. 

Sotva vlak vyjede za německé hranice je ze 150 Kč 500.

+1/0
1.9.2014 20:52

R48a63d55e89k 47J14a92n44a27t10a 9915726804722

"To jsou ty mezinárodní tarify národních přepravců."

Ne, zde je to prostě jen německé nedotované dálkové jízdné. To tady na té vzdálenosti od hranic do Drážďan dělá těch 13 EUR. Mezinárodní jízdné je zhruba stejné.

"Třeba s nějakým návazným busem do Dráždan. "

To nemá moc smysl. Takový bus s přestupem by tam nebyl rychle. Kdo chce jet PRG-DRS rychle, jede EC (398 Kč v e-shopu). Kdo má málo peněz, koupí si jízdenku Labe-Elbe a jede dotovanými německými osobáky ve více lidech, o něco déle, ale levněji (nějakých 150 Kč).

+2/0
1.9.2014 21:26

K58a83r76e19l 43F92u15k47s91a 3434400660643

Co mu vadí? Dumpingové ceny? Vždyť sám přiznává, že za ně jezdí...

+7/−1
1.9.2014 15:52

D33a31v50e 77Ř68e48h80á42k 8108475935933

letěl jste někdy letadlem? Zřejmě neumíte rozlišovat cenovou politiku ČD a LE. Zatímco leo má pouze část jízdenek podnákladových (mimo špičku, nákup jízdenky na first minute nebo last minute), dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady.... :-)

0/0
2.9.2014 23:16

R62a78d77e79k 69J33a10n40a57t46a 9825246654512

"dráhy mají všechny své jízdenky pod náklady"

Proč myslíte? obvyklé jízdné bylo dříve kolem 320 Kč (s IN25, měli ji takřka všichni), stát dle zveřejněných údajů doplácel na celou linku Ex1 nějakých 7 milionů ročně. Dnes je obvyklé jízdné 295 Kč, přičemž ale stát doplácí více, cca 70 milionů ročně, protože platí kompenzace, které dříve neplatil. Jízdenek za 200 Kč je velmi málo, a to jen mimo špičkové dny a při nákupu týden předem!.

Jízdenku za 100 Kč či dokonce méně zde ČD neprodávají a neprodávaly. Ty LE zavedl jako odvetu Regiojetu, který na pár spojích jezdil snad za 137 Kč. Ale za ztrátu žaluje ČD, což je poměrně vychcané.

+3/0
3.9.2014 12:07

K22r84y28š84t35o79f 31L68a44n23í37k 1819180635765

takze jestli tomu dobre rozumim, pokud tem dvema soukromym dopravcum jejich arbitraz kvuli spatnemu odhadu a nasazeni dumpingovych cen vyjde, budeme sypat ne jednomu, ale trem. tomu rikam konkurence.

+2/0
1.9.2014 14:20

V10a37c68l74a53v 25H91a73j35e29k 3196399669

No když začal jezdit, tak to tak bylo. Asi si nedokáže přiznat, že jeho úvaha o tom, že přitáhne od ostatních část cestujících a ještě na švýcarskou kvalitu zístá nové byla lichá.

+7/0
1.9.2014 13:48

R44o52m83a56n 96P50o61l96á68č24e31k 5106419465

Proč žaluje ČD?? Snad jeho klienty "krade" i RJ ne? Nebo tam tam snad nejezdí??

+8/0
1.9.2014 13:44
Foto

J49i49ř54í 24R36o68h87a14n 5104488977785

Protože ČD dostává od státu dotace, a ty používá ke konkurenčnímu boji s LE a RJ místo na vlastní provoz - viz. dumpingové ceny na tratích, kde jezdí i jiní dopravci. RJ je sice konkurence, ale bojuje o zákazníky čestně, bez státních dotací.

0/0
3.9.2014 8:46

M31a59r72t14i40n 48K70o70p31ř56i92v34a 2394910460398

aha můžete mi říct z jaké tratě nebo snad kolik dostává na tuto trat peněz ? To je strašnej blábol ...

0/0
4.9.2014 12:32

P65a16v35e16l 95Š62m67í62d90e96k 6699520423488

Zkoušel jsem LE i Regiojett. U Lea jen vyšší třídou.Regiojett ne.Kvalitou u všech dopravců  vyhrává jednoznačně u mě ČD..Nejsem zaměstanec ČD.Do Ostravy jedině Pendolinem.

+3/−1
1.9.2014 13:15

K12r95y37š59t76o46f 41L95a92n97í15k 1839180455765

ja jezdim jen s CD protoze mam jejich IN pausal, ale pokud muzu, tak se pendolinu vyhybam, protoze je tam malo mista oproti 1.tride v EC/IC.

0/0
1.9.2014 14:15

J12a97n 70P49e41k48a 5773723823

stát NEDOBROVOLNĚ podporuje ČD? :D

+3/0
1.9.2014 12:29

M46i10c78h60a32l 45B98o70c91k 5560883587648

co tatínek už nechce dotovat, tak jsi se rozhodl se zahojit na státu?:-P

+9/0
1.9.2014 12:21

P84e89t91r 54S69e23b36e11k 5216545311848

Pane Novnotný. Občas s vámi jezdím právě kvůli ceně ale odpuste si prosím ty řeči o supermoderních vlacích a podobných nesmyslech. Vaše vlaky tak maximálně degradují kvalitu a zabíjejí kouzlo cesty po železnici. Cesta okolo třech hodin se dá ještě vydržet, ale že bych měl jet stávajícími vlaky do košic mě děsí. Málo místa, bídný sortiment zboží, málo toalet. Tři na plný vlak je opravdu málo. Profesionalita a  ochota stewardů/stewardek už to nezachrání. A jako největší nesmysl jsou nerozdělené vagóny alá pražská tramvaj T15. Hlučná skupina popíjejících lidí nebo řev mimina otráví pak cestu celému vlaku.

+14/−2
1.9.2014 11:43

F87r98a97n12t11i98š34e32k 54N23o75v66á79k 7738572988437

naprostý souhlas .... R^

+3/0
1.9.2014 11:54

M60i55c27h47a23l 79B56o85c77k 5640453807348

sorry překlep, měl tam být plus

0/0
1.9.2014 12:21

J55a56n 75J43e45m10e67l89k56a 1645360

Asi moc nejezdíte. LE je zcela srovnatelný s Raijetem. V sedačkách lepší. Jestli je pravdou, že ČD berou na Ostrava Brno cca 400mil dotace. Tak za tyto peníze by tam mohla jezdit společnost o velikosti 1.5 Leo zdarma. Nebo jeden Regiojet. A  s čím tam jezdí ČD? Sice modernizované vagony asi v 90. letech. Ale uklidit a vysát sedačky neumí. Nějaké služby 0. První třída nic za co by si někdo připlatil. Záchody..

+2/−7
1.9.2014 12:36

M19a71r24t34i73n 94N64o37v66o29t92n75ý 3666506851284

Jel jsem obojím, ale srovnatelný určitě není. Soupravy Railjet jsou lepší.

+6/0
1.9.2014 13:46

J54a24n 31J68e85m73e87l29k20a 1145390

Railjet možná trochu méně hází, ale nic zásadního. V Railjetu nehučí motory ani měniče protože jsou v lokomotivě. Takže je poměrně tichý. To je výhoda. Ale LE Stadler je ve většině míst taky velice tichý.  Ne, že by se na těch nesklopných sedačkách nedalo sedět. Ale třeba do Brna je to tak maximum. 8 hodin bych tam sedět nechtěl. Má hodně pitomé úzké područky. Jeho výhoda je v umístění místa na kufry uprostřed vagónu. To je v ČR kvůli zlodějům výhoda. Provozní náklady a náklady na úklid nedokáži hodnotit, ale myslím, že to má LE udělané líp. Roznáškovou službu mají Regio i Le udělanou mnohem lépe. Tam ČD velmi pokulhává. Cenou a jídelní vůz je asi už překonaný. A nechtěl bych vidět crash test do pevné překážky s lokomotivou vzadu. Ve výsledku nic co by LE diskvalifikovalo.

+1/−1
1.9.2014 15:23

R21a97d75e11k 14J90a90n37a50t65a 9315216814982

Na trati Ostrava-Brno je oproti spojům LE poloviční interval (1h) a poloviční cestovní rychlost. Tj. je třeba 4x více souprav.

Navíc tyto soupravy mají vyšší kapacitu a výkyvy špička/sedlo jsou vyšší, protože tu jezdí jen jeden dopravce a tak tyto náklady nést musí, narozdíl od tratě kde jezdí LE, a může tak náklady na kolísání poptávky přenést na jiné dopravce.

+1/0
1.9.2014 17:36

J17a23n 15J62e80m18e91l59k81a 1225740

Já jsem jenom chtěl říct, co je číslo 400 M. Na lukrativní trati. Že to je víc než např. roční náklady Lea včetně elektřiny, poplatků, kupy personálu, splátek na novou soupravou. A co za to dostáváme.

0/0
1.9.2014 20:15

J35a94k49u45b 82K93o24r69e65c 6524390901273

přesně tak, s LE také jezdím kvůli ceně. ale ten hluk ve vlaku je opravdu úděsný. Leoš udělal chybu, že nenechal vlak rozdělit dveřmi na jednotlivé oddíly. takhle stačí, aby někde řvalo nějaké dítě a slyší to skoro celý vlak. vždy, když mi přijde po absolvované jízdě mail, abych cestu ohodnotil, tak jim tohle píšu.

+1/0
1.9.2014 16:46

V87l83a74s23t44i62m32i13l 48F69i78a59l82a 1662381944

Tak ta souprava je primárně vyrobená pro příměstskou dopravu kolem sta kilometrů. Rychlá výměna velkéh množství cestujících.

Ten diskomfort co popisujete je přesně to co jsem čekal že si cestující uvědomí po sundání růžových brýlí.

Samozřejmě že je super, že jezdí i jiní dopravci. Obrovsky to zvedlo kulturu na trase Pha - Ostrava  PR - UH

0/0
14.9.2014 22:38

T47o61m26a62s 35N77o94v51o91t67n70y 3171516268559

Kdepak jsou všichni ti modří "Jančurobijci", kteří když Leoš přišel, tak všude hýkali, že je to ta správná "férová konkurence", že na rozdíl od RJ se nenaváží do ČD a naopak s nimi chce férově spolupracovat a spoluexistovat? ;-D;-D;-D

+1/0
1.9.2014 10:42

A77l31a86n 73Ř95e42p78k25a 4295896

Jančura naočkoval Novotného svou medicínou a je z něho druhý Radim;-D

+3/−3
1.9.2014 11:36

P71a86v35e70l 84K10u37b85e74l28k90a 1229387907203

Při ztrátě 64 mio určitě nebyly tržby 86 mio, to bude nějaký tiskařský šotek.

+3/−1
1.9.2014 10:25

R88a33d31e76k 90J25a61n31a23t10a 9375946914412

Proč ne? Tržby 86, náklady 150 = ztráta 64.

+2/0
1.9.2014 17:37

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Dějiny čtvrcení v Praze. Nejděsivější případy rozřezaných těl

Děsivé kriminální případy. O těchto čtyřech vraždách mluvila celá republika. Brutální a hrůzostrašné „kouskování“...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz