"Plánujeme doplnit dosavadní nabídku služeb v dálkové železniční dopravě na polském trhu a zaměstnat více než 150 zaměstnanců, kteří budou mít zájem stavět nový typ zákaznických služeb na polském železničním trhu," uvedl majitel společnosti Leo Express Leoš Novotný.
Firma už začala s náborem lidí: začala shromažďovat životopisy na jednotlivé pozice. Pokud firma v Polsku zaměstná plánovaných 150 lidí, bude to zhruba tolik, co v Česku. Dopravce se pro expanzi do Polska spojil s firmou Dolnośląskie Linie Autobusowe, která se zabývá hlavně autobusovou dopravou a nedávno vstoupila i na trh dotované regionální dopravy v Polsku.
Leo Express má zájem o linku Varšava-Krakov, kde chce nasadit sedm párů vlaků, čtyři denně mají jezdit mezi Varšavou a Katovicemi, osm denně z Varšavy do Poznaně. Podle informací polských médií by měl dopravce nasadit na vlaky jednotky Stadler Flirt, které Leo Express nakoupil i pro provoz v Česku, firma výběr vozidel dosud nechce komentovat.
Dopravce chce spolupracovat podle svých slov i s hlavními železničními firmami v Polsku, státními PKP InterCity a Przewozy Regionalnymi. "Nepřicházíme jako konkurence, chceme společně s dalšími dopravci udělat vše pro to, aby dálková železniční doprava byla v Polsku atraktivní pro ještě větší počet zákazníků, kteří jí dají přednost před individuální automobilovou dopravou," tvrdí Novotný.