Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Leo Express chce i na trať do Vídně nebo Českých Budějovic

Na trať mezi Prahou a Ostravou vyjedou nedotované vlaky Leo Express příští rok v prosinci. Majitel společnosti Leoš Novotný už ale chystá provoz i na dalších tratích: z Prahy do Českých Budějovic nebo do Ústí nad Labem či z Ostravy do Vídně. I tyto spoje mohou existovat bez státních příspěvků, tvrdí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jablkon

9. 6. 2011 21:22
Viden?

Tak to jsem docela zvedav. Konkurovat komfortem a jizdni dobou bezesporu lze - vlakem je to sice strasne daleko ale souprava 'na miru' to bez potizi pod 4 hodiny zvladne. Ono by to ostatne zvladlo i klasicke EC, ktere na to sice podle radu ma 4,5 hodiny ale kdyz odectu 10minutove planovane stani v Breclavi, vsechna ta neplanovana zpusobena tim, ze vlak realne jede vyrazne rychleji nez se pise v radu (kdyz jsem v zime jezdil ECcky tahanymi Taurusy, tak opravdu nebyl potiz prijet do Breclavi, Trebove i Prahy v 10minutovem predstihu) a skrtne se zastavka ve Trebove ktera je jen ulitbou odborarum CD...

Autobus sice stoji pod 20 EUR, ale trva to asi 5 hodin. Autem se to asi da stihnout za neco malo pres 3, ale asi nejsem sam, koho nebavi slalom a brzda-plyn na D1.

Spis se bojim, ze neni dostatecna poptavka. Ackoliv EC Viden - Praha mivaji tak 4 vagony 2. tridy, nikdy nebyvaji moc plne. A tahat lidi jen na castech trati, to uz je kompromis poctu zastavek s jizdni dobou

0 0
možnosti

dodo125

9. 6. 2011 23:04
Re: Viden?

Jsem zvědav, konkurence je prospěšná a pro železniční dopravu mám určitou úchylku z mládí... Jízdní doba je z větší části dána propustností tratě a grafikonem, ale co bude nejduležitější, je cena. Mnohdy se vyplatí více cestovat automobilem, než-li vlakem.... (jako milovník železnice jsem pokrytec, ale je to tak. Jízdenka mnohdy je dražší než benzín)

0 0
možnosti

donotcrosss

9. 6. 2011 13:15
300 km/h

podle mě kdyby ty vlaky jezdili 300km/h tak by je využívalo více lidí než dnes. Auta by se nechávala na záchytných parkovištích a dál by se se jelo prostě vlakem. Škoda, že už to tak není.. :-(

0 0
možnosti

aldik7

9. 6. 2011 14:35
Re: 300 km/h

kdyby stát celé dlouhé roky neinvestoval miliardy do dálnic, ale radši do železnice, tak to tu teoreticky už mohlo být;-)

a nebo kdyby aspon ty dálnice nebyli tak šíleně předražené:-P

0 0
možnosti

aldik7

9. 6. 2011 12:39
chm

a proč to nezačali konkurovat drahám o pár let dřív jak  to bylo potřeba? proč až ted jak seČD snaží a modernizují vozvý park, nádraží... bohužel to není tak rychlé, jak si někteří kecalisti představují;-)

0 0
možnosti

Roman36a

9. 6. 2011 14:31
Re: chm

Protože to nešlo. :-)

0 0
možnosti

chestburster

9. 6. 2011 11:03
LEO Express?

Tam se budou natáčet nové díly pořadů Leo TV??? No nic, blbá sranda. Necháme se překvapit, jak to nakonec všechno dopadne.

0 0
možnosti

broskvovyPRD

9. 6. 2011 10:58
Leo

to je porno vlak? ;-D

0 0
možnosti

Neonym

9. 6. 2011 10:49
A na Plzeň zase nic:(

No jo trať naprd, vlaky naprd:( Hlavně že do tratě se nalily miliardy. A stejně není rychlá.

0 0
možnosti

ydrhsamot

9. 6. 2011 12:15
Re: A na Plzeň zase nic:(

k tomu miliony do zbytečných protihlukových zdí... :-/

0 0
možnosti

honza76

9. 6. 2011 10:42
jeste par let...

Jen si predstavte jaky to jednou bude, treba za dalsi 20 let (to uz teda bude 40 let po revoluci). Nastoupite do vlaku na nadrazi ktere nepripomina psi utulek v Bejrutu, vlaky budou jezdit uklizene, nebudou smrdet jak starej hadr na nadobi, nebudete se v nich potit ani mrznout, ve vlacich bude ticho. Cena za  jizdenku kterou jste si koupit pres mobil nejen ze pokryje naklady drah, ale jeste budou v zisku, zadne dotace od statu, zadne 50 let stare vagony. Kdo si bude chtit priplatit za pochodli bude ho mit. Manageri nechaj svoje Audi doma a ve vlaku si budou cist noviny misto zavodeni na dalnici. Po kolejich bude jezdit velke mnozstvi nakladnich vlaku protoze samotne vlaky budou pro prepravce levnejsi a rychlejsi nez nakladaky. Na dalnici se budete normalne bat jak tam budete osamoceni bloumat.

0 0
možnosti

109e

9. 6. 2011 11:17
Re: jeste par let...

Vy přepokládáte, že se za 20 let lidi naučí chovat na nádražích a ve vlacích kulturně ?

0 0
možnosti

špekovatej

9. 6. 2011 10:16
Doufejme, že konkurence zlikviduje české dráhy

;-DR^

0 0
možnosti

109e

9. 6. 2011 10:25
Re: Doufejme, že konkurence zlikviduje české dráhy

Tak to je dobrý vtip. Proto tam máš toho smajlíka. Spočítej si, kolik spojů na síti jezdí denně a jakou má kdo kapacitu. Pak napiš.

0 0
možnosti

Pro patria VII.

9. 6. 2011 9:52
Vyzobávání rozinek

Osobně si myslím, že se bude jednat o pokračování trendu "vyzobávání rozinek". Konkurence bude na těch tratích v takových časech, kde bude šance nazisk/případně už teď jsou ziskové. Návazné spoje na lokálkách zůstanou nadále v gesci ČD a budou nadále ztrátové. Podobná taktika je uplatňována u projektů "živých nádražích", kde lukrativní nádraží jsou revitalizována, ale zastávky o pár kilometrů dál čpí fekáliemi a stará se o ně SŽDC. Mělo by se to "prodávat" v jednom balíku např. spojení Praha - Budějky + obsluha Jihočeského kraje nebo revitalizace celého atrakčního obvodu pražských nádraží.

0 0
možnosti

tyraelid

9. 6. 2011 10:05
Re: Vyzobávání rozinek

Navazne spoje ale dotuje CD kraj, takze ztratove nejsou. Jancura mel zajem take, ale kraje nevyhlasily vyberove rizeni a bez souteze to daly CD.

0 0
možnosti

J.Mede

9. 6. 2011 9:46
šrouby

Když už budou stávkovat tak si můžou udělat brigádu a utáhnout šrouby na pržcích.

Místo aby se dávaly peníze odborovým bosům zaplatit traťmistry a pochůskáře, šetří se na nepravých lidech ať to stojí co tostojí a pak se diví.!!

0 0
možnosti

109e

9. 6. 2011 10:26
Re: šrouby

Dobře, ale to není věc dopravce.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

13. dubna 2024

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...

Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho

15. dubna 2024

Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod

12. dubna 2024  17:58

Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...

Letiště zkrátí parkování zdarma. Placené bude účtováno po čtvrthodinách

8. dubna 2024  11:05

Ruzyňské letiště výrazně zkrátí dobu, během niž zde řidiči mohou bezplatně parkovat, například při...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Angličtina na železnici povinná nebude. Hromadný odpor přiměl Brusel ustoupit

9. dubna 2024

Strojvedoucí se s dispečerem nebo výpravčím nebude muset v nejbližších letech povinně bavit v...

Čínské hospodářství v prvním čtvrtletí předčilo očekávání, stouplo o 5,3 procenta

16. dubna 2024  8:01,  aktualizováno  9:06

Čínský hrubý domácí produkt (HDP) v letošním prvním čtvrtletí meziročně stoupl o 5,3 procenta a...

Hermès posiluje. Brzy může předstihnout Louis Vuitton, předpovídají analýzy

16. dubna 2024  8:11

Značka luxusního zboží Hermès má podle analytiků banky Citigroup potenciál překonat v příštích...

Green Deal je hysterická agenda bez dopadových studií, říká advokát

16. dubna 2024,  aktualizováno  11:06

Pavel Smutný patří mezi matadory české advokátní praxe i společenského života. V roce 1993 založil...

Nepřetržitý provoz. Změny v dohodách zvedají festivalům náklady o miliony

16. dubna 2024

Premium Úpravy v práci na dohodu, jako je příplatek za víkendovou či noční směnu, citelně zvedají náklady...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!