Leo Express půjde do soutěží o dotované rychlíky s bývalým Viamontem

  10:43aktualizováno  10:43
Na českém trhu železničních dopravců se díky otevírání rychlíkových tratí konkurenci uzavírají nečekaná spojenectví. Do prvního tendru ministerstva dopravy na desetiletý provoz rychlíků mezi Olomoucí a Ostravou se přihlásí společně Leo Express a GW Train Regio, dříve známý pod názvem Viamont.

Leo Express bude soutěžit o provozování dopravy na lince Ostrava-Krnov-Olomouc spolu s GW Train Regio. Na obrázku je možné barevné provedení vlaků nového sdružení. | foto: Leo Express

Je to spojení ambiciózního dopravce, který zatím ještě nemá zkušenost s ostrým provozem, ale má dostatečné kapitálové krytí, a soukromé firmy, jež provozuje dopravu na několika českých lokálkách.

Obě firmy projekt na rychlíky nazvaly Eco Flow. "Název Eco Flow je od slov ekologicky, ekonomicky a low-cost – nízké náklady," vysvětlila společnost v tiskové zprávě.

Obě firmy si od vzájemné spolupráce hodně slibují. Leo Express se těší na spojení se zavedeným dopravcem, který provozuje železniční dopravu, i přeshraniční, v několika regionech České republiky. GW Train Regio naopak očekává, že Leo Express dodá sdružení potřebné finance a přispěje jeho rozvoji svými mezinárodními kontakty s dodavateli vlakových souprav i týmem zkušených odborníků.

České dráhy tendr kritizují

Ministerstvo dopravy posunulo uzávěrku přihlášek na první soutěž o více než čtyři měsíce. Bálo se totiž, že by dřívější termín mohli napadat někteří soutěžící.

Proti soutěži už ale silně brojí hlavně České dráhy, tendr se nelíbí ani pobočce nizozemských státních drah Abellio. ČD se cítí v soutěži diskriminovány, protože musí například při nákupu nových vozidel postupovat podle zákona o veřejných zakázkách nebo se musí starat i o nádražní budovy, což další soutěžící nemusí.

Abelliu se zase nelíbí, že ministerstvo nedodalo do soutěže údaje o tržbách a počtech cestujících na této trase.

Leo Express se chystá vyjet letos v prosinci na trať Praha – Ostrava, firma plánuje jezdit i na dalších nedotovaných trasách, například z Prahy do Českých Budějovic nebo Vídně (o ambicích firmy čtěte zde).

GW Train Regio je veřejnosti déle znám pod značkou Viamont, tedy firmy vlastněné kdysi bývalým ministrem dopravy Alešem Řebíčkem. Firma se ale postupně odštěpila od stavební části Viamontu a loni na konci roku se přejmenovala na GW Train Regio. Firma patří pod skupinu IDS olomouckého podnikatele Zdeňka Kyselého. Provozuje vlaky na sedmi tratích, například z Karlových Varů do Mariánských Lázní nebo i příhraniční spoje do Polska a Německa.

Autor:

Nejčtenější

V žebříčku aerolinek České aerolinie propadly

Letadlo ČSA Boeing 737 - 500 míří z Prahy do Ostravy, kde dostane nový lak.

Na žebříčku společnosti AirHelp se České aerolinie umístily na 59. místě ze 72 hodnocených aerolinek. Jako nejlepší se...

Vláda schválila zvýšení rodičovského příspěvku na 300 tisíc korun

Premiér Andrej Babiš na tiskové konferenci s ministryní financí za ANO Alenou...

Zvýšení rodičovského příspěvku z 220 tisíc korun na 300 tisíc korun od roku 2020 schválila v pondělí vláda. „Dospěli...

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Volkswagen e-Golf

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale...

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

Vizualizace části úseku vlaku na ruzyňské letiště - Masarykovo nádraží v Praze.

Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali...

Další z rubriky

Boeingy nikdo nechce. Do firmy nepřišla objednávka ani na jeden typ letadla

Boeing 737 MAX 8

Špatné časy Boeingu pokračují. Poté co si v březnu nikdo neobjednal problémový letoun 737 Max, výrobce letecké techniky...

K elektrorevoluci zavelel i Mercedes. Do 20 let skončí se spalovacím motorem

Mercedes-Benz

Německý výrobce luxusních automobilů Mercedes-Benz v pondělí oznámil, že se během dvou desetiletí zbaví spalovacích...

VIDEO: Oslava na letišti. Korean Air létají z Prahy do Soulu již 15 let

Korean air přiletěl do Prahy

Je tomu již patnáct let, co na Letišti Václava Havla Praha s velkou slávou poprvé přistálo letadlo společnosti Korean...

Najdete na iDNES.cz