Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Diskuse k článku

Svátek pro letecké fandy: Korean Air pošle do Prahy obří airbus

Letecká společnost Korean Air bude v březnu první leteckou společností, která nasadí do Prahy na pravidelnou linku největší osobní dopravní letadlo světa, Airbus A380. Obří letoun zatím v českém hlavním městě přistál jen dvakrát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69i80c33h65a34l 61M27i27l89l70e78r 9586582159962

pro fanousky A380:

 31/3/2013 bylo uzavreno obchodni partnerstvi australskeho Qantasu a Emirates, ktere oslavili na dopravni letadla trochu nezvyklym zpusobem - spolecnym letem jejich A380 nad Sydney. (Trochu to predtim trenovali pro dobrou ko-ordinaci.)

Kdo ma zajem podivat se na zajimave fotografie z letu, tady je link

http://www.ausbt.com.au/stunning-photos-qantas-emirates-airbus-a380s-fly-over-sydney-harbour

+1/0
3.1.2014 11:32

M64i21c79h93a45l 42M78i17l43l71e18r 9326592629192

video ze spolecneho preletu pres Sydney

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jTtucWkm6kg

Partnesrstvi take znamena, ze mezipristani letadel Qantasu, jak A380 tak B747 na ceste do Londyna je od 31/3/13 Dubaj, ne predtim tradicni Singapore.

Po pristani obe letadla nabrala pasazery a bezprostredne za sebou odletela smer Dubaj, pro Qantas prvne. Video ze startu ukazuje jak prekvapive kratkou drahu potrebuji oba kolosy, aby se dostaly do vzduchu.

http://www.youtube.com/watch?v=igV9rjTvnI8

0/0
3.1.2014 11:51

J47a87r83o80m51í92r 59S94v33o38b48o55d32a 2310271279227

Je to super letadlo! Kdo neletěl, neuvěří, je úžasně tiché.  Po přesednutí do jiného je ten rozdíl velmi znatelný. A ten komfort na palubě...na dálkové lety naprosto paráda.

Těším se až s ním zase poletím :-)

+1/0
3.1.2014 10:52

M53i95c44h25a77l 94M74i18l90l73e89r 9926262389672

souhlas. Co me ale take zaujalo je relativne kratka draha potrebna k vzletu - clovek by u takoveho kolosu ocekaval vic. Podobne pristani.

Zvlast piloti Qantasu vseobecne s nim umeji pristat lehce jak s perickem ( zazil jsem 6 letu). U Emirates zalezi na pilotovi ( 3 lety).

0/0
3.1.2014 11:25

L64u79d33ě89k 73F76u62x14a 9146250554657

;-D Už vím, co je ten "pericek";-) ........někteří piloti s letadlem občas trošku švihnou o runway proto, že se jim líbí, jak jim lidi tleskaj. Musíte to udělat napínavý, přistání kterého si ani nevšimnete.......? .....žádný aplaus? :-/

0/0
5.1.2014 7:56

M96i86c55h84a25l 54M94i78l62l27e93r 9696922199712

pericek neznam, ale pericko ano;-) ...a pristani jak s perickem - nebo take na pericku - jsem zazil s Qantasem casto, nejen s A380.

Letam dost casto a davam zasadne prednost pristani bez aplausu, pekne mekce-normalka.

0/0
5.1.2014 9:53

M59i29c68h12a16l 10M79i90l52l96e37r 9526442899912

PS. manzel manzelciny pritelkyne je kapitanem u Emirates. Do cervence letal s A340 a v cervenci prosel preskolenim na A380. S nim jsem jeste neletel.

0/0
5.1.2014 9:55

F39r98a31n39t76i31š44e87k 73M48ü31l58l14e46r 2843632959648

Lufthansa v Praze: http://youtu.be/BxDJ7vdsGT8

0/0
3.1.2014 9:12

P14e12t83r 44M22u48s65i26l 2940122874877

KA nasazují A380 na pravidelné lety, přiletí jen 14. března a následně se opět vrací na A330? Tak bude sem ta A380 létat pravidelně nebo ne?:-/

+2/0
2.1.2014 9:37

M11a59r88c70e87l 93Š47e63v41č50í25k 9415943631840

Bude. Pravidelne 14. března. :-)

+2/0
2.1.2014 16:56

P50e75t54r 67M43u40s87i39l 2860172934867

Aha, takže jednou za rok! :-);-D;-D

+1/0
2.1.2014 21:16

M82i73c60h35a41l 98M84i46l71l69e43r 9576892259422

pro Valerii Weberovou: odbaveni A 380- viz predchozi stranka

Kdyby Praha mela byt pravidelnou zastavkou pro A380, musely by se adaptovat casti letiste, zvysit pocet personalu a odbavovacich stanic, aby to  zvladli v rozumnem case. Pro obcasne pristani- pokud ma letiste certifikaci pro A380 - se to da zvadnout, pri o neco delsim odbaveni pasazeru.

Pri nedavne navsteve Prahy jsem priletel dost obsazenou linkou BA z Londyna (A320) ve stejnu dobu jako pristal prumerne obsazeny B777 Emirates z Dubaje. Pasazeri z Londyna byli z velke casti obcane statu EU a uzemi Schengenu a sli pres vlastni vychody rychle. My ostatni jsme se smisili s pasazery z Dubaje, kde bylo dost obcanu z Asie a arabskych statu. Nekteri z nich byli dlouho zkoumani pasovymi uredniky, nez je pustili dal. Vysledek byl ten, ze nase zavazadla se uz hodne dlouho tocila na konvejeru, nez jsme se k nim dostali.

U mezikontinentalnich letadel je normalni vyssi % ne-Evropanu= delsi odbaveni pri priletu. Odbaveni pri odletu se da zrychlit napr. pomoci on-line check-in a zvysenym poctem prijimacich stanic s vahami.

Kde jsou k dispozici 2 nastupni ramena na urcitych nastupistich, vylozeni/nalozeni pasazeru neni problem. V Dubaji zvladnou mezipristani A380 Qantasu na lince mezi Australii a Londynem za mene nez 2 hodiny na jejich specializovanem terminalu pro A380. Dokud letal Qantas do Londyna pres Singapore, tam dokonce za 90 minut. V to je zahrnuto vyprazdneni letadla vsemi cestujicimi i posadkou, vylozeni casti zavazadel tech cestujicich, kteri tam konci, vylozeni kontejneru od jidla, kompletni uklid letadla, tankovani, nalozeni cerstveho jidla a piti, nalozeni zavazadel prichozich pasazeru, prichod nove posadky a nakonec nalozeni vsech pasazeru.

Qantas A380 ma 4 tridni konfiguraci - dole je 14 mist 1.tridy a 371 economy, nahore 64 business a 35 premium economy = max. 484 pasazeru. V porovnani Emirates-ultradalkove ma 3 tridni konfiguraci, dole 399 economy, nahore 1.tr 14 a business 76 = max 489 pasazeru

+10/0
1.1.2014 5:30

M32i63c86h52a49l 58M62i24l49l50e44r 9536572239292

oprava zasedaciho poradku Qantasu: dole 1.tr. 14, economy 341, nahore business 64, premium economy 35, economy 30, celkem 484 pasazeru max.

0/0
1.1.2014 5:46

A11l62e92x17a63n88d79r 24K82o41s19t26k23a 5809426959766

A jak si představujete takové online odbavení? Dotazník: Are you terrorist? Do you plan bomb or hijack plane? Yes/no?

0/−8
1.1.2014 6:10

M27i96c64h75a10l 64M54i37l29l58e20r 9846962559372

prekvapuje me, ze neznas on-line odbaveni, ktere delaji ruzne predni aerolinky. Ze bys moc necestoval? Oni se te na letisti u prepazky ptaji "Are you terrorist? Do you plan bomb or hijack plane? Yes/no? " Pokud ano, pak by melo smysl, aby se te stejne ptali i on-line, jak pises. Jinak je to samozrejme broskvovina.:-P

Samozrejme, ze zalezi jestli se on-line prihlasujes k letu na domaci nebo zahranicni spoj - tak tedy pro tebe po lopate.

Na domaci pri odbaveni doma odpovim ano/ne ohledne obsahu prepravovnych zavazadel, vytisknu palubni vstupenku, na letisti u samoobsluzneho kiosku vytisknu nalepny ID pruh na zavazadla, ktera pak podam na vahu napojenou na konvejor. Oskenuje to ID pruh, zvazi a odveze zavazadla. S prvni osobou, pokud nepotrebuji zadnou asistenci od personalu driv, se setkam az u bezpecnostni stanice s ramem, rentgenem na prirucni zavazadla a namatkovou chemickou kontrolou.

Pri zahranicnim spojeni postupuji doma stejne, ale namisto kiosku jdu na prepazku s cestovnim pasem a doma vytistenou palubni vstupenkou v ruce. Urednik zkontroluje pasove udaje, ja hodim kufr na vahu/konvejor a urednik vytisne nalepny pruh. Pak jdu na bezpecnostni odbaveni a pasovou kontrolu. Ucel predbezneho domaciho odbaveni on-line je zkraceni doby, po kterou je treba aby se letistni personal venoval cestujicim, tudiz zkraceni front.

Asi si neuvedomujes, ze standardni proces, ktery podstupujes on-line je mistoprisezny, co se detailu tyce. Lhani = protizakonny precin, ktery te muze nejen vyloucit z letecke prepravy, ale v krajnim pripade predat policii.

+8/0
1.1.2014 6:47
Foto

M33a51r67t79i63n 81F60a53l52t49ý14n 9201396414498

Koukám, jak Vám ty Češi pijoukrev, Herr Miller.

Aby Vám nepraskla cévka ;-D

+1/−8
1.1.2014 14:26

M43i17c53h67a35l 59M57i53l11l97e48r 9796442399682

velke kecy, bujna fantazie a s fakty uplne vedle, vasnosto;-D

+1/−1
2.1.2014 8:48
Foto

T38o85m85a81s 92C70a22b61a41k 8945665534229

Nechapu Vasi reakci, pane, kolega to popsal naprosto presne, bez emoci, bez nejakych citovych vylevu, na rozdil od Vas. Pokud mate problem s ctenim delsich textu, tak je nectete, nebo prinejmensim nereagujte.

+4/0
3.1.2014 9:01
Foto

T35o94m53a25s 94C78a25b13a40k 8385295764749

Nechapu Vasi reakci, pane, kolega to popsal naprosto presne. Pokud mate problem s ctenim delsich textu, tak je nectete, nebo prinejmensim nereagujte.

0/0
3.1.2014 9:02

L97u66d80ě25k 12F26u23x82a 9216280344567

Chtěl jsem reagovat, ale řekl jste to za mně;-) ...........a dokonce dvakrátR^

0/0
5.1.2014 7:51

L48u78k30á54š 22Š72l68e16h45o28f15e54r 1333839645239

Fakt neznáte on-line check-in? Umí ho snad všechny aerolinky, které létají z/do Prahy. Osobně do letadla nastupuju jen s boarding pasem v telefonu, žádné papírování už není potřeba ;-)

+2/0
1.1.2014 15:09

J65o97s56e65f 14K27o72p54e80c26k92y 9494392395

Letiste je plne certifikovane k prijmu A380 takze zadne upravy by potreba nebyly...;-)

+1/−1
1.1.2014 17:21

M23i76c28h67a56l 10M93i57l28l65e59r 9706392789602

je rozdil mezi technickou certifikaci drahy pro pristani / odlet A380 a jejich pohyb po plochach letiste a praktickou pripravenosti letistnich budov a jejich zarizeni k odbaveni pasazeru a jejich zavazadel v rozumnem case

+1/−1
2.1.2014 8:53

M35i91c27h60a98l 26M23i71l67l52e30r 9156752739952

Jan Hora rad plusuje minusuje, ale sam se nevykvakne- asi proto, ze krome klikani na klavesnici zadne zkusenosti nema;-)

0/0
2.1.2014 9:32

J79o28s75e16f 14K38o36p64e36c63k29y 9184782895

Zadny rozdil to neni. Certifikace znamena, ze je letiste plne schopne odbavit let na ktery je nasazeny A380... ;-)

0/0
2.1.2014 9:47

L15u43d87ě92k 92F54u33x74a 9886400224107

Jasně! Certifikace znamená, že letiště VH je plně schopné odbavit let, akorát to déle trvá;-)

0/0
5.1.2014 7:53

J14o59s25e36f 94K28o83p32e85c41k93y 9334742325

Trva to jako jinde neb by 1/ tu certifikaci nedostali a za 2/ by sem zadna spolecnost svuj stroj neposlala neb cas jsou penize ;-)

0/0
5.1.2014 8:51

M98i36c89h96a79l 18M43i81l61l18e41r 9216812289712

dovoluji si nesouhlasit.

Kdyz jsem si v Ruzyni odstal priletovou frontu na odbaveni po tom, co se smichali ne-EU a ne-Schengen obcane z A320 z Londyna a ne uplne plneho B777 z Dubaje, pak ti mohu rici, ze kdyby se jim k tomu primichali cestujici z A380, tak to Ruzyne za soucasneho stavu nezvladne a budeme tam stat hodinu.

 Podobne cestou ven, kdy jsem si odstal frontu na plny B777 do Dubaje, ktera take trvala dost dlouho. Neznam ruzynske prostory na skenovani a smerovani kufru po jejich podani a jak dlouho jim trva nalozeni, ale co mohu soudit podle fronty pasazeru u odbaveni, tak by to soucasne pocty personalu v rozumne dobe NEZVLADLY. Museli by povolat vic personalu a otevrit vic prepazek. Prave proto, ze na letistich plati cas=penize.

0/0
5.1.2014 10:04

J14o39s45e92f 14K34o75p49e10c68k10y 9334562135

Tak by se tam stalo hodinu. Fronty jsou zcela bezne na vsech letistich. Fronty na pasove odbaveni pri priletu ale nemaji nic spolecneho se schopnosti odbavit nejaky let;-)

0/−1
5.1.2014 10:35

M73i48c64h28a70l 54M96i83l90l59e14r 9656322979162

"Tak by se tam stalo hodinu"

Pochybuji, ze casto cestujes letadlem, jinak bys vedel, ze to je nesmysl a tohle bys nenapsal.

 Fronty jsou sice normalni, ale jde o to jak je ktere letiste organizovane a jak rychle je zvladne. Rozdil totiz neni v delce fronty, ale rychlosti jejiho postupu.

"Fronty na pasove odbaveni pri priletu ale nemaji nic spolecneho se schopnosti odbavit nejaky let" Dalsi nepromyslena poznamka. Odbaveni pasazeru pri priletu je nedilnou soucasti schopnosti letiste zvladnout lety. Odlety i prilety jsou totiz stejnou soucasti letistnich operaci a kdyz se nekde vyvori zadrhel, ma to vliv na dalsi funkce letiste. Napr. zadrhel u pasove kontroly pri priletu muze znamenat ze konvejor se zavazadly bude zbytecne dlouho blokovan jednim letem, takze vykladani zavazadel z dalsiho/dalsich letu a jejich zpracovani v letistnich prostorach bude zdrzeno a to muze negativne ovlivnit i zpracovani zavazadel odletajicich pasazeru.

0/0
6.1.2014 3:46

J93o82s46e64f 59K81o11p58e39c70k97y 9334852895

S hodinou cekani pri pasove kontrole pri priletu, jste zacal vy, jste zacala vy, dle meho nazoru je to nesmysl, ale i kdyby se to stalo, tak je to zcela jedno. To jestli je letiste schopne odbavit dany typ letadla znamena, ze ma dostatecne technicke zazemi na jeho bezpecny prilet/odlet a vcasny nastup a vystup pasazeru a zavazadel/carga. Vse toto letiste Praha splnuje, proto take dostalo certifikaci. mate jeste neco k tematu nebo muzeme tuto diskuzi povazovat za uzavrenou? ;-)

0/0
6.1.2014 12:22

M37i79c83h85a78l 87M69i76l92l20e72r 9736292479842

S leteckym cestovanim vcetne mezikontinentalniho mam rozsahle zkusenosti a vim co mluvim. Ale muzes si vykladat co chces, pokud chces.

 Ja trvam na tom, co jsem rekl na zacatku. Kdyz stav personalu a obsazeni prepazek ma potize s odbavenim soucasnych poctu pasazeru v rozumnem case v pripadech, kdy se jim tam sejdou dve letadla najednou, tak pokud by chteli v budoucnu odbavovat pravidelne prilety vetsich letadel jako A380 a B747, museli by udelat radikalni zmenu v organizaci. Jinak by se stali predmetem stiznosti zahranicnich prepravcu a vysmechu cestujicich.

0/0
6.1.2014 14:12

J88o47s12e76f 43K15o85p62e68c95k30y 9714882345

Vy si take jiste muzete vykladat, co chcete. Vcetne nesmyslu o tom, ze neexistujici problem s velkymi frontami na pasovce pri vstupu muze jakkoliv ovlivnit certifikaci letiste /nebo pripadne nasazovani na lety/ pro nejaky typ letadla ;-)

0/0
6.1.2014 14:42
Foto

V56l72a31s21t93a 63C79o29u79f52a20l 7457279889355

Není to rozdíl. Letiště se na příjem nového typu letadla certifikuje jako celek.

0/0
4.1.2014 11:00

T90o84m61á62š 73N50o33v95á55k 3517833510263

nerozumim tomu muze mi to nekdo vysvetlit???Pise se zde ze nasadi na pravidelnou linku do prahy obri airbus, z toho bych pochopil ze bude letat pravidelne ale jedna se jen o jeden pripad, takze prakticky o nicem...

0/−1
31.12.2013 23:43

L24u88k57á25š 80Š51l45e47h51o62f34e83r 1143689675589

Ano, jeden z letu na pravidelne lince bude zajisten Airbusem 380. Je bezne, ze se na pravidelnych linkach meni typy letounu podle obsazenosti letu. Co je na tom k nepochopeni?

+1/−1
1.1.2014 0:31

M66i97c87h95a37l 77M21i67l19l24e83r 9336762749682

je rozdil mezi pravidelnou linkou a pravidelnym letanim na ni

Jednorazove, nebo podle potreby obcasne nasazeni na pravidelnou linku neznamena pravidelne letani.

Pokud Praha bude mit certifikaci na A380, bude to vyhoda, ze v pripade sezonne zvyseneho zajmu bude mozno obcas zaradit A380 na dalkovou trasu do Koreje.....pripadne jinam

+3/0
1.1.2014 4:12

G20e22o63r15g 89K94o93m64b74e52r87e48c 9324371786691

hm, tak v Praze pristane erbas 380 a cesi z toho maj dalsi druhy vanoce ;-D

+4/−24
31.12.2013 20:59

M81a65r46t87i52n 94V54á87c46l77a88v 3164658673210

Vítězství Zdar!

0/−4
31.12.2013 21:09

L69i75b92o23r 70F49i63l76á62k 3720435223523

A kdy byly ty předchozí druhý Vánoce?:-P

+1/−2
31.12.2013 21:52

P48a38v87e40l 39J54e11ř67á39b86e26k 7251672744677

v únoru 48. To byla nadílka na desetiletí

+4/−1
31.12.2013 22:02
Foto

V21á15c87l97a17v 40V27í71š39k23a 4185307285879

Jestli to neni silvestrovsky zert, tak dobra zprava. Zvysi se tak alespon pocet letadel na LVH na tri...

0/−8
31.12.2013 20:38

M82a25r19t81i11n 49N18á89p58l75a21v65a 5537399889761

S Lufthansou z Houstonu do Frankfurtu, asi nahodou jsem vybral radu 88 a doporucuji. Pred prepazkou (vpravo) asi metr mista na nohy. Tiche, stabilni, pohodlne. Neuveritelne, jak se tech 500 tun zvedne do vzduchu.R^

+7/0
31.12.2013 18:51

R97a13d73e94k 65N57e83u45m15a21n30n 5652582278305

řada 88?

je to možné?

Není to nějaká provokace a skrytý význam? Proč jsi si vybral tuto řadu???

:-P

+2/0
31.12.2013 20:29

Ř33e82h79o55ř 70V16l42a66s35á58k 2304564211856

Vždyť to píše. Metr místa na nohy.

Potřeboval trochu toho životního prostoru.

+8/0
31.12.2013 22:02

R50a86d86e81k 61Š24i15m55e32r31ď35á41k 2738759885287

No jasně.Normální LebensRaum :D :D

+1/0
1.1.2014 2:41

P52a40t40r54i86k 81R73a83d28e69c64k46ý 5473457445

;-D;-D;-D

0/0
1.1.2014 9:27

M10a71r58t63i34n 43N82á95p12l25a76v59a 5577309399421

No dyt pisu, nahodou. Pri el. check-inu uz jinde nebylo misto do ulicky a nakonec to byla vyhra! Ty rady se mi taky nezdaly, ale je to fakt kolos!! A hlavne ted nedavno jsem letel pro zmenu s American Airlines cestu zpatky nejakym starym Boeingem a litoval jsem, ze nemam chranice sluchu. A hlavne bylo v porovnani s Lufthansou malo jidla a ani kapka vina ani piva zdarma!!!

0/0
1.1.2014 0:03

P66a76v17e16l 88K25e65l98n68a23r 7139630900

silvestrovský žert :-) 280 a Praha ;-D

0/−4
31.12.2013 18:50

P59a68v18e86l 86K34e68l25n22a64r 7839680430

oprava 380 a Praha

0/−5
31.12.2013 18:50

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

Najdete na iDNES.cz