Diskuze
Student Agency prodloužila linku, vozit lidi z Chebu do Varů ale nesmí
Děkujeme za pochopení.
k5en
Hlouposti
Pane Navrátile a všichni, kdo tvrdíte nesmysly o vyšších nákladech a hájíte dotace. Prosím, doplňte si ekonomické vzdělání. Dokonce i levicoví ekonomové ví, že jsou to nesmysly!
jaromirjagr
Zrušit dotace
Co tak třeba zrušit dotace úplně a na všechno? Taky by to šlo. Jak pro zemědělce, tak pro dopravce a všechny takové podobné. Pokud bude někde o linku zájem, tak si na sebe přece musí vydělat.
Leinad
Re: Zrušit dotace
zakázat dotace a odpovídajícím způsobem snížit daně po celé . A mýto na všechny silnice.
Radši zaplatím pár tisíc měsíčně za tramvajenku, než do kapsy nějakého úředníka.
lspeedy
mám pocit,
že nejvíc se proti dotacím bouří lidé, kteří používají osobní automobil, tedy nejvíce dotovaný způsob dopravy...zajímavé
naroznej
Ach jo ,
tady se ale dnes sešla grupa.
Vážení , zvykněte si na to , že je naprosto normální a přirozené , pokud kraj nepovolí (či omezí) autobusovou linku , která by mohla mít za následek pro kraj (daňové poplatníky) vyšší náklady. Takto to funguje ve všech zemích světa , které mají kvalitní systém veřejné dopravy. Protože jinak to ani dělat nelze. Cíl veřejné (dotované) dopravy by měl být ten , aby byla jednak co nejkvalitnější a aby stála veřejnou správu co nejméně peněz. Takže třeba v Německu dá státní správa licenci-balík soukromníkovi na 3 linky , z čehož je jedna lukrativní a ostátní ztrátové. Celkově na všech linkách dohromady lze vytvořit zisk. Takže státní správa nezaplatí na dotacích nic a základní dopravní obslužnost má zajištěnou. V ČR na lukrativní trasu vletí soukromník , který si na ní vydělá , ale ty ostatní linky musí dotovat stát. Co je lepší z pohledu daňového poplatníka ? Německý , nebo český model ? Já tvrdím , že ten německý.
Martin14159
nejlepší je nedotovat nic
Z pohledu daňového poplatníka je nejlepší nedotovat nic, samozřejmě. A ten model, násilně přinutit dopravce, aby přijal lukrativní linku pod podmínkou, že bude povinně jezdit i na ztrátové lince, vede jen k chaosu, ve kterém se pak vůbec nepozná, co je ziskové a co ne a povede to k situaci, kdy drahé a nekvalitní budou všechny linky a bude to v neprospěch lidí, kterým ten systém má údajně pomáhat. A to proto, protože ve státem organizovaném systému bez konkurence není možné zjistit, jaká cena je rentabilní. V podstatě tentýž systém jako za socialismu, kdy v rámci přerozdělování musely ziskové podniky dotovat ty ztrátové. Takže podnikům se nevyplácelo být ziskové.
baron z hor
to není žádná novinka
Co to zas je za článek? Tohle tady funguje už léta. Je to sice magořina, ale na druhou stranu logická. Nedávno mi jeden řidič vysvětloval, proč nenabírá lidi autobusem z Prahy do Harrachova (Bus line nebo ČSAD Střední Čechy) od Turnova dál. Je to tím, že je to jiný kraj, který tam objednává svou dopravu. Tento dálkový je jen pro výstup cestujících. Jen aby z článku nevyplinulo, že Stundent agency někdo poškozuje naschvál.
Martin5.35
Re: to není žádná novinka
SA nepoškozuje, jen kraj nutí lidi kteří se potřebují dostat rychle a levně z KV do Chebu jezdit draze a pomalu přes okolní vesničky.
p_n_3
U mě má sice SA ještě pořád vroubek za zrušení
Brno - Zlín, ale v každém případě tady to omezování ze strany úředníků je nesmysl. Nechte si vybrat cestující s kým, kdy a za kolik chtějí jet a starejte se pouze o základní dopravní obslužnost a ne o dopravu mezi velkými městy, kde dotace potřeba nejsou.
Leinad
Re: U mě má sice SA ještě pořád vroubek za zrušení
S tím souhlasím. I když SA/RJ dělá občas odvážné kroky(soutěžit s dotovanými spoji na hlavní trati, jezdit lepšími vozidly než jiné společnosti,...) tak je to prostě podnikatel, který klidně zruší linku Zlín-Praha a nahradí ji levnějším přestupovým spojem Zlín-Olomouc-Praha. Na Zlín-Brno tím pádem mají prostor jiní podnikatelé.
Jinak kraj by se měl starat i o dopravu mezi velkými městy. Já nevidím nic špatného na souběhu busu v IDS(za paušál, s přestupními jízdenkami, návaznostmi na ostatní dotované spoje, jezdícím i mimo špičku...) a komerčního spoje(s klimatizací, povinnými místenkami, bez garantovaných přestupů,...)
Martin5.35
Klasika
Nenecháme někoho jezdit levněji, aby mohla zpřátelená firma jezdit za draho na dotace.
Že by nastal odliv cestujících amísto velkých autobusů bylo na linkách nasazeno několik minibusů s levnějším provozem je pro krajské úředníky moc komplikované?
Y.N
Polokomunistické, pardon socialistické manýry
Nic jiného v tom není, stát prostřednictvím krajů si drží monopol a tak to tu taky v ČR vypadá
nezavisla
Re: Polokomunistické, pardon socialistické manýry
až budou žluté antony jedit přes vesnice a provozovat veřejnou dopravu,tak si pak můžem gratulovat pokud to bude za menší peníz než doposud.
Jezdit po dálnici a 1 silnicích a z 4 zastávkami bude vždy levnější doprava než po nějakých krpálech!!
Už,aby zlutý anton se objevil na těchto trasách
Gaspard
Zajímavé je
že ČD třeba na spoji Kolín-Praha, který je dotován středočeským krajem mohou přepravovat pasažéry mezi pražskými zastávkami a to dokonce in na pražskou měsíční jízdenku na MHD. Inu: Quod licet Iovi non licet bovi.
Jentak-
Re: Zajímavé je
Na železnicích to /zatím/ funguje trošku jinak.
Bery
Co na tom nechapete ?
Kraj tam plati linku, ktera jezdi na vsechny zastavky, coz je logicky mnohem drazsi, nez primy spoj mezi dve vetsi mesta. Pokud mu SA nabidne, ze obslouzi na te trase i vsechny cestujici na tech zastavkach, tak kraj jiste nebude proti a tu dotovanou linku rad zrusi.
nibor
Re: Co na tom nechapete ?
Je to rozhodnutí kraje, že bude dotovat. Ovšem, jaké má mít právo zakazovat dalším subjektům, aby se vzájemně dohodly o dopravě, to netuším.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Kurýři preferují flexibilitu. Tu ale ohrožuje nová evropská legislativa
Pokud nová evropská legislativa omezí flexibilitu, kurýři a partnerští řidiči taxislužby raději...
Odpor místních je v Česku racionální. Města z výstavby průmyslu nic nemají
Odmítání výstavby nových podniků a výrobních hal a další infrastruktury je v Česku podpořený ještě...
Mrazy zasáhly sady v Čechách. Škody na úrodě budou rozsáhlé, hlásí ovocnáři
Škody na úrodě ovoce budou kvůli nynějším silným mrazům rozsáhlé. Mrazy zasáhly zejména ovocné sady...
Reportáž od zářivě modrého bazénu. Místo lidí se v něm „koupe“ jaderné palivo
Seriál Silnice vede mírně zvlněným terénem. Levou stranu lemuje zeleň, v dáli se zvedají kopce. Na...