Úterý 10. prosince 2019, svátek má Julie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 10. prosince 2019 Julie

Diskuse k článku

Obří výluka končí, spojení Prahy a jihu Čech se opět zrychlí

Cestující na frekventované trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi si mohou od pondělního večera alespoň trošku oddychnout. Končí více než dvouletá výluka a omezení na trase mezi Sudoměřicemi a Táborem, během které museli často lidé přesedat z vlaků do náhradních autobusů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a77n 16J36e30m96e39l40k14a 1865690

za 130 mil/km v ČR těžko. VRT na Brno plánuje 1mld/km. 500 mil/km je častá cena.

0/0
17.11.2015 12:54
Foto

Z51b16y57n45ě85k 18M73e94l52i66c41h80a63r 9895677655239

těch stěn je na trati Tábor-Praha opravdu víc než dost - člověk by se chtěl kochat krajinou a jede v podstatě pořád v betonu... :-/

+3/0
17.11.2015 10:42
Foto

B32r81o94n56i24s62l75a39v 85G29a85b25r48y88š 2542759681

Protože si všichni myslí, že ten rámus je od vlaku. Ale větší kravál dělají auta.

+1/0
17.11.2015 14:02

J38i28ř87í 49J87o93z33a 3418963690311

At se na me nikdo nezlobi, ale za ty prachy se dala postavit vysokorychlostni trat... je zajimave, ze Spanele za ty penize to postavit umi a v CR ne...

+2/−4
17.11.2015 6:00

J95i51ř45í 62E41r25b17e31n 1903234376537

A to jako že původní tratě necháme dál chátrat. aby se po nich za chvíli nedalo už vůbec jezdit?

Se stejnou logikou byste totiž mohl tvrdit "proč se mezi X a Y opravuje silnice za 30 milionů, když za tu cenu mohli jinde postavit dálnici!"

+4/0
17.11.2015 12:25

P81a15v10e88l 87Z79a13t77l85o15u94k61a48l 1766739438875

Myslím, že pan Joza měl na mysli to, že za uvedenou částku by se dala postavit trať odpovídající 21. století a na údržbu stávajících tratí vystačí daleko nižší částky. Nicméně v 90. letech se nad tímto zřejmě tolik nepřemýšlelo, navíc byl předpoklad, že rekonstrukce koridorů bude mnohem levnější a rychlejší. Zapomnělo se však na korupci v ČR a na dohody stavebních firem na umělém udržování vysokých cen.

+1/−2
17.11.2015 12:47

J71i24ř26í 91E54r43b43e83n 1333834336807

No ono se hlavně zapomnělo na inflaci. Třicet miliard v roce 1991 mělo jinou hodnotu než třicet miliard v roce 2011. A tehdejší ČD měly politický příkaz ty koridory stavět, aniž by jim to stát vykryl. Následné chátrání všech ostatních tratí i vozidel je toho jasným důsledkem.

A i ta korupce a dohody stavebních firem jsou podstatně mladší záležitostí než počátek 90. let.

0/0
17.11.2015 20:18

P33a84v54e10l 74Z16a43t87l15o44u61k92a91l 1446909558825

26.6.2013 psal na iDNES pan Lukáš Marek, že po dokončení koridoru se zkrátí cesta z Prahy do Českých Budějovic na 92 minut - citoval Petra Šlegra ze SŽDC. O 2 roky později píše pan Jan Sůra, že cesta bude trvat 101 minut - cituje Marka Illiaše opět ze SŽDC. Znamená to tedy, že co 2 roky přijde SŽDC s novou informací - nárůst postupně dávkuje, aby si na něj čtenáři a cestující postupně zvykali, a v roce 2020 příliš neremcali, že se vyhodila spousta peněz a efekt je jen malý?

+1/−3
16.11.2015 22:26

J23i63r51k72a 42D29v97o20ř60á36k 4715660153648

Ten rozdíl mezi 92 minutami za celý koridor a 101 minutami v tomhle článku - nebude to právě o tu jižní část, která vyšla skoro celá v tunelech ale za hodně velké peníze, takže se s ní v nejbližších letech moc nepočítá?

+1/0
16.11.2015 23:22

R94a79d95e62k 29J49a60n73a69t39a 9555826374612

Rozdíl může být dán spoustou věcí.

Kromě toho co říkáte (tj. zda počítáme i spornou modernizaci Nemanice-Ševětín nebo ne), to může být i tím, zda se počítá systémový rychlík zastavující ve všech přestupních uzlech nebo expres stavící jen v Táboře. A také zda se to počítá pro naklápěcí jednotku nebo pro klasickou soupravu. A konečně také můžeme spočítat jízdní dobu po dokončení VRT Praha-Brno (počítá se s tím, že by jí i expresy do Budějovic částečně využívaly)

Prostě jízdní doba není jen jedna, ale záleží na spoustě parametrů.

0/0
16.11.2015 23:53

P33a98v19e52l 86Z10a20t29l80o17u89k64a55l 1896239788715

Já bych čekal, že budou brát v potaz stále stejný typ soupravy a nejrychlejší spojení (tedy s naklápěcí jednotkou, kterou mají v ČR k dispozici ČD a předpokládám bez mezizastávek). A v této informaci je za dva roky jasný posun o +9 minut. Pokud to tak není a došlo ke změně jednotky či se počítá i se zastavováním, tak by toto mělo být v článku zmíněno.

0/−1
17.11.2015 12:40

J31a98n 78J65e22m95e81l70k15a 1315480

Naklápěcích souprav bylo 7, teď 6, a jedna je tuším stále na opravě. Nevím, že by někdo chtěl přikupovat další. Ale asi se s tím dobře šachuje u studií proveditelnosti, že se řekne rychlost 150, ale ve skutečnosti nenaklápěcí bídných 115 (viz Ostrava Slovensko)

0/0
17.11.2015 12:59

R93a22d27e59k 91J46a85n61a26t29a 9785146544752

Pokud ten mluvčí neřekl zároveň, co tou jízdní dobou myslí (a novinář se ho na to nezeptal), pak je to klasické PR zjednodušení a pro pravdu je třeba jít do odbornějších textů.

0/0
17.11.2015 13:22

M97i87l72o64š 93D70v60o89ř66á34k 8825577956201

to bude inflace. minuta z roku 2013 uz nebude asi totez, jako minuta dnesni. A kdovi, jak dlouha bude v roce 2020...

+2/0
17.11.2015 0:19

J13a37n 80J80e77m70e35l68k89a 1395720

Co nepochopím, proč se opět nestaví na 200. Ani na Plzeň, ani na Budějovice. A to jsou defakto mezinárodní trasy. Je to blíž než Brno nebo Ostrava, ale.. 1:30 po dokončení není žádný zázračný čas a průměr na počet km. Jak se dostaví dálnice, bude to dost na hraně. Hlavně že chtějí všichni stavět VRT na 350.. Ale zatím neumíme ani 200.

+1/−1
16.11.2015 20:57

M19i13l61o62š 52D51v93o34ř88á23k 8185197166211

nad 160 kmh je napr zasadni pozadavek na neexistenci urovnovych krizeni (se silnici). a to by vsechno docela zasadne prodrazilo.

Tyka se vsech koridorizaci.

+3/−1
17.11.2015 0:20

M60a86t13ě54j 92V76o43n49d75ř58i88č47k96a 4364820508396

Zrovna na trati do Budějovic se odstraňují téměř všechny přejezdy i tak, čili mimoúrovňová křížení by již cenu nezvedla.

0/0
17.11.2015 9:57

J96a42n 90J83e67m98e37l24k81a 1875320

Tak tam už snad žádná křížení nebudou..

0/0
17.11.2015 18:44

R16a95d93e28k 74J68a26n82a31t24a 9965626384682

VRT na 350 km/h má vést na Brno. Na Budějovice nemá ekonomický smysl.

A samozřejmě, že bychom ji uměli postavit. Je to trať jako každá jiná, jen více rovná (větší poloměry oblouků), a jak píše Miloš Dvořák, bez přejezdů. Důvod, proč se nestaví, je ryze politický.

0/0
17.11.2015 0:49
Foto

B37r12o73n14i53s67l50a48v 83G20a75b24r37y92š 2872749391

Dobrá práce. A i kdyby ne, pořád to jsou lepší výsledky než nikdy nekončící rekonstrukce dálnice D1.

+2/0
16.11.2015 20:45

M20a87r20t43i78n 63Š69t72r38o19s 4989297240108

Ta trať by každopádně potřebovala, aby se se pak pokračovalo v modernizaci i na úseku z Budějovic do Lince, a napojila se tak na další významné tratě...

+3/0
16.11.2015 19:08

R79a61d25e39k 95J63a20n37a30t81a 9675226834512

Směr Linz není příliš významný. Míst, kde se dají překonat Alpy, není mnoho.

Na Semmering Basis tunnel je to lepší přes Brno a na Brenner Basis tunnel přes Plzeň.

Přes Linz se výhodně dostanete akorát k trati přes Bad Gastein a Selzthal. Obě jsou to jednokolejky, které Rakušané nemají v plánu modernizovat.

+1/0
16.11.2015 19:42

P59e41t33r 94N55e83h85a73s27i34l 4572485134414

Tak to je teda něco. To se máme čím chlubit. V roce 2020 se na cesta dlouhá 170km pojede 1 a 40 minut. To je teda fakt něco, z toho se jeden posadí na prdel.

V roce 2020 v některých úsecích pojede vlak možná 160 km/h!

Tady je něco hodně špatně. Jak dlouho se to staví? Kolik, že to stojí peněz? To si dělají srandu?

AUta po dálnici dnes normálně jezdí 160 celou domu co je volno, nekdo jede klidně i 200.

Může mi někdo rozumně vysvětlit jak to, že železnice, která má obrovský potenciál jezdit daleko rychleji než auta, už teď nejezdí alespoň 200 s výhledem do roku 2020 na rychlost alespoň 300-400 km/h?

Cestování vlakem má výhody a velký potenciál, ale bohuže náš čechystán to nedokáže využít. Takže radši postavíme milion kilometrů dálnice a budeme jezdit autama. Což je podle mne chyba. 

Na druhou stranu to ale vítám, přeci jen auto je osobní má výhodu, že vás zaveze až na místo a v budoucnu to bude řízené automatikou, takže spíš to vypadá tak, že dnes tíhle přístupem železnici pomalu pohřbívají, místo aby využili jejich výhod a na delší dobu.

Fakt nechápu, co je na tohle za pozitivní. Ano zrychlení z 2:30 na 1:40 je dost, ale to mělo být už dávno hotové, dnes to tam má jezdit, ne až za 5 let! V roce 2020 bych očekával, že trasu 170 km ujedete za hodinu a něco, prostě abyste místo auta použil železnici.

Za 5 let budou auta úplně někde jinde, kdo ví. Auta jdou daleko rychleji dopředu, než železnice. Ach jo.

+7/−5
16.11.2015 18:55

M25a57r50t29i69n 19Š95t62r22o62s 4909217290828

Zase bych to s tím zrychlováním takhle nedramatizoval... automatizované řízení je hdba opravdu hodně vzdálené budoucnosti, a do té doby nebude pro rychlost aut moc velký prostor k růstu rychlosti.

+2/−1
16.11.2015 19:10

R67a38d75e66k 78J28a22n95a85t14a 9725396244162

Klid. Ani na Západě není pravidlem stavět do 100 tísícového města v chudém neobydleném kraji vysokorychlostní trať (která by vyšla dráž, než tato modernizace).

U nás je především problém, že nemáme vysokorychlostní trať Praha-Brno-Ostrava a trať Praha-západní Evropa (ať už přes Plzeň nebo přes Ústí). Tam totiž skutečně chybí.

A auta fakt dopředu nejdou, to jste skočil na nějaký marketing. Cestovní rychlost po dálnici je stále stejná, kolem 100 km/h. A řídí stále 100% člověk, zabezpečení provozu nula.

+14/0
16.11.2015 19:38

J43i89r80k56a 60D77v21o71ř40á48k 4515730553968

Rozdíl v jízdní době mezi 2:30 a 1:41 chce trochu upřesnit. Dnes totiž nejezdí žádné expresy, co by zastavovaly mezi Prahou a ČB jen v Táboře. Čas 1:41 je zřejmě počítaný na ně (ale asi bez předělání toho jižního úseku). V roce např. 2005 ale takový expres už jezdil (R 273/272). Sice ho tou jednokolejnou tratí mohli procpat jen jednou denně, nestavěl ani ve Veselí ani ve Vršovicích, ale zvládl to za těhle podmínek za 2:14 / 2:16.

Na druhou stranu, potenciál té tratě se tou dobou 1.41 nevyčerpá. Něco se dá v budoucnu ušetřit na tom zmíněném jižním kraji a dále na území Prahy. Není jasné, jestli už do toho času zahrnují změny v úseku Praha hlavní n. - Praha-Hostivař, možná ještě ne, a také snad bude jednou postavený také jižní VRT výpad z Prahy (momentálně nejpravděpodobnější směr VRT na Brno).

+1/0
16.11.2015 23:35

J29i69r14k44a 64D12v15o88ř58á90k 4695840283298

Rychlost není ale zdaleka jediné plus těch koridorů. Je to hlavně zdvojkolejnění, tedy zvýšení kapacity trati. Čili expres tam bude moci jezdit mnohem častěji než jen jednou denně. Další věc je, že bez té rekonstrukce by se ta trať už asi brzy rozpadla.

+5/0
16.11.2015 23:41

B70a46r55t40o94l89o28m31ě80j 43K60u50s 2705956961373

No tak hlavně že jsem si to ještě dneska ráno užil :-)

Ale vážně, těch 101 minut už zní velmi příjemně. Škoda že do té doby nás ještě čeká 5 let trápení.

+11/0
16.11.2015 17:35
Foto

Z24b14y71n25ě76k 26M98e38l74i21c10h54a40r 9885867745599

já tomu nevěřím... úsek přes Hlubokou to tam bude zdržovat ještě dlouho...

0/0
17.11.2015 10:40

R91o10m93a91n 21B77í65l78ý 5960875695827

takže praktické zrychlení o celé 2 minuty, wow a to se vyplatí ;-D

+1/−13
16.11.2015 17:25

J23a41k19u90b 31Š76a64f22a13n51d54a 7465277651831

Musíte to číst celé: „Počítá se ještě s časovou rezervou, jelikož bude začínat modernizace trati Sudoměřice – Votice,“

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/konci-vyluka-mezi-sudomericemi-a-taborem-fpp-/eko-doprava.aspx?c=A151116_161745_eko-doprava_suj

+8/0
16.11.2015 17:37

P88e72t90r 90Ž56á84k 1908772945139

Neumis cist?

+4/0
16.11.2015 17:48

R44a13d35e16k 46J78a37n39a54t60a 9795906624192

Praktické zrychlení je letos 6 minut:

GVD 2015: 2h29m

GVD 2016: 2h23m

+1/0
16.11.2015 19:46

M22i31r62o56s49l54a56v 73Z55i93k75m15u16n95d 6238972327628

Jaká dvouletá výluka ... jednalo se o řadu několika týdenních výluk mezi nimiž se jezdilo v celé trase...

+12/0
16.11.2015 17:17

L23i87b85o73r 38V15e66s72e26l17ý 2729146132972

To by neznělo tak honosně. ;-D

+4/0
16.11.2015 17:19

L20a81d78i34s32l44a37v 49K55v70a56s41n39i41č72k41a 1263567383275

Nerozumíte tomu, jak to pan Jé Es myslel. Ten je tak chytrý, že pouhým pohledem pozná zbytečnou protihlukovou stěnu, teď jenom čeká, jaká se tu kolem toho rozpoutá urputná diskuse a bude se radovat, jaký pořádný kusanec si urval ze Železného koláče.

+2/−1
16.11.2015 17:27

K76a73r32e48l 92T56o88u76š38k48a 1116506900

Přesně, souhlas. Byla týdenní výluka a i s náhradní dopravou to relativně jezdilo dobře. Tragédie je trať od Pardubic na Prahu, tam je permanentní zpoždění už hooodně dlouhou dobu.;-€

+2/0
16.11.2015 17:54

J77a93n 34S27ů87r75a 4865343723422

Tech výluk za dva a pul roku bylo x desítek týdnů.

+1/−1
16.11.2015 18:06

K25a26r96e75l 35T98o84u90š26k75a 1856306450

Tak když to vezmu takhle, tak výluky jsou s přestávkami na celé trati od r. 2005 a budou zcela jistě i v dalších letech. Je to ok, jen nevím proč ten výraz "obří". Úsek Tábor-Sudoměřice je relativně krátký.

+2/0
16.11.2015 18:59

Z58d39e41n74ě54k 60C21m16u68n15t 7491617464482

Ten kdo tuto trasu nesleduje, neví. Nemá cenu komukoliv cokoliv vysvětlovat. Připadá mi to, že se vždy musí někdo najít aby jsi do tebe a tvé práce tak trochu kopnul. Je to hodně vidět na jiných tvých pracech kde diskuze je fakt "výživná".

+1/0
16.11.2015 19:03

J24i37r80k50a 91D13v41o17ř31á94k 4805630763528

Pardubice - Praha? Tam máte právě dokončovanou stavbu Praha Běchovice - Úvaly. Čili v novém jízdním řádu už by na tomhle úseku už zpoždění vznikat běžně neměla.

+3/0
16.11.2015 23:45

Premium

Cítím hořkost. Bývalý šéf mordparty poprvé promluvil o svém odchodu

Nejznámější český kriminalista Josef Mareš sloužil u policie téměř třicet let, stál za objasněním řady vražd a...

Premium

Zalepili matce prsa, aby nemohla kojit. Při příbězích z Osvětimi pláče i průvodce

Lukáš Lev provází v koncentračních táborech a popisuje nacistická zvěrstva. Jeho babička si však stála za tím, že za...

Premium

Hořký čaj? Nesmysl! Pediatr v knize vyvrací mýty o domácím léčení dětí

Hradecký dětský lékař Ladislav Hanousek vydal knihu Maminko, není mi dobře, která má rodičům pomoci s léčbou i výchovou...

Najdete na iDNES.cz