Kiwi umožňuje na webu a prostřednictvím aplikace vyhledat, rezervovat a zakoupit letenky různých dopravců včetně Ryanairu. O předběžném opatření rozhodl brněnský krajský soud letos v lednu. Společnosti Kiwi uložil, aby upravila poskytované informace o podmínkách Ryanairu a při předávání klientských informací doplnila údaje o e-mailu a bydlišti lidí a jejich platebních kartách. Dalším výrokem soud uložil povinnost opravit „věcně nesprávné informace“ i zpětně.
Ryanair odmítne pasažéry s lístkem od Kiwi.com. Vyhrožují lidem, říká česká firma |
Podle krajského soudu bylo zapotřebí prozatímně upravit poměry mezi oběma společnostmi. Ryanair prý kvůli omezenému předávání údajů od Kiwi nebyl schopen při operativním řešení problémů kontaktovat cestující a plnit své finanční závazky. Firma Kiwi se odvolala, Vrchní soud v Olomouci ale rozhodnutí potvrdil.
Podle ústavní stížnosti soudy porušily práva Kiwi na vlastnictví a podnikání, ale také právo na spravedlivý proces. Vydané předběžné opatření je prý nepřiměřené.
O vztazích mezi Kiwi a irskou leteckou společností se nedávno mluvilo také v souvislosti s prohlášením Ryanairu, že nebude přijímat palubní lístky prodané přes Kiwi.com. Nina Černá za společnost Kiwi tehdy řekla, že cestující by se měli na palubu Ryanairu dostat, Kiwi jim ale doporučuje, aby si vytiskli palubní lístek v barvách Ryanairu, který mají k dispozici. Podle Černé Ryanairu vadí, že Kiwi často prodává letenky levněji než on sám a opatření letecké společnosti označila za amorální a malichernou praktiku.
Společnost Kiwi.com založili v Brně v roce 2012 Oliver Dlouhý a Jozef Képesi. Vyhledávač umožňuje kombinaci přepravy stovek dopravců z celého světa.