Úterý 11. května 2021, svátek má Svatava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 11. května 2021 Svatava

Diskuse k článku

Cena za Zemanův kanál Dunaj-Odra-Labe: 610 miliard korun

Vybudování vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe by v základní variantě stálo 610 miliard korun. Tato cena zahrnuje vybudování všech tří větví včetně napojení na území Slovenska a Polska. Vyplývá to ze studie proveditelnosti, kterou v úterý na Oderském fóru v Bohumíně na Karvinsku představil odbor strategie dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P12e48t73r 31F47i46a34l26a 3684455851526

Dnes jsem si udělal výlet na kole kolem Odry kus do Polska a když jsem viděl stav vody, tak u těchto fantasmagorií mi pořád uniká, kde pro ně chtějí vzít vodu. Ta prostě v žádné řece není dostatečný a není to jen tento rok

+1/−1
1.6.2018 23:51
Foto

J91a40n 54T57u74r21o33ň 3121410480205

Tak zadotovat 1 pracovní místo 1 mld, to se jen tak nevidí...

+3/0
31.5.2018 15:11
Foto

J47i31ř32í 44F49i93n43k 9390884332821

A to se vyplatí ;-D

+1/0
31.5.2018 14:42
Foto

V66í38t 86H42r17u34b44e62š 2210553518

Kdyby se raději směřovala energie k výstavbě vysokorychlostní železnice. Kolik lidí a kolik času na tuto blbost již bylo vynalozeno?

+1/0
31.5.2018 9:17
Foto

P20e79t90r 76B45a47l86c21a90r 2576661977794

"Výnosy z cestovního ruchu by podle studie mohly ročně představovat přes 400 milionů korun"

... náklady 610 miliard korun

... návratnost 1000 let ?!

+2/0
31.5.2018 8:43
Foto

P87a18u57l 10J42a11r16o97s 2193848160

Zakladni cena;-D Jestli to vubec nekdy zacne tak bych se chtel dozit te konecne ceny.

+1/0
31.5.2018 5:51
Foto

D20a94v63i64d 80K91o61r57d42a 1128825458325

Kdo mne zná, ví že nejsem zEmanův příznivec, naopak. a teď několik faktů a pohledů na věc od člověka, který zná provoz na kanále D-M-R.

Stavba jako taková je pochopitelně nákladná a složitá. Nicméně se domnívám, že a to studie pochopitelně nedokáže podchytit, je te, že by se konečně zlepšila posice řady firem vyrábějících technologicé celky na Ostravsku, kde by naráz došlo ke zlepšení obslužnosti pro výrobky o celkových rozměrech cca 9x80x4 metry. To je dnes po silnici přepravit nemožné a v mnohém to firmy limituje. Ty rozměry vychází ze znalosti lodí pro jejichž velikost je kanál plánován.V ostravě a okolí se nachází řada firem pro které je stěžejní doprava nejrůnějších surovin, přeprava po vodě ač to zdejší chytrolíni nechápou je nejekologičtější dopravou vůbec a vodní cesta je jediná, která vedle dopravního významu, také generuje rekreační příležitosti, nezdá se to ale je to tak.

Na mnou zmíněném kanále D-M-R po propadu způsobeném občanskou válkou na balkáně dochází meziročně k oživení v řádu desítek procent. Nevidím jediný důvod proč by tomu nemělo být jinak o v ČR. A je faktem, že kapacitně další napojení k Severnímu a Baltskému moři do budoucna bude nutností, už teď bývá ve špičkách docela zajímavé projet.

Nevím jak došli k číslům o zaměstnanosti obecně si myslím, že vodnín dopravní cesta si sama najde další přepravní příležitosti, dneska se nám ani nezdá co všechno se bude z regionů přepravovat, počínaje tradičními lodními komoditami jako jsou sypané náklady až po ony zmiňované kusové přepravy. Dnes je na D-M-R kanále hitem přeprava dílů větrných elekrtráren a konstrukcí.

Dalším přínosem je a na to asi bude slyšet i zdejší majitel ex příslušník STB, jeho firmy budou mít snasží exportní příležitosti, lépe se převeze 1500t na jednou než v jednou, dvou vlacích. O kamionech už ani nemluvím. Persolálně přepravu takového nákladu na lodi zajišťuje posádka 3 lidí, kolik je to kamionáků a dalšího personálu o vlacích nemluvím tam je to podobné. A ekologická stopa ...

+1/−2
30.5.2018 18:54
Foto

J58a45n 75T40u18r45o74ň 3191380540405

velkých kusových přeprav je pár do roka. Huisman je schopen dodávat přístavní jeřáby apod. i bez vodní cesty v CZ.

Sypané náklady jsou náklady s malou přidanou hodnotou. Proč podporovat?

V zemědělských komoditách nejsme a nebudeme soběstační, vývoz není pravděpodobný.

Pokud na poplatcích za průjezd nevyděláme opravdu pořádný balík, pozbývá projekt smysl. Pro zlepšení dopravní obslužnosti je mnohem důležitější dostavba dálniční sítě a VRT. V době dodávek JIT spoléhat na nespolehlivou vodu se mi nejeví jako prozíravé.

+1/0
31.5.2018 15:23
Foto

V10e36r34o76n15i45k56a 55P24a19v84l82í89č54k19o17v22á 6447492443214

Hlavně, když jih Moravy je na suchu a hladina Moravy v létě bývá hodně nízká (a nejen Moravy)

+2/0
31.5.2018 15:40
Foto

O76d48s63t67r91a77n53ě78n83ý 79U84ž27i58v28a34t45e46l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
31.5.2018 19:29
Foto

O47d57s28t92r90a23n51ě32n41ý 90U73ž34i96v70a74t85e48l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
31.5.2018 19:28
Foto

J32a81n 55C92e35p60e38k 1964956830

Na to, aby tam pak následně projela jedna loď týdně a možná ani to ne, tak to se velmi vyplatí. Super Milouši. :-/

+4/0
30.5.2018 14:26
Foto

P48e46t51r 95J89a23r31o31š 6963212791

To zalezi na cene. No pokud by to bylo nasobne drazsi nez treba silnicni, nebo zeleznicni doprava, pak by se to zrejme stat mohlo. Pokud by to naopak bylo vyrazne levnejsi, verim tomu ze by o to zajem byl.

0/0
30.5.2018 14:41
Foto

J85a73n 38C69e30p13e67k 1394616960

Proč by někdo posílal něco po vodě 2 dni ne-li déle, když vlak vám přejede ČR za 8 hodin? To nedává vůbec smyl. A při té ceně by tam musela plout jedna loď za druhou.

+1/0
30.5.2018 16:10
Foto

D38a34v33i66d 95K48o49r62d18a 1818505938325

Cena a zase cena plus těch 8 hodin je při stavu dopravní infrastruktury velni nadnesených. Navíc jedna loď nemluvím o soulodí pro které je kanál plánován představuje 1,5 až 3 vlaky.

0/0
30.5.2018 18:56
Foto

P37e11t19r 92J61a54r20o95š 6453262271

Otazkou je, jak by byly nase reky za par desitek let splavne. Aby lode nemuseli tlacit bahnem.

+3/0
30.5.2018 14:10
Foto

O28d24s25t40r37a31n14ě73n38ý 87U98ž95i87v86a18t71e36l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
31.5.2018 19:31
Foto

M20i69c92h22a83l 58Š34i66g50u22t 6425824232932

Až ten kanál jednou bude, tak na něj šoupnout betonové lodě. ;-)

0/0
30.5.2018 13:20
Foto

J94i45n91d74r21i74c18h 84M62o16l23l65i73n 5219334507835

pro ty, kteří chtějí splavňovat Baťův kanál. Viděli jste ho vůbec někdy? Baťův kanál je trochu větší meliorační strouha, kterou nechal Baťa postavit, aby vysušil mokřiny kolem Moravy a aby se tak dostal k lepším pozemkům. Jezdit po něm můžete tak snad leda v nějakém tom piknikovém pekáči, s cestovní rychlostí 10 km/h. Větší loď se do něj nevejde. Navíc tenhle kanál nejde ani rozšířit ani prohloubit, protože vede napříč přes města i dědiny. Pouze ztráta času je tahle diskus.

+2/0
30.5.2018 13:03
Foto

V27e82r60o66n92i61k72a 13P96a53v18l20í77č92k95o34v84á 6237772323194

Nemáte až tak pravdu. Baťův kanál sloužil k zásobení hlavně otrokovické továrny na pneu. Ale je pravda, že je to cesta jedna poměrně úzká, mělká a hlavě je do kopce, resp. z kopce a co chvíla je na ní zdymadlo.

+2/0
31.5.2018 15:48
Foto

P30e84t13r 46F58i68a70l10a 3414505161836

Kanál je fajn, ale jak píšete, pro piknikové pekáče

+1/0
1.6.2018 23:54
Foto

M28a80r20t19i95n 50V36á81l95e27k 8771839109494

Splavnění Odry do Ostravy, potažmo na letiště do Mošnova, je rozhodně realistické a je ostudou všech pražáckých vlád, že k tomu ještě nedošlo !!!

+2/−3
30.5.2018 12:42
Foto

J38a90n 55C53e36p29e14k 1354576220

Je zajímavé, že v těch pražských vládách je mraky Moraváků. To samé na pražském magistrátě. Asi jim neležíte u srdce.

+2/0
30.5.2018 14:27
Foto

Z60d35e51n54ě88k 83Z25á43l97i23š 2365654247373

"Cenovka za Zemanův kanál Dunaj-Odra-Labe: 610 miliard korun"

To není žádná cenovka. To je pouze vějička. Skutečná cena je někde okolo 2 biliónů. Doba výstavby tak sto let. Návratnost nikdy.

Někdo by měl přestat blouznit. Dálnici z Prahy do Hradce Králové stavěli 37 let! Ubohost!

+2/0
30.5.2018 12:05
Foto

M67i44r93o31s69l91a92v 57B92u32č49e66k 6733823381554

Zrušte Vládu, je zbytečná a stejně vládne Zeman. Kdo je v potížích - navštivte Hradní poradu. Řeší se vše - Akcie, zda do Kyrgyzstánu, nebo do Číny, jak s Broukem kůrovcem, kdo s kým má a nemá vládnout, zda je Čína tržní ekonomika, byty RPG, kudy vést říční toky ap. Chcete li zkrachovat spojte se s Tvrdíkem, pokud vám chybí prachy, obraťte se na Velebu .Hbitě přinese 30 mil. Kč. Pouze jedno, je jisté - Bakala je Hyena - Vyžrala misku od státu a zase šla dále ... :-)

+2/0
30.5.2018 7:53
Foto

J57i76ř36í 30K34r79u17t38i67l 1693602632553

ještě chvíli a nastalo by vyvrcholení zakončené nečekaným rozuzlením,

a jeho děda měl hrb.

+1/0
30.5.2018 7:59
Foto

J42a14k43u68b 85B60e42z71n21o13s18k55a 9857523236

Další díl ze serálů sci-fi? Rozesmálo mě to podobně, jako článek o dálnici, která obkrouží republiku;-D

+3/0
30.5.2018 2:19
Foto

J97i40ř17í 88K22r72u42t29i37l 1553672162803

časem jsem nabyl přesvědčení že kapotovaní jsou svébytná skupina. Vámi potvrzeno.

0/0
30.5.2018 8:04
Foto

V48l88a64d57i34s70l41a88v 76Ž55i70d73e82k 3698150620

Ta dálnice je mnohem pravděpodobnějsší, už proto, že některé úseky stojí, třeba polovina R/D35.

+1/0
30.5.2018 11:01
Foto

V93e64r35o49n32i17k86a 35P33a94v78l30í13č18k10o78v23á 6407982243774

Ale pokud dálnici na Rakousko budeme stavět do roku 2030, tak ta okružní dálnice je otázka minimálně 50 let.

+1/0
31.5.2018 15:51
Foto

V40l38a35s53t60i32m55i50l 34K72o30c28u82r72e60k 4626413610544

Nevím, ale myslím, že náš pan prezident, jeho excelence nemá tak vysoké konto 610 miliard, jedině že by mu to dotovala Čína přes šaška Tvrdíka, nebo Lukoil.

Vkaždém případě je to nekutečná hloupost. Přesně takové peníze potřebujem vložit v následujících 10 letech do školství, tedy do oboru, který je nejvíce návratný a udělá i život v této zemi mnohým lidem msysluplnější. :-):-):-)

+2/0
30.5.2018 0:20
Foto

L50u37d80v76í75k 57G43a82j54d37o32š97í64k 2735393714192

„...Současný projekt má navíc řadu odpůrců, zejména z řad ekologů, naopak jeho propagátorem je prezident Miloš Zeman...“

.

Jak NAOPAK? Přesněji: projekt má řadu odpůrců a jediného příznivce - Miloše Zemana, který stejně švestek nedožije, a jeho nápad pak doufejme upadne v zapomnění jako úsměvný megalomanský produk choré mysli zlého starce.

+6/0
29.5.2018 22:58
Foto

L83u24d59v85í68k 52G59a44j26d87o50š62í58k 2505413634332

A teď ještě prozraďte, kolik stála studie na tenhle nesmysl.

Kolikpak si Zemanovy zpřízněné duše odklonili z rozpočtu?

+5/0
29.5.2018 22:50
Foto

R65i44c56h82a96r30d 62K67r80u21p62i62č46k13a 5324865917209

Tak ať zasponzoruje sám Zeman a nebo ti kdo ji chtějí určitě nejsem sám kdo ji nechce

+4/0
29.5.2018 22:37
Foto

Z81d27e38n61ě86k 27P27a34v25l78i58š 8875920756

Naše firma posílá do zámoří kontejnery se zbožím, ze zámoří vozíme polotovary, na chvaletický přístav se díváme z oken kanceláří, ale poslat kontejner po Labi nepřichází v úvahu z časových důvodů. Kontejner odveze kamion do Hamburku a potom lodí po moři k zákazníkovi.

+4/0
29.5.2018 21:55
Foto

T25o66m52á76š 14S37e71d61l96á48k 3648291712517

Navrhoval bych splavnit řeku Odru alespoň do Ostravy. Náklady by nebyly extrémně vysoké, protože Odra je splavná už pár kilometrů za hranicemi. Ostrava by se tak napojila na mezinárodní plavební síť. Baťův kanál se taky zdál být utopii, a přesto funguje do dnešních dnů.

+4/0
29.5.2018 21:54
Foto

M15a16r32t34i96n 63K24y46p97r 2502645964934

1) Baťův kanál slouží výhradně rekreaci, jeho použití pro nákladní dopravu jako naprosto neekonomickou ukončili už komunisti (a to je co říct). Holt ne všechno se Baťovi povedlo.

2) Ústí n/L či Praha na mezinárodní plavební síť napojeny jsou. Jak silná je nákladní plavba do těchto měst?

+5/−1
29.5.2018 22:01
Foto

T14o54m46á10š 38S43e58d35l74á51k 3358471362897

A myslíte si, že by Odra jako turistický kanál nefungoval? Jako nákladní rovněž, např. pro rozměrnější náklad. Nákladní doprava není jenom o kontejnerech.

+3/0
29.5.2018 22:11
Foto

J19a75n 32C55e63p91e30k 1704116410

A co by po té vodě jezdilo, když vlakem nebo tahačem je to x krát rychlejší a hlavně přímo na místo určení, ne někam do přístavu? I když je na Labi dost vody, tak lodní nákladní lodní doprava je tam tristní.

0/0
30.5.2018 14:29
Foto

O60d47s37t77r30a62n97ě39n13ý 98U37ž12i71v73a23t92e33l

Uživatel požádal o vymazání
+6/0
29.5.2018 21:25
Foto

V25a25l95e56r12i50e 98W31e26b37e48r32o46v55á 1752760267460

Nyní se Zemanovu kanálu všichni smějete a považujete ho za šílenost, megalománii afantasmagorii atd.. Jenže posměšky a smích už brzy ustanou a nad tímto v současnosti "šíleným" plánem se začne opravdu racionálně a seriózně uvažovat. A nepochybujte o tom, že EU nakonec tuto stavbu ráda zaplatí.

A proč by to měl Brusel zaplatit a bude v nejbližších letech dokonce tlačit na ČR a Polsko k rychlé výstavbě kanálu Dunaj-Odra-Labe?

Protože v nejbližších měsících se má začít stavět kanál mezi Kaspickým mořem a Perským zálivem, na kterém se před nedávnem Rusové a Iráčané domluvili. Finance na to mají. A stavět budou určitě hodně rychle, vzpomeňte si za jak dlouho dokázali Rusové postavit Krymský most. No, a pokud se podíváte na mapu, tak zjistíte, že padne poslední překážka a Baltské moře bude přímo propojeno s Indickým oceánem přes Moskevský kanál. A Rusové pak budou mít rychlý a přímý přístup, hlavně obchodní ale i vojenský (malé válečné lodě těmito ruskými vodními kanály snadno proplují), ke všem světovým oceánům. Z čehož jsou už nyní ve Washingtonu asi dost na mrtvici a chápu, že Trump se tak vzteká, zběsile tweetuje a ruší i těžce domluvené jaderné dohody.

Přímý přístup Ruska do Perského zálivu a k území, které je v současnosti zatím politicky, vojensky a obchodně dominantní americkou záležitostí, je pro americké politiky a obchodníky "infarktová situace". A nepochybuji o tom, že udělají vše možné i nemožné, aby se tento plán na vybudování íránského vodního kanálu neuskutečnil.

Pokud nechce zůstat EU pozadu a něco z toho obchodního transportu mezi Evropou a Asií tímto euroasijským kanálem něco uzmout, bude muset začít stavět kanál Dunaj-Odra-Labe, který pak bude druhou spojnicí Severního a Baltského moře s Indickým oceánem, přes Černé, Azovské a Kaspické moře, a přes kanál Volha-Don a již zamýšleným kanálem íránským.

+2/−15
29.5.2018 20:30
Foto

M17a58r17t88i78n 70K78y25p32r 2972145404734

V tom vašem dlouhém povídání se vám někde ztratila jedna "drobnost". Evropa už vodní spojení Severního moře a Indického oceánu přes Černé, Azovské a Kaspické moře má. Od roku 1992 fungující spojení Dunaje a Rýna, čili kanál RMD. Takže kanál DOL by byl až třetí. Navíc jaký by měli Němci zájem o výstavbu konkurenta svého RMD?

+5/0
29.5.2018 20:39
Foto

A86l30e23x 65G68r33e57g45o37r 9734392592119

Opravdu? Rýn,Mohan a Dunaj jsou napojeny na Kaspické moře? A kde? A Kaspické moře je propojeno s Indickým oceánem? A jak?

+2/−3
29.5.2018 20:51
Foto

M28a20r95t94i90n 91K41y47p65r 2682175244574

Zhruba stejně jak by tato moře spojoval kanál DOL a proto ho EU bude rychle prosazovat v představách paní Weberové.;-D

+3/0
29.5.2018 20:55
Foto

A70l46e51x 59G19r90e87g65o22r 9904272462489

No ono nejde ani tak o DRM jako o jejich propojení s Labem a Baltským mořem. Pokud by se opravdu racionálně o tomto diskutovalo a došlo se k závěru, že je to ekonomicky přínosné, potom by to EU asi opravdu z velké části zafinancovala. Tedy pokud by Němci spočítali výhodnost pro jejich ekonomiku jako přínos.

0/0
29.5.2018 21:03
Foto

M66a35r58t88i48n 20K93y86p78r 2472775654394

Němci vodní propojení Labe a Baltského moře pochopitelně mají, Kielský průplav (Nord-Ostsee Kanal), či Havelský a Odersko-Havelský průplav (propojení Magdeburk - Berlín - Oderberg). Nemyslím si, že potřebují spojení Labe a Baltského moře přes Olomouc.

+2/0
29.5.2018 21:58
Foto

T96o26m26á25š 83H70o16l59i42č 5688784241828

Asi tak ako by bol prepojený ten Zemanov kanálový nezmysel podla p. Weberovej.Teda samozrejme nijak.

+1/0
29.5.2018 20:57
Foto

I21v23a61n 60H84o47l16a52s 5807477598867

Plus omylem.

0/0
29.5.2018 21:28
Foto

T31o38m57á28š 72H29o35l44i34č 5298814161788

Rovnaká fantasmagória ako so zlatým rublom. S týmito predstavami ste Vážená niekde v geopolitike 19-teho storočia.Veď si len zistite dobu prepravy tým vašim akože kanalom na tunu čohokolvek a potom si to porovnajete so Suezom, výkonom prístavu v Neapole a kapacitou železničnej a kamionovej doprave v EU. Rusko a Irán niesu schopné odkúpiť od činy tovar ani v hodnote toho čo od nej kupuje malé Holansko alebo Belgicko.Naozaj radšej s týmito hluposťami chodte na Sputnik.

+9/−1
29.5.2018 20:40
Foto

V31e48r31o65n55i22k95a 38P63a72v86l44í97č98k27o78v17á 6677672973514

Ty návrhy na ten kanál jsou staré dobře půl století. Vážně si myslíte, že v době, kdy po oceánech plují obří lodě, se vyplatí drobci, kteří by přepravovali zboží po troškách v rámci vnitrozemských vodních cest?

0/0
31.5.2018 15:58

Pochvaly bych výrazně omezil, víc berou než dávají, vysvětluje psycholog

Premium Stále více čelíme nezdravému tlaku, abychom byli úspěšnější a výkonnější. Jak budovat zdravé sebevědomí? Jak správně...

Opakovaný výstup na osmitisícovku může urychlit demenci, říká neurochirurg Beneš

Premium Špičkový neurochirurg Vladimír Beneš, už třetí v řadě slavné neurochirurgické dynastie, o šťourátku v mozku, hezkých...

Pohodlnější to nikdy nebylo. Velký přehled služeb televize přes internet

Premium Otestovali jsme devět služeb televize přes internet. Vybrali jsme ty, které můžete používat s libovolným poskytovatelem...