Diskuze

Zákaz kamionů v levém pruhu dálnic povede k úbytku šoférů, tvrdí komora

Plošný zákaz jízdy kamionů v levém pruhu na dálnicích povede k dalšímu úbytku profesionálních řidičů, a tím i k celkovému poklesu tuzemské nákladní dopravy. Vyplývá to ze stanoviska Hospodářské komory ČR k poslaneckému návrhu, který prošel připomínkovým řízením.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Co to je za blábol?

"Plošný zákaz jízdy kamionů v levém pruhu na dálnicích povede k dalšímu úbytku profesionálních řidičů"

Snad by stačilo, aby práce řidičů byla odpovídajícím způsobem ohodnocena, viz stíhání našich řidičů v jiných státech Evropy.

Možná, že by stačilo omezení jízdy v levém pruhu značkami, jako to mají např. v Německu na A6 před Norimberkem. OVŠEM tam je to policií kontrolováno (kamery). Jenže to by dopravní policie musela konat.

V zákoně by měl být stanoven odstup mezi kamiony! Cca 40-50m, a do kabiny jim montovat nějaké pískající měřiče odstupu ( to aby je to rušilo od hovoru mobilem či sledování TV ;-)), jinak by asi nešlo z dálnice odbočit.

0 0
možnosti

Pravdou je, že řidiče kamionů - když chtějí předjíždět - až příliš často vůbec nezajímá, jestli někdo jede v rychlém pruhu, prostě vyhodí blinkr a vjedou do rychlého pruhu kdykoli když to nevede k okamžité srážce, ten vzadu přece má brzdy. Je to čím dál horší. Na silnicích se rozmohlo značné sobectví. Myslím, že když kamiony předjíždějí vědomě tak, že zdržují provoz, je opatření zakazující jim, aby předjížděly, poměrně přiměřené. Pokud jde o vjíždění z připojovacího pruhu - lze uzákonit zipování a pokud jde o odbočování z dálnice, lze uzákonit povinnost umožnit vjezd do pomalého pruhu. Jenže: Jedna nevěřím v to, že to uzákoněno bude. Ale mělo by: Stačilo se dívat na TV seznam na rozhovor s nehorázným lumpem z jejich asociace, či jak si říká, který se poškleboval rozumně míněným otázkám s výrazem: Vy nám můžete. Tvrdil tam, že pomalá jízda kamionu v levém pruhu je výjimkou\, jenže ona je pravidlem, Je hodně kamionů, které se plazí 80kou a logicky tedy těch, který je předjíždějí 90kou. Jak je vlastně možné, že u nás je tolik kamionů, které jsou rády, že jedou 80, když venku to tak nebývá? Nejsou přeložené? Nejsou zralé na vyřazení z provozu?

0 0
možnosti

achjo to sou kecy

1 0
možnosti

Nakladni doprava by mela byti vedena po zeleznici.Nasi pradedove tu vybudovali nejhustsi zeleznicni sit v Evrope a tu misto vyuziti,likvidujeme.

1 0
možnosti

D27a48v65i88d 50P68e69t36r

8. 1. 2019 20:58

Je to sice pravda, ale v současnosti jsou už mnohé železniční tratě vytížené skoro na maximum, bude chtít zrychlit i z kapacitnit jako osobní, tak především nákladní železniční dopravu.

Ty koleje Franty Pepy jedničky už (přes částečnou modernizaci) přece jen někde zastaraly více, než by slušelo 21. století.

1 0
možnosti
Foto

Tak především při projektování zanedbali nebo podcenili nárůst dopravy-Je prokázáno že tam kde jsou 3 pruhy je lepší propustnost aut při velkém množství kamionů.Papalášům stále nedochází že jsme středobodem Evropské tranzitní dopravy.Místo abychom toho využili,tak se tu dělá všechno pro to abychom těm posledním trpělivcům jízdu po naší dálniční(draze placené)síti co nejvíce znechutili a odradili je tudy jezdit.Slováci raději už jezdí přes Polsko na Ostravu.Maďaři Rakouskem.Sice je to pro ně drahé ale rychlejší.U nás to je to jenom drahé.Pominu li to jak je vše pro dopravu plánované a amatérismus politiků,ministerstva dopravy a ŘSD které nemají u svých koryt v teplých kancelářích ani šajnu o dopravě a potřebách řidičů měli by se zamyslet a místo zákazů činit opatření dřiv než se doprava pokálí .Vymýšlí nařízení zákazy ale podmínky pro naplňování nejsou.Bezpečnost řidičů je všem u zádele protože oni se nemusí strachovat co dostanou za nemocenskou když se zraní nebo nedejbože je někdo na silnici smete protože neměl kde uhnout když třeba měnil kolo.3 pruhy udělají více dobrého než nějaký hloupý zákaz.

2 0
možnosti
Foto

Po dlouhé době opět příspěvek který má hlavu a patu, z praxe...;-)R^

1 0
možnosti

Hodně se tady psalo o vyjíždění z dálnice. Ale jak bude probíhat připojování na dálnici? Jak budou najíždět na dálnici náklaďáky? A když se osobáku podaří najet z připojovacího pruhu do pravého. Bude mít šanci přejet do levého, nebo pojede řadu kilometru mezi náklaďáky v pravém, protože mezi "závodníky" do "rychlého" pruhu se nebude mít šanci bezpečně zařadit?

1 0
možnosti

Jak to bude s autobusy? Znamená to, že si mají dopravci veřejné autobusové dopravy upravit jízdní řády na delší jízdní doby?

0 0
možnosti
Foto

Na jednu stranu se v rámci ochrany ovzduší zavádějí do výroby skoro až nesmyslné E normy, které mají snížit škodlivé zplodiny! Na druhou stranu zákonodárci vymýšlí nesmysly, jak dostat kamiony do dlouhých kolon, kde rychlost bude určovat nejpomalejší vozidlo, tím se zablokuje ne jenom pravý jízdní pruh, ale po chvíli i levý kdy třeba pomalejší dodávka není schopná trvale udržovat povolenou rychlost! V této diskuzi jsou prezentovány názory lidí kteří v životě s žádným nákladním automobilem nejeli, nechápou techniku jízdy s autem vážícím několik desítek tun! Přičemž největší problém je neschopnost všech vlád vybudovat kvalitní dálnice, které se nestaví díky jednomu z nejhorších stavebních zákonů na světě:-P

0 1
možnosti

Hlavně nechápeme proč to jinde jde a tady ne. Teda vlastně my to dobře víme. Ale to vy nechcete slyšet a řvete jak potrefená husa.

2 0
možnosti

A co vám říká pojem "souběžná jízda?

0 0
možnosti

Plošný zákaz jízdy v levém pruhu po celý rok je ptákovina.ŘSD selhalo v údržbě-kdyby použili inertní posyp,tak by to určitě nebyl kolaps.Zúžený levý pruh-to je také kapitola za kterou by měly padat hlavy a předesílám,že ne řidičů kamionů

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává

29. března 2024

Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...

Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu

29. března 2024  8:56

Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...

Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny

29. března 2024  8:35

Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...

Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů

29. března 2024

Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!