Ivan Bednárik | foto: Tomáš Krist, MAFRA

Hledání úspor může narušit návaznost vlaků, říká šéf Českých drah Bednárik

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
První kraje oznámily, že kvůli výpadkům v příjmech omezí rozsah objednávané veřejné dopravy. „Může se začít rozpadat systém přestupů,“ varuje nedávno jmenovaný šéf Českých drah Ivan Bednárik. I on přešel do vedení státem vlastněného dopravce s úkolem najít úspory, kde se dá. Cestujícím ale slíbil, že nákup nových vlaků bude tím posledním, na čem budou dráhy šetřit.

Po očekávané, zhruba čtyřmiliardové ztrátě si pro letošek České dráhy stanovily cíl neskončit v dalším hospodářském propadu. Jak toho chcete dosáhnout?
V mezinárodních účetních standardech (IFRS), ve kterých konsolidujeme v rámci celé Skupiny ČD, je vysoká pravděpodobnost, že za Skupinu dosáhneme zisk. Její součástí je také nákladní dopravce ČD Cargo, správce datových sítí ČD Telematika a další dceřiné společnosti. Pokud se bavíme jen o samotné akciové společnosti ČD, která provozuje osobní dopravu, tak to v IFRS vidím na černou nulu. S důrazem na černou. 

Samotná osobní doprava na tom bude pochopitelně hůře, protože tržby jsou i letos výrazně nižší než před covidem a v tuto chvíli je nedokážeme zvýšit. V českých účetních standardech (CAS) bude ČD, a. s., ve ztrátě, nicméně ta nebude v řádu miliard jako loni, ale maximálně v řádu nižších stovek milionů.

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se