Diskuse k článku

Nejrychlejší v Evropě. Italský supervlak pojede až 360 km/h

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V55l44a79s91t62i46m89i53l 51K69o81c83u39r28e54k

17. 7. 2015

Stejnou rychlostí jezdí rachlovlaky již mnoho let ve Španělsku.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V32l26a28s62t39i74m15i35l 88F85i71a22l62a

15. 6. 2015

Investovali jen do vyvoje 44 miliard. Kolik miliard ty jednotky budou stat? Kolik stoji stavba jednoho km VRT?

Dokazete si predstavit tech kecu u nas kdyby babis rekl ze bude investovat 500 miliard do stavby VRT a dalsich 50 miliard do nakupu vlaku?

My tady za 6 miliard koupime railjety a je z toho poprask ze kdyz si drahy nevydelaji nemaji co kupovat.

Tak furt neremcejte, rychlost 160 za skoro zadarmo ve srovnani se svetem je v tomto svetle vyborna

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J19a20n 42J94e64m16e79l89k82a

15. 6. 2015

1 jednotka na cca 450 lidí 900 mil. Kč tuším

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M55a47r95e62k 85K76l58u49f48a

15. 6. 2015

Všude v civilizaci se vlakem jezdí přes 300, jen u nás jezdíme pořád smutných 150, když se zadaří, tak 160 km/h ..... Rv:-(:-(

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V39l71a97s55t56i76m47i73l 95F49i18a89l16a

15. 6. 2015

Vsude jinde se do toho vráží brutalni prachy. U nas chceme aby drahy byli samostatny vydelecny subjekt.

Chceme aby vlaky jezdili 300 s modernimi soupravami,listek byl za babku, a stat na to nedal ani korunu.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D89a34v37i43d 40Z36a86j28d32á47k

15. 6. 2015

No,oprava koridoru z prahy do ostravy

stala a jeste bude stat jako nova trat.Navic se maximalkou da jet tak mozna z olomouce po te dlouhe rovinea kus za kolinem.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

M63i63c63h64a56l 89M19i40l80l92e49r

15. 6. 2015

a to je porad jeste rychle v porovnani s Polskem

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M57a71r35t51i45n 32R62u30z16i34c43k17a

1. 8. 2015

no to bych tak netvrdil, Varsava-Katovice nova trat a vlaky pendolino na 200km/h.

https://video.search.yahoo.com/video/play?p=pendolino+polska+test&vid=b098399088e131c03eea5ee2ebaad673&turl=http%3A%2F%2Ftse1.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DWN.ImWVnj8N1QRhzBTdwECv2A%26pid%3D15.1%26h%3D168%26w%3D300%26c%3D7%26rs%3D1&rurl=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dwa8mnSDN1hQ&tit=Nowy+rekord+Pendolino%21+291+km%2Fh+na+polskich+torach&c=5&h=168&w=300&l=71&sigr=11ba7uf07&sigt=11ikb42qh&sigi=12l32sakr&ct=p&age=1385230154&fr2=p%3As%2Cv%3Av&fr=yhs-avant-fh_avant&hsimp=yhs-fh_avant&hspart=avant&tt=b

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J85a96r80o97m18í21r 42K50r68á57l

15. 6. 2015

Jenomže takhle můžete jezdit, pokud jsou zastávky od sebe 50 km.  Jinak to nemá význam.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J83a72n 79P75r71i39c37h22y17s82t55a29l

15. 6. 2015

Pokud AnsaldoBreda predvedla podobnou kvalitu konstrukce a vyroby jako v pripade jednotek IC4 pro Dansko, tak ten "supervlak" nepojede driv nez za 10 let a to jeste kdovi jestli.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B32r93o50n45i91s53l86a26v 35G25a30b55r77y66š

14. 6. 2015

Tak to je pěkná reklama. :-)

Zamáváme autíčkům a budeme jezdit vlakem. Které auto může normálně jet více než 250 km/h? Snad se dočkáme i u nás. Ostatně, kde jinde než na železnici, lze jet legálně 160 km/h? :-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P75a91v11e28l 47K51u80r98a86l

15. 6. 2015

v českých luzích a hájích kde se železnice ohýbá kolem každé skály a kolem každého marginálního převýšení (vlak by na půlce kopců vyletěl) nikde ani na té železnici

kdy většina tratí je reálně na místě kde byla za císaře pána kdy si o 100km/h mohli nechat většinou jen zdát... a kde jezdívali lokálky max 30? :D

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D61a71v69i59d 32L91a93n27g59e61r

14. 6. 2015

S tou vakuovou tratí je takovejch problémů že se to za životnost tratě v dohledné době nemůže zaplatit. NAvíc počítejte že rychlost není vše, jde hlavně o zrychlení. Pokud se nejedná zrovna o transsiviřskou magistrálu, 'přes litra' je vám na nic, než se to rozjede tak aby to lidi neroznmačkalo v sedačkách už to zase musí brzdit. Objetí překážky by se muselo řešit tak daleko dopředu abyste nevyrazil bradou v zatáčce okno, že je to už značně nepraktické.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

A65n74t86o57n71í29n 87L63e51j31s68e52k

15. 6. 2015

"než se to rozjede tak aby to lidi nerozmačkalo" - tohle je ten nejmenší problém. 1000km/h = 278m/s. Při zrychlení 5m/s to nabere plnou rychlost za necelou minutu. Když si to sečtete vektorově s gravitací, tak to dělá nějakých 1,12G. To ty lidi fakt nerozmačká.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

D33u97š14a63n 45R20a87j45n13i48n32e17c

15. 6. 2015

Iba sa opakujete ! Toto isté hovorili v Anglicku pred 150 rokmi , že pri 40 a viac km/h ludia budú strácať dych  a zadusia sa , ženy prestanú rodiť a kravy stratia mlieko . 

S tou vakuovou traťov to nie myslené ako vesmírným vakuom . Stačí vytvoriť tlak nižší o 10% a začnú sa diať veci .

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T88o73m32á93š 63K34a41p96l69a93n

14. 6. 2015

rád bych taky někdy viděl praha brno pod hodinu vlakem.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P21e91t87r 44M39o98t59y87č39k77a

14. 6. 2015

Rád bych mezi těmi městy viděl pořádnou dálnici, po které by se to dalo udělat i autem. Ačkoli, nemuselo by to být ani tak rychlé, protože vlak nakonec skončí někde, kde nechceme být a je třeba strávit spoustu dalšího času proplétáním se po nepřehledném nádraží, shánění taxi, přejezdu do cílové destinace...

Snad se té železniční černé díry jednoho dne zbavíme.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B27r18o47n70i54s68l55a82v 38G24a57b27r51y78š

14. 6. 2015

A proč jezdíte tam, kam nechcete? Normální člověk si přečte jízdní řád. ;-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít
Reklama

P68e96t95r 93K98l26e89i70n

15. 6. 2015

Když vezmu železnici v globálu, čas strávený mezi nádražím a cílem je velikej. Často i jako trvání jízdy samotné.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B82r38o86n22i74s11l80a87v 84G25a19b53r88y79š

15. 6. 2015

Ale to, že se vezete, má i nějakou přidanou hodnotu. Držení volantu je prostě mrhání časem.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J35a60r48o94m78í57r 68K55r46á93l

15. 6. 2015

Většina normálních lidí nebydlí pár metrů od nádraží. :-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B49r18o75n41i12s64l87a22v 87G55a35b19r83y42š

15. 6. 2015

Ale nemusíte bydlet přece u nádraží, abyste se pohodlně dostal do cíle.

Bydlím v Brně. Přijedu na nádraží a jedu tramvají směrem na St. Osadu. Jsem tam opravdu za pár minut, protože na Cejlu míjíme asi 500metrový štrůdl aut zoufalců, kteří si musí vozit zadek ve vlastním plecháči. Vždycky mě zajímalo, jestli to popojíždění v kolonách a nekonečné čekání lidi nějak baví nebo vzrušuje, ale na nic jsem nepřišel. Kdo je nervoznější, naštvanější a kdo spokojenější? :-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J92a54r11o50m38í41r 17K97r89á87l

15. 6. 2015

No a já když jedu do Prahy za synem, musím nejdřív 5 km autobusem, pak 15 km lokálkou a pak do Prahy rychlíkem a tam dalších 15 km MHD.  Autem jsem tam dříve a pokud jedeme dva, pak i levněji.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

S85e30i37d96l 65P42e54t26r

14. 6. 2015

A proč?8-o

Autem se to dá za hodinu třicet, busem něco přes 2 ...

Nikdo , vyjma pár vyblázněných manažérků, kteří mají pocit, že se kvůli pár minutám zboří Svět, něco takového  reálně nepotřebuje ... ;-D

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M75a16r12t33i55n 27J26i14r85o51u28s86e70k

14. 6. 2015

A opět jsou v diskuzi brouci Pytlíci, co ten vlak pomlouvají, spekulují s teroristy, argumentují Maglevem. Profesionální hateři čehokoli v jakékoli diskuzi. Jděte se vycpat! U nás se vlaky šourají 160!

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V66l19a82s73t56i53m97i26l 90S68v36o28b62o64d18a

14. 6. 2015

Počkat, počkat, 160 km/h je magická špička. Myslím, že tu lze na delším úseku zažít snad jen na úseku Kolín - Ostrava ;-D.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

S14e20i41d56l 43P53e68t48r

14. 6. 2015

Ok,

ale je dobré si uvědomit, že tahle pidizemička jakýmkoli směrem nedosahuje ani zdaleka délky oné  trati  Milano-Roma ...;-D 

Tudíž bulíte na špatném hrobě a ještě kálíte do vlastního hnízda což je pravda činnost zde poslední léta velmi rozšířená, dokonce velmi populární  ..:-/

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V12l23a84s83t20i86m16i30l 47S48v77o28b21o53d32a

14. 6. 2015

Tady máte pořádné video, ne tu nudu z článku ;-D:

https://www.youtube.com/watch?v=LcE3TM63H8U

Za povšimnutí stojí infrastruktura tratí. Taková v ČR v podstatě nikde není ;-D.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J19a88n 55Š10t83o46č74e15k

14. 6. 2015

Tak infrastruktura v ITA, D, A, CH je někde úplně jinde než to, co máme v ČR ;-). Je fajn, že stále něco budujou, např. tunely: Gotthard Base Tunnel, Brenner tunnel a další a další stavby. Kdo rád jezdí rychlovlaky, má se ještě na co těšit;-).

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J70a68n 86Š39t84o47č88e79k

14. 6. 2015

Na webu www.zelpage.cz ve fotogalerii jsou pěkné fotky mašin v krajinách CH, D, A, ITA.

Dle tohoto webu: https://www.alptransit.ch/en/home/

se Gotthard Base Tunnel otevře za 353 dní.

Snad se do té doby otevře tunel Blanka ;-D;-D;-D

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J83a45n 95J59e87m32e66l86k53a

14. 6. 2015

Infrastruktura hezká, ale myslím, že v ČR  by to dopadlo špatně. 2násobně drahé a je možné, že by tam bylo tolik chyb, že by se nakonec 360 nejezdilo. D47, Blanka, ceny 2007, 2008 atd. atd.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V83l12a36s18t90i30m11i86l 40F21i74a94l61a

14. 6. 2015

Určite si na to trenitalia videlala prodejem listku.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V31l50a71s71t47i30m68i69l 98S97v84o35b19o27d21a

14. 6. 2015

Určitě si lidé automobily pořizují z našetřených peněz nebo z úvěrů z vkladů ;-D.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

P49e86t86r 14M65o72t22y67č53k51a

14. 6. 2015

Co s tím proboha mají nějaké "úvěry z vkladů"? Vy vážně žijete v dobách, kdy si lidé mysleli, že bankovní účet je prostředek k vydělávání peněz? Nejste nakonec nějaký šotouš?

Auta, pane kolego, si lidé kupují proto, že se jim zaplatí. Vlaky, si politici a manšinkáři kupují z peněz těch lidí, jezdících autem a pokud jste si nevšiml, automobilový průmysl, ani jeho zákazníky, kupodivu nikdo dotovat nemusí...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V78l47a84s52t53i36m23i84l 32S24v54o86b25o83d45a

15. 6. 2015

Proboha, vy jste buď blázen nebo lobbista automobilek!!

1) Stavba silnic

2) Stavba dálnic

3) Vyvlastňování pozemků

4) Řada parkovacích míst zdarma

5) Likvidace dobrého životního prostředí na řadě míst. I na místech, kde trať protíná obec skoro nikdo nevnímá, že tam něco jezdí, na řadě míst, kde protíná silnice obec, je automobilový provoz neskutečně obtěžující

6) Existence dopravní policie

7) Katastrofální investice státu kvůli automobilovému provozu: např. zisky Käpschu z mýtných bran, tunel Blanka, rozpadající se nové mosty někde na Moravě atd. atd. atd.

8) Jestliže stát financuje skrze jím organizovanou inflaci úvěry na auta z nových peněz, jde o dotaci. Na tu dotaci vezme peníze lidem z kapes skrze skryté inflační zdanění.

9) Socialistické experimenty jako šrotovné, investiční pobídky pro automobilky atd.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

V28l82a84s13t51i82m81i13l 89S46v53o33b70o38d88a

15. 6. 2015

10) Náklady na zdravotní péči kvůli zraněním při dopravních nehodách, náklady společnosti vyplývající z úmrtí lidí při dopravních nehodách. Jestli jste si nevšiml, tak železniční doprava je nesrovnatelně bezpečnější

11) Atd. Toho by se ještě našlo...

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J18a82n 28J29e67m82e82l27k54a

14. 6. 2015

Otazka, kolik stoji listek.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J71a70n 49J85e13m65e61l70k13a

14. 6. 2015

Odpovím si 40E(1100 Kč), normálně 80E (2200) ale i 160E (4400) eček. Tedy 1,8 Kč/km - 3,6 -  7 Kč/km.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

T67o46m88á37š 63K12a68p96l43a94n

14. 6. 2015

tedy dvakrát levněji a rychleji než auto

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J15a10n 12J52e55m43e16l71k68a

14. 6. 2015

CNG jezdí za za 1 Kč/ km v jedné osobě! Cenu auta do toho nepočítejme, protože ta na rozhodování jestli zákazník ten den pojede vlakem nebo autem vliv nemá.  Pouze rychleji a pohodlněji. A to tam ceny ještě snižuje konkurence. 

A je to podpořené krizovou cenou 45 Kč za L benzínu a dost drsnými poplatky na italských dálnicích. To v ČR zatím naštěstí nemáme.

V Neměcku DB myslím docela slušně zavařují autobusy cenou, přestože je vlak rychlejší.

Itálie má taky větší vzdálenosti (600km), je technologicky výš. Ale kdyby tam jel konvenční vlak třeba 220km/h, cesta by trvala ne 2:15, ale třeba 3h.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B95r25o62n45i64s39l41a79v 42G94a10b33r83y81š

15. 6. 2015

Dobře, a když žádné auto nemám a chci se někam dopravit, tak si ho musím koupit. Jaképak nepočítejme?

Auto je prostě zbytečné. Je s tím spousta práce, pořád řešíte, kde zaparkovat, kde levně natakovat, pořád platit nějaké poplatky, seškrabávat mráz v zimě, zajet na přezutí, zajet tam a tam. Hlídáte si, aby do Vás nikdo nenaboural, nebo Vy do něj. Kolony v ulicích měst, samé cukání na trase, kterou byste ušel rychleji i pěšky. A řízení je taky mrhání časem. Držíte volant a hledíte před sebe a do zrcátek. Tomu říkáte efektivně strávené 4 hodiny (to je cesta ze školy ke mně domů)?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M30a12r91t98i79n 29N25e60r70m48u86t

15. 6. 2015

To co uvádíte, je značně omezený pohled - platí to pro vás a další podmnožinu národa. Pak je podmnožina, která auto ráda užije každý den z důvodu: nevyhovujícího spojení (vesnice, periferie, noční), převážení věcí (nářadí, materiál, nákupy, zvířata), rodina. Je spousta oblastí, kde parkování je záležitostí 0-2 minut. Řízení pro vás možná představuje stres a mrhání časem, ale to je např. čumění do televize nebo do internetu taky. Na cestě můžu poslouchat muziku, filmy, zpívat, povídat si, v zimě v teple, v létě v chládku. A nikde není přikázáno hnát se za každou cenu vždy vpřed. I když pojedu s prstem v nose a dám v klídku přednost všem traktorům, strejcům, kombajnům, dojedu dřív než při posloupnosti: pěšky na tramvaj, čekání, nádraží, čekání, vlak, čekání, autobus, dojít pěšky. A nemusím dodržovat "startovací okna"

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B21r54o68n28i93s52l95a93v 91G74a86b15r11y33š

15. 6. 2015

Filmy?? Během řízení sledujete filmy? Máte se věnovat řízení, člověče.

Dříve sice dojedete, ale kolik jste reálně ušetřil času, když já tři ze čtyř hodin jízdy můžu v klidu pracovat?

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

J96i32ř31í 36J11i43n71d31r27a

15. 6. 2015

jasně pokud samotná cesta vlakem převažuje, tak můžete, ale nezapomeňte že cestou na vlak z vlaku nemůžete

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B81r50o63n43i35s51l52a45v 53G24a57b53r83y72š

15. 6. 2015

Jééé, opravdu? :-P

S tím počítám. Přesto je hodina ztráty pořád nižší než čtyři.;-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

M61a47r52t13i38n 90N17e42r96m89u74t

15. 6. 2015

a) z filmů pouštím jenom zvuk

b) každý nejede 4 h rovně vlakem v kuse (nebo čím), do centra, sám s baťůžkem a notebookem.  To je speciální případ. Je spousta míst, kde přesun hromadnou dopravou o  pouhých 30km bude trvat taky 4 hodiny. Nebo mezi okrajovými částmi města, kde auto přejede v klidu bez front za 20minut, ale mhd hodinu, protože je hvězdicové. A to je 2x denně, k tomu nákup v obchodě pro víc lidí

c) nejhorší zpráva pro vás ale bude ta, že skoro celý život jsem měl stejný názor jako vy :-)

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít

B81r96o93n33i69s14l25a89v 36G86a76b40r18y70š

15. 6. 2015

Pro mě to není nejhorší zpráva. :-)

Ale nejhorší zpráva to je pro automobilisty, protože nemám pocit, že by se čas čekání na křižovatkách a v kolonách nebo čas jízdy autem zkrátil. Autíčkáři by si měli uvědomit, že se současná individuální doprava dostala do fáze, kdy omezuje sama sebe. Kdo Vás v těch kolonách zdržuje? Je to snad MHD? Nebo vlak? :-)

Kdepak, pokud bych si měl vybrat, pojedu vždy VHOD.

 
Facebook Twitter Google Plus Zavřít