Konec korejštiny i srovnávání se Škoda Auto. Hyundai má normální reklamu

  14:16aktualizováno  14:16
Reklamní spoty s „takhle malým sousedem z Boleslavi“ jsou už minulostí. Korejská auta Hyundai už se na českém trhu nebudou prodávat prostřednictvím reklam, které se vymezují vůči jedničce českého trhu, Škoda Auto. Slíbilo to nové obchodní zastoupení korejské automobilky. Ze spotů zmizela i korejská výslovnost jména výrobce.

„Změna výslovnosti Hyundai v reklamách byla s příchodem nového generálního ředitele Martina Saitze jedním z prvních kroků, které jsme v rámci naší nové vize a strategie podnikli. Naším cílem není nutit českou veřejnost správně vyslovovat [Hjondé], což v překladu znamená moderní, ale vítáme také přirozenější českou výslovnost [Hjundaj], kterou mají lidé rádi a používají ji,“ řekl Jan Pohorský, mluvčí společnosti Hyundai Motor Czech, která vozy na českém trhu prodává. 

Podle Pohorského není cílem nového vedení se proti konkurenci agresivně vymezovat, ale soustředit se na vlastní individualitu a přednosti. Důkazem má být aktuální reklamní spot, který ukazuje minulost korejské automobilky. 

České zastoupení Hyundai má nového šéfa, prošel BMW, Volvem i Škodou

Saitz letos v březnu vystřídal na postu šéfa tuzemského zastoupení Hyundai kontroverzního Vladimíra Vošického, který byl známý zejména letitými soudními spory s částí prodejců. Ti se po jeho nástupu do funkce rozhodli vozy korejské značky přestat prodávat. Právě za jeho éry se začala Hyundai v reklamách proti Škodě vymezovat. 

Srovnávání se Škoda Auto

Bývalý šéf obchodního zastoupení se ke strategii srovnávací reklamy oficiálně hlásil. „My se nesrovnáváme se značkou, ale s produkty Škoda, při vší úctě k nim. Jejich rolí na světovém automobilovém kolbišti je bojovat s Dacií a jinými podobnými značkami. Hyundai je někde jinde,“ řekl v roce 2015 v rozhovoru pro deník E15 Vošický. Tehdy jeho obchodním cílem bylo dosáhnout do roku 2018 patnáctiprocentního podílu na prodejích aut v Česku, což se mu však nepodařilo. 

Podle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA), měla korejská značka podíl na trhu ve výší 7,8 procent a v počtech prodaných osobních vozů byla trojkou na trhu za Škodou (s 32 procentním podílem) a Volkswagenem s 9,3 procenty. Zmiňovaná Dacia obsadila čtvrtou příčku s 5,8 procenty.

Autor:
  • Nejčtenější

KOMENTÁŘ: Rozepře mezi Prahou a Pekingem budou Česko stát 23 miliard

Probíhající rozepře Číny a Prahy se promítnou do českého hrubého domácího produktu negativně, čímž poškodí tuzemskou...

Byty na Manhattanu už nikdo nechce. Cena rapidně klesá, makléři se diví

Američtí realitní makléři čelí zapeklité záhadě. Přestože je ekonomická situace dobrá a úrokové sazby se v USA pohybují...

Premium

Ekologický experiment, který nevyšel. Billa ruší papírové tašky

V posledních letech velké obchodní řetězce jeden po druhém zpoplatňovaly, později i rušily igelitové tašky, které...

Socialismus se vrací, ne z Východu, ale ze Západu, řekla Šichtařová

Evropská unie je promořená neomarxisty, Česko je však prozatím oázou klidu. Takový je názor ekonomky Markéty...

mBank je na prodej, klientů by se to ale dotknout nemělo, říká její šéf

Před 12 lety vstoupila mBank – jako první „nízkonákladová“ banka – do Česka. Postupně přibyli další hráči a dnes...

Premium

Do luxusu investoval i Jaromír Soukup. Nejdražší byt v Česku je dál na prodej

Na samém vrcholu stometrového mrakodrapu V Tower na pražském Pankráci jsou dva penthousy, obecně považované za...

iDNES Premium už používá 150 tisíc lidí. Cena nebude mít konkurenci

Unikátní služba iDNES Premium funguje měsíc. Už bezmála sto padesát tisíc čtenářů oslovil mix exkluzivního čtení a...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky

Demonstrace nepomáhají. V Německu roste počet leteckých pasažérů

V Německu navzdory protestům hnutí Fridays for Future (Pátky pro budoucnost), které upozorňuje na nutnost omezit emise...

Na cestu znovu vyráží Šachový vlak. Tentokrát zamíří na Slovensko

Na pětidenní jízdu po Česku a Slovensku vyráží Šachový vlak, na jehož palubě se odehraje mezinárodní šachový turnaj....

Aerolinky reagují na nátlak aktivistů. Investují miliardy do zelených paliv

British Airways, Aer Lingus, Iberia a další giganti letecké přepravy přislíbili minimalizaci a výhledově i úplné...

O dva tisíce míst víc. České dráhy se připravují na pietu za Gotta

V souvislosti s pietními akcemi k uctění památky zpěváka Karla Gotta posílí České dráhy na konci tohoto týdne vybrané...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz