Nový přímý spoj by zjednodušil cestování mezi oběma městy. Na nákupu moderní drážní soupravy, určené na takzvanou meziregionální železniční dopravu, se během jednání v Luhačovicích shodli hejtmani Zlínského a Olomouckého kraje. Projekt přijde na několik desítek milionů korun. Kraje na něj chtějí získat peníze z evropských fondů. Plán ještě musejí projednat olomoučtí i zlínští krajští radní.
Převedení plánu do reality by mělo trvat maximálně pět let. Přinést má jednak lepší spojení po železnici mezi regiony a současně účelnější využívání peněz na tento způsob dopravy.
Jedním z pilířů spolupráce bude podle olomouckého hejtmana Martina Tesaříka právě vytvoření nové dopravní trasy Zlín - Otrokovice - Hulín - Přerov - Olomouc, na níž budou zajišťovat spojení přímé vlaky. "Zvýší se tak i šance napojování na jednotlivé rychlíky, a to ať už z Ostravy nebo od Břeclavi," řekl ČTK zlínský hejtman Stanislav Mišák.
Hejtman: Přímý regionální spoj chybí
Podle mluvčího olomouckého hejtmanství Ivo Hegera by uvedení linky do provozu umožnilo přímé spojení ve směru na Zlín či Olomouc také cestujícím, kteří by přiletěli na zvažované civilně vojenské přerovské letiště.
Provozovatel plánovaného spoje vzejde z výběrového řízení. Naději tak mohou mít i soukromí přepravci. "Není to tak, že by tento projekt automaticky dostaly České dráhy," potvrdil Heger.
Vlaky mezi Zlínem a Olomoucí sice již jezdí, nicméně podobný přímý regionální spoj podle Mišáka chybí. Olomoucký hejtman Martin Tesařík upozornil na to, že se oba kraje také dohodly na způsobu, jakým budou platit případnou prokazatelnou ztrátu z nové linky.