Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Tisíce kilometrů, 15 dní. První vlak přivezl zboží z Číny do Hamburku

Německý přístav Hamburk spojila přímá železniční linka z čínského města Čeng-čou. Nákladní vagony naplněné zbožím se po ní kodrcaly deset tisíc kilometrů celkem patnáct dní. Trasa vede přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

On to nebyl ani první vlak do Hamburku (což ale příslušná tisková zpráva DB nezamlčela, jen to opisovač neopsal celé) ani ten loňský zmíněný nebyl zdaleka prvním do ČR, standardní práce ČTK... Kontejnery se na změnách rozchodu klasicky přeložily na jinou soupravu. Veeelmi zhruba je doba přepravy oproti lodi poloviční a dvakrát dražší, vyplácí se to tedy jen pro drahé zboží, kde se tento vícenáklad vrátí menším úbytkem hodnoty, pravidelně takto jezdí z Číny do Německa elektronika, do Číny díly k montáži BMW (což částečně, zcela "v tichosti" jezdilo do letošního jara každý týden i přes ČR, ale už bylo přetrasováno). Klimatické podmínky na Sibiři jsou problémem i pro dráhu, ta sice samozřejmě jezdí, ale tomu zboží se to nemusí líbit, takže třeba ta elektronika přes zimu nejezdí (izotermické kontejnery jsou kvůli zvýšení ceny za přepravu nemyslitelné). Pozitvní roli hraje taky podpora takovýchto pokusů i pravidelných přeprav i u dotyčných čínských regionů (nejen v podobě proklamací, ale i finanční).

0 0
možnosti

E77v85a 97Č61e90r55n52á

17. 8. 2013 18:57

28 km/h.

To zhruba odpovídá koňce, pára by byla výrazně rychlejší.

0 0
možnosti
LK

Zboží z Číny, vlakem. Copak si to nikdo neuvědomuje, že se tím Evropa sama ekonomicky zlikviduje ?  Máme tu málo nezaměstnaných ? Můžeme s daněmi, které v Evropě jsou, konkurovat Číně nebo Indii, Pákistánu, Malajsii, Asii obecně ? Nemůžeme.

Čína už ekonomicky zruinovala USA, teď už je to konečná invaze do Evropy. Snažím se výrobkům z Číny vyhýbat, ale když je skoro všechno z 90% z Číny, tak už ani není žádný výběr.:-(

0 1
možnosti
MM

Na to je uz pozde...

0 0
možnosti
PM

Na základě čeho přišel autor článku na to, že se vlaky mezi Zhengzhou a Hamburgem kodrcají? Čínské tratě jsou srovnatelné se švýcarskými (německé jsou o něco horší) a i ty nejhorší úseky přes Rusko jsou minimálně na stejné úrovni jako české "koridory". Totéž platí i o hlavní trati přes Polsko.

1 0
možnosti
RJ

Asi tím chtěl "opisovač" článku (to nemá autora, je to agenturní zpráva) vyjádřit svůj laický názor, že se mu to zdá pomalé. Asi neví, jak dlouho trvá přeprava lodí ...

1 0
možnosti
PK

P27e71t88r 93K65o86l42i63b12a

15. 8. 2013 18:13

Můžete prosím redaktoři sdělit, kdy se tak stalo? Tohle je bezmála dva týdny stará novinnka :-D 2.Srpna 2013 ;-D;-D

2 0
možnosti
JD

Pak to ale patří stále do téže okurkové sezóny. Nebo byste raději četl o tom, jak jel (další) první náklaďák okurek ze Znojma? ;-D

2 0
možnosti
RK

Místo na zeměkouli, které je vůbec nejvíce vzdáleno od moře, leží v centrální Číně. Žijeme sice v představě, že Čína leží na břehu mořském (ano, průmyslu je tam nejvíce) a 4 týdny na dopravu lodí stačí. Ale než kontejner ze střední Číny dorazí vlakem do přístavu, může být rovněž vlakem za Uralem. Ano, je to alternativa jen pro menší část obratu zboží s Čínou, ale alternativa proti lodi rychlá a proti nákladnímu letadlu levná. Ono se toho i letecky nedopravuje z Číny tak málo.

7 0
možnosti
RK

Dvojí překládání kvůli změně rozchodu kolejí je vyváženo úsporou  překládky na loď a z lodi, přitom překládka kontejnerů na vedle stojící soupravu je jednodušší. Ruský i čínský vlak může mít teoteticky až stovky vagonů (podobně jako v USA) - díky automatickému spřáhlu. Takové vlaky by se pak musely překládat na několik evropských souprav.

2 0
možnosti
LP

oproti lodi která má na hrbu 15 000 kontejneru mi ten vlak připada jak zbytečná komplikace - Suezem plave 5 milionu tun denně a tady se bavíme o jednom vlaku

2 1
možnosti
VN

Z logistického hlediska zorganizovat takovouto železniční přepravu není nic moc jednoduchého...Co změna rozchodu to jiná souprava vagónů , musíte "postavit do latě" všechny železniční společnosti i firmy , co vám to přeloží a všechno musí na sebe navazovat...protože kdyby nenavazovalo , tak by ten vlak také mohl jet půl roku...10000 km za 15 dnů..tj 670km/den...to je hodně solidní

6 0
možnosti
VN

Tento článek by měl mít trochu jiný titulek. Přepravy kontejnerů mezi Německem a Čínou ve formě přímých vlaků už fungují řadu let...ale pravda..tento vlak jel jako první do Hamburku...ostatní vlaky jezdí do (z) jiných míst...

2 0
možnosti

tak copak se nám za nebezpečné zboží objeví v obchodech?

1 4
možnosti
MN

To by mne zajímalo jak je to cenově... Velký kontejner stojí okolo 60k dopravit do čr. lodí... ale tam se jich vejde pár tisíc. Na vlak se jich vejde 100? to je 6milionů za cestu, nevím nevím kolik stojí km bez papírování na kolejích.

0 2
možnosti
JV

Přibližně dvojnásobek při dvojnásobné rychlosti přepravy bez rizika pirátů či poškození na moři.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!