Diskuze
Tisíce kilometrů, 15 dní. První vlak přivezl zboží z Číny do Hamburku
Děkujeme za pochopení.
P11e43t19r 92K69a98d38e50ř27á64v15e73k
On to nebyl ani první vlak do Hamburku (což ale příslušná tisková zpráva DB nezamlčela, jen to opisovač neopsal celé) ani ten loňský zmíněný nebyl zdaleka prvním do ČR, standardní práce ČTK... Kontejnery se na změnách rozchodu klasicky přeložily na jinou soupravu. Veeelmi zhruba je doba přepravy oproti lodi poloviční a dvakrát dražší, vyplácí se to tedy jen pro drahé zboží, kde se tento vícenáklad vrátí menším úbytkem hodnoty, pravidelně takto jezdí z Číny do Německa elektronika, do Číny díly k montáži BMW (což částečně, zcela "v tichosti" jezdilo do letošního jara každý týden i přes ČR, ale už bylo přetrasováno). Klimatické podmínky na Sibiři jsou problémem i pro dráhu, ta sice samozřejmě jezdí, ale tomu zboží se to nemusí líbit, takže třeba ta elektronika přes zimu nejezdí (izotermické kontejnery jsou kvůli zvýšení ceny za přepravu nemyslitelné). Pozitvní roli hraje taky podpora takovýchto pokusů i pravidelných přeprav i u dotyčných čínských regionů (nejen v podobě proklamací, ale i finanční).
E77v85a 97Č61e90r55n52á
28 km/h.
To zhruba odpovídá koňce, pára by byla výrazně rychlejší.
L67a20d30i51s98l24a80v 63K56a21l96o92u51s
Zboží z Číny, vlakem. Copak si to nikdo neuvědomuje, že se tím Evropa sama ekonomicky zlikviduje ? Máme tu málo nezaměstnaných ? Můžeme s daněmi, které v Evropě jsou, konkurovat Číně nebo Indii, Pákistánu, Malajsii, Asii obecně ? Nemůžeme.
Čína už ekonomicky zruinovala USA, teď už je to konečná invaze do Evropy. Snažím se výrobkům z Číny vyhýbat, ale když je skoro všechno z 90% z Číny, tak už ani není žádný výběr.
P10a15v67e76l 61M61a68t56o40u27š30e75k
Na základě čeho přišel autor článku na to, že se vlaky mezi Zhengzhou a Hamburgem kodrcají? Čínské tratě jsou srovnatelné se švýcarskými (německé jsou o něco horší) a i ty nejhorší úseky přes Rusko jsou minimálně na stejné úrovni jako české "koridory". Totéž platí i o hlavní trati přes Polsko.
R89a92d23e38k 86J63a97n13a20t40a
Asi tím chtěl "opisovač" článku (to nemá autora, je to agenturní zpráva) vyjádřit svůj laický názor, že se mu to zdá pomalé. Asi neví, jak dlouho trvá přeprava lodí ...
P27e71t88r 93K65o86l42i63b12a
Můžete prosím redaktoři sdělit, kdy se tak stalo? Tohle je bezmála dva týdny stará novinnka :-D 2.Srpna 2013
J10i24r74k94a 78D59v44o33ř93á11k
Pak to ale patří stále do téže okurkové sezóny. Nebo byste raději četl o tom, jak jel (další) první náklaďák okurek ze Znojma?
R40a53d77k45o 42K51ř88i12v50á94n89e74k
Místo na zeměkouli, které je vůbec nejvíce vzdáleno od moře, leží v centrální Číně. Žijeme sice v představě, že Čína leží na břehu mořském (ano, průmyslu je tam nejvíce) a 4 týdny na dopravu lodí stačí. Ale než kontejner ze střední Číny dorazí vlakem do přístavu, může být rovněž vlakem za Uralem. Ano, je to alternativa jen pro menší část obratu zboží s Čínou, ale alternativa proti lodi rychlá a proti nákladnímu letadlu levná. Ono se toho i letecky nedopravuje z Číny tak málo.
R32a58d88k71o 74K90ř52i84v66á72n64e74k
Dvojí překládání kvůli změně rozchodu kolejí je vyváženo úsporou překládky na loď a z lodi, přitom překládka kontejnerů na vedle stojící soupravu je jednodušší. Ruský i čínský vlak může mít teoteticky až stovky vagonů (podobně jako v USA) - díky automatickému spřáhlu. Takové vlaky by se pak musely překládat na několik evropských souprav.
L27e27o58š 37P28á73l19e18n74í29č86e28k
oproti lodi která má na hrbu 15 000 kontejneru mi ten vlak připada jak zbytečná komplikace - Suezem plave 5 milionu tun denně a tady se bavíme o jednom vlaku
V21i57k32t45o53r 60N60á15r34o10ž72n30ý
Z logistického hlediska zorganizovat takovouto železniční přepravu není nic moc jednoduchého...Co změna rozchodu to jiná souprava vagónů , musíte "postavit do latě" všechny železniční společnosti i firmy , co vám to přeloží a všechno musí na sebe navazovat...protože kdyby nenavazovalo , tak by ten vlak také mohl jet půl roku...10000 km za 15 dnů..tj 670km/den...to je hodně solidní
V69i71k57t13o57r 79N58á66r87o12ž27n24ý
Tento článek by měl mít trochu jiný titulek. Přepravy kontejnerů mezi Německem a Čínou ve formě přímých vlaků už fungují řadu let...ale pravda..tento vlak jel jako první do Hamburku...ostatní vlaky jezdí do (z) jiných míst...
S70l60a26v67o17m41í15r 21Š59t50ě26p54á38n
tak copak se nám za nebezpečné zboží objeví v obchodech?
M84i28c52h10a69l 58N98o21v41á44k
To by mne zajímalo jak je to cenově... Velký kontejner stojí okolo 60k dopravit do čr. lodí... ale tam se jich vejde pár tisíc. Na vlak se jich vejde 100? to je 6milionů za cestu, nevím nevím kolik stojí km bez papírování na kolejích.
J49i48ř52í 55V38o60s11e69č62e93k
Přibližně dvojnásobek při dvojnásobné rychlosti přepravy bez rizika pirátů či poškození na moři.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...