Na regionálních tratích, které GWTR provozuje, by nové vlaky měly zásadně zlepšit kvalitu cestování.
„Plánujeme nahrazovat starší a pronajaté vlaky, kterými dosud jezdíme. Chceme posouvat kvalitu cestování výše,“ řekl Peter Bosáček, člen představenstva GW Train Regio. GW Train Regio patří k průkopníkům soukromých železničních dopravců u nás. U krajů získával smlouvy na provoz celkem šesti tratí už od roku 1997.
GWTR už nasadil na trasu mezi Karlovými Vary a Mariánskými Lázněmi první pořízený motorový vůz Stadler RS1 zakoupený na konci roku 2014 od německého dopravce BeNEX. Ten je vlastníkem firmy ODEG, která je nasazovala na tratích v okolí Berlína. Vůz byl vyrobený před deseti lety.
Stejné vozy, jen mladší, koupily přímo od výrobce České dráhy, jezdí s nimi hlavně v Libereckém kraji a na Vysočině. „Naše mají jiný motor, jinak jsou prakticky stejné,“ dodal Bosáček. Jezdit budou i ve společných obězích ze Sokolova do saského Zwickau, kde firma spolupracuje s německým dopravcem Vogtlandbahn.
Z Německa si firma přivezla i tři motorové vozy RegioSprinter z konce devadesátých let. Ty už cestující GWTR znají, jezdí s nimi na trati ze Sokolova do Zwickau. Až do roku roku 2012 jezdily i na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně. Aktuálně probíhá jejich úprava a modernizace v CZ Loko, do provozu by se měly dostat během několika měsíců. Firma je koupila od německého dopravce Ruhrtalbahn.
GW Train Regio jezdí na celkem šesti tratích v Karlovarském, Libereckém, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji. Za loňský rok firma přepravila necelý milion cestujících, zaměstnává zhruba stovku lidí. Kromě zánovních vozů z Německa jezdí s devíti vozidly řady 810 a má pronajaté dvě modernizované soupravy ze ŽOS Zvolen, které jsou slovenskou obdobou jednotek Regionova.