- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Americký strojírenský gigant GM vyráběl dieselové lokomotivy již v minulém tisíciletí.
V Evropě jezdí především v nástupnicích zemích bývalé Jugoslávie. Např. 2062, 2063 v Chorvatsku ...
Lok řady 644 jezdící ve Slovinsku byly vyráběny ve Španělsku v licenci.
Pro neelektrifikované tratě OK. Někde se vozí na vagonech dva kontejnery na sobě, takže průjezdný profil je vyšší a trať není elektrifikovaná.
Možná by nebylo od věci, ,kdyby tyto technické články nepřekládal stroj a needitoval editor, ale někdo, kdo ví o co gou.
Na zkušebním okruhu v Kalifornii toto hnací vozidlo dosáhlo jedenáctiprocentní úspory spotřeby paliva i emisí skleníkových plynů, které se rovnají 23 000 litrům ušetřené nafty a 69 tun emisí CO2.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/gm-lokomotivy-wabtec-baterie-vodik-pohon.A210616_154903_eko-doprava_jadv. Úspora v absolutní hodnotě musí být vždycky vztažena k nějakému intervalu. Uspořili to během testů, uspoří to ročně nebo za celou životnost mašiny?
„Dobíjení baterií se realizuje skrze rekuperaci během brzdění,“ říká šéf technologického rozvoje Wabtec Eric Gebhardt.
Takže perpetuum mobile?
Tak to rozhodně není ani to z toho neplyne. Rekuperací přeš brzdu jsou toho schopny hodně dobít, ale když budou dlouhé kopce tak to asi nebude easy. A to srovnávání nafty je takové klasické klišé jako u aut.
Člověk by si říkal, že vynález trolejí už pronikl všude, ale vono ne!
V Americe mají obrovská území nikoho, kde je jenom divočina a jezdí tam vlak elektřina není odkud tahat a velmi těžko by se to udržovalo, navíc vždycky měli tuny ropy. Je to trochu jiné než v Evropě, kde je vesnice co 30 km nejdále od sebe tam jsou to klidně stovky km a ještě i klidně několik tisíc metrů výškových.
Proč jen mi ten projekt připomíná hodně zvětšenou lokomotivu A 219.0 z ČKD, která v roce 1993 předběhla dobu natolik, že od ní ČD i ÖBB raději rychle daly ruce pryč. Měla nulové exhalace, vysoký užitný výkon, nízkou spotřebu... Všichni z ní byli nadšeni, ale ani jedna železniční správa nikdy nezdůvodnila, proč ji nekoupí.
Jaká byla cena a životnost baterie v našich klimatických podmínkách?
k čemu toje, když je většina tratí elektrifikovaných?
Zase ten blábol o nulových emisích. To si fakt levičáci myslí, že okecají fyziku?
Jakou fyziku zas? Z toho stroje se nekouří a tak má nulové emise v tomto smyslu, také neříkáme, že aku šroubovak produkuje emise.