Diskuze

GM vstupuje na novou půdu. Bude se podílet na výrobě čistých lokomotiv

Americký strojírenský gigant General Motors zveřejnil, že bude tamnímu výrobci lokomotiv Wabtec dodávat baterie a systémy vodíkového pohonu potřebné k výrobě ekologicky šetrných lokomotiv. Největší americký výrobce automobilů tak poprvé ve své historii vstupuje mimo automobilový sektor.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MZ

Americký strojírenský gigant GM vyráběl dieselové lokomotivy již v minulém tisíciletí.

V Evropě jezdí především v nástupnicích zemích bývalé Jugoslávie. Např. 2062, 2063 v Chorvatsku ...

Lok řady 644 jezdící ve Slovinsku byly vyráběny ve Španělsku v licenci.

0 0
možnosti
JJ

J89i17ř54í 60J85o41h44n

17. 6. 2021 8:04

Pro neelektrifikované tratě OK. Někde se vozí na vagonech dva kontejnery na sobě, takže průjezdný profil je vyšší a trať není elektrifikovaná.

0 0
možnosti
DC

Možná by nebylo od věci, ,kdyby tyto technické články nepřekládal stroj a needitoval editor, ale někdo, kdo ví o co gou.

Na zkušebním okruhu v Kalifornii toto hnací vozidlo dosáhlo jedenáctiprocentní úspory spotřeby paliva i emisí skleníkových plynů, které se rovnají 23 000 litrům ušetřené nafty a 69 tun emisí CO2.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/gm-lokomotivy-wabtec-baterie-vodik-pohon.A210616_154903_eko-doprava_jadv. Úspora v absolutní hodnotě musí být vždycky vztažena k nějakému intervalu. Uspořili to během testů, uspoří to ročně nebo za celou životnost mašiny?

„Dobíjení baterií se realizuje skrze rekuperaci během brzdění,“ říká šéf technologického rozvoje Wabtec Eric Gebhardt.

Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/gm-lokomotivy-wabtec-baterie-vodik-pohon.A210616_154903_eko-doprava_jadv

Takže perpetuum mobile?

3 0
možnosti
TM

Tak to rozhodně není ani to z toho neplyne. Rekuperací přeš brzdu jsou toho schopny hodně dobít, ale když budou dlouhé kopce tak to asi nebude easy. A to srovnávání nafty je takové klasické klišé jako u aut.

0 0
možnosti
KN

Člověk by si říkal, že vynález trolejí už pronikl všude, ale vono ne!

1 0
možnosti
TM

V Americe mají obrovská území nikoho, kde je jenom divočina a jezdí tam vlak elektřina není odkud tahat a velmi těžko by se to udržovalo, navíc vždycky měli tuny ropy. Je to trochu jiné než v Evropě, kde je vesnice co 30 km nejdále od sebe tam jsou to klidně stovky km a ještě i klidně několik tisíc metrů výškových.

3 0
možnosti
Foto

J63i42ř56í 43E57r82b25e54n

16. 6. 2021 22:56

Proč jen mi ten projekt připomíná hodně zvětšenou lokomotivu A 219.0 z ČKD, která v roce 1993 předběhla dobu natolik, že od ní ČD i ÖBB raději rychle daly ruce pryč. Měla nulové exhalace, vysoký užitný výkon, nízkou spotřebu... Všichni z ní byli nadšeni, ale ani jedna železniční správa nikdy nezdůvodnila, proč ji nekoupí.

1 0
možnosti
Foto

Jaká byla cena a životnost baterie v našich klimatických podmínkách?

0 0
možnosti
VJ

V41í39t 34J76ů55z98a

16. 6. 2021 22:23

Ekologické baterie ...

0 0
možnosti
Foto

K37a41r30e51l 44R81y32b90á28k

16. 6. 2021 20:18

k čemu toje, když je většina tratí elektrifikovaných?

0 0
možnosti
PK

P90a73v48e28l 73K71r74á80l

16. 6. 2021 20:14

Zase ten blábol o nulových emisích. To si fakt levičáci myslí, že okecají fyziku?

8 1
možnosti
MK

Jakou fyziku zas? Z toho stroje se nekouří a tak má nulové emise v tomto smyslu, také neříkáme, že aku šroubovak produkuje emise.

0 0
možnosti