Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Součástí retro rychlíku Ostravan je i malý salónek pro dvanáct osob. (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Kabina strojvůdce motorové lokomotivy Kyklop (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Toalety v retro rychlíku Ostravan - původní, ale čistý. (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Jídelní vůz retro rychlíku Ostravan (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Lůžkový vůz retro rychlíku Ostravan (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Nabídka minibaru v retro rychlíku Ostravan. (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
O odjezd retro rychlíku Ostravan byl na Hlavním nádraží velký zájem fanoušků železnice. (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Odjezd retro rychlíku Ostravan s motorovou lokomotivou Kyklop z pražského Hlavního nádraží (26. října 2016)
Autor: Petr Topič, MAFRA
Nejrychlejší československá motorová lokomotiva T499.0 získala přezdívku Kyklop kvůli světlometu připomínajícímu velké oko uprostřed tváře.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Prototypy lokomotiv T 499.001 a 002 byly vyrobeny s čísly 8887 a 8888 v ČKD Praha v roce 1974. Výrobní závod opustily v létě 1974 a na počátku roku 1975. Zkušební provoz prvního prototypu ukončil požár ve strojovně (23. 11. 1979).
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pro laika vypadá strojovna tak, jako v roce 1974, kdy byl Kyklop vyroben.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Do provozuschopného stavu byl prototyp řady T499.0 uveden po téměř 22 letech.Oprava Kyklopa proběhla od prosince 2012 až do ledna 2015 v DPOV FSO Nymburk.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Interiér strojovny působí romanticky ve srovnání s moderními lokomotivami
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Okna kabiny strojvedoucího jsou nově z bezpečnostního skla. Řídící pult byl zachován co nejvěrněji v původním uspořádání. Novinkou je např. komunikační panel řidícího systému pod návěstním opakovačem.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Dobová „klimatizace“ a stínítko pomocníka strojvedoucího.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
V zimních měsících je možný předehřev dieselu z vnější elektrické sítě 3x400V 50 Hz.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Spalovací motorr K 12 V 230 DR je „nový“. Při modernizaci byl osazen stejný typ s vylepšeními z 90. let minulého století.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Mohutné výfukové potrubí vede do tlumiče.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Topný alternátor TA 403
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Strojovně dominuje novotou zářící šedá.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Při opravě byl dosazen nový řidící systém. Výraznou změnou prošly slaboproudé obvody lokomotivy.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Součástí kabiny byl tento hygienický koutek. Dodnes není samozřejmou výbavou lokomotiv.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Součástí kabiny byl tento hygienický koutek. Dodnes není samozřejmou výbavou lokomotiv.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pod textilním potahem sedadel je ukryta původní koženka. Původní je taktéž podlahová krytina kabiny. Pochopitelně provedení laku pultu je podobné původnímu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Regulace výkonu zůstala v původních 13 stupních. V režimu jízda je prováděna změnou buzení trakčního alternátoru.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Při opravě se maximálně dbalo na dodržení původního vzhledu. Podle dobových zásad ergonomie zelená barva interiéru kabiny udržovala strojvedoucího s pomocníkem v ideální kondici.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Původní označení lokomotivy. Např. písmeno T znamená motorovou lokomotivu, číslice čtyři znamená čtyři hnací dvojkolí.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz