Diskuze

Expres na Jadran letos nepojede, byl by moc drahý

Rekreanti, kteří pro cestu k moři do Chorvatska volili jako dopravní prostředek přímý vlak z Česka, si letos budou muset vybrat jiný způsob dopravy. České dráhy totiž nevypraví přímý rychlík Jadran z Prahy do Splitu, který poprvé vyjel před devíti lety.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

rundlik

27. 1. 2010 14:12
Rád bych vlakem do Paříže.

Škoda,že byl také zrušen "Západní expres" z Prahy do Paříže.Také bych se tam rád podíval.Všude jen zapáchající auta a ekologie a pohoda nikde.[>-]

0 0
možnosti

rundlik

27. 1. 2010 14:05
Je to škoda.

Zrovna letos jsem se chystal,až si Jadran -expressem zajedu k moři.Ve vlaku je to pohoda,člověk se může protáhnout,dívat se v pohodě z okna,najíst se,zajít na WC.Přecpané silnice a dálnice=žádná dovolená.Nevíte někdo,jak se tam vlakem dostat za rozumnou cenu ?[>-]

0 0
možnosti

tekin kurtulusch

28. 1. 2010 14:48
Re: Je to škoda.

Na Chorvatsko se vykašli...cesta vlakem stojí bez JE za prd, ale doporučuju tu Černou Horu, loni ve třech zpáteční za cca 3000,-. Navíc je tam krásně a levněji než v Chorvatsku. Akorát si budeš muset zvyknout na Srbské občany (je to trochu zvláštní národ) 8-o

0 0
možnosti

Mychal.B

27. 1. 2010 10:20
21 hodin v neklimatizovaném dobytčáku

i když to jede přes noc - zážitková jízda pro fajnšmekry :-P

0 0
možnosti

I come from Lake Titicaca!

27. 1. 2010 10:48
Re: 21 hodin v neklimatizovaném dobytčáku

co to meleš?

Není tam sice klima, ale vozy jsou rekonstruované. Klima je standart jen u EC vlaků a výš a to např. i v SRN. Arriva také nemá všechny vozy klimatizované.

Ono to nechce jak bulík sežrat všechny Jančurovic pindy. Ale vím, duševně prostí lidé rádi slyší hezké kecy.

0 0
možnosti

prngrr

26. 1. 2010 23:00
jezdili jen železničáři

Jezdili s tím tak ze 75 % železničáři za režijní jízdné - tedy skoro zadarmo. Pak se to vyplatit nemohlo a museli to dotovat. proto je to zrušené.

Stát vás jízdné řádově kilo za osobu, tak by to bylo jistě zajímavější :-P

0 0
možnosti

falda

27. 1. 2010 10:29
Re: jezdili jen železničáři

Mám dojem, alespoň v některých letech, kdy vlak provozovala CK ČD, se tam režijní jízdenky neuznávaly. Jinak je zvláštní, že cca do roku 1989 se vlakem jezdilo i mnohem dál (Varna, Burgas, Mangalia) zcela běžně. Nevím, zda to stát dotoval, ale ani to nestálo moc peněz (Praha - Burgas cca 330 Kč za jednu cestu, lehátko asi 60 kč navíc). Byla to pohoda, legrace, cesta byla, hlavně přes Rumunsko, překrásná. Pak přišel obrat v myšlení lidí, propagace automobilistického životního stylu (který, ruku na srdce, nebyl Čechům nikdo moc cizí), a tak se dnes většina rekreantů raději pachtí za volanty svých "miláčků" a myslí si, jak pokrokově a svobodně žije. Kdyby si tito lidé započetli do cesty skutečně všechny náklady na jízdu autem, asi by zjistili, že to vyjde mnohem dráž než vlak. Jenže oni to počítat ani nechtějí, prostě jedou autem a hotovo. Dýchají doprovolně smrady a prach, oči na šťopkách, ale jedou ve svém. Zvláštní logika.

0 0
možnosti

mokrykcb

26. 1. 2010 19:29
a poperte se....

nechápu ty hádky...buďte lidi:-)

každému vyhovuje něco jiného,tak proč řešit co je levnější...

já jezdím raději vlakem tam kam bych se letecky dopravil za zlomek ceny...mám to tak rád - pohodlí,klídek,jídelní vozy a ta délka mi nějak nevadí

mé loňské dálkové vlakové:

zagreb,lisabon,barcelona,madrid soluň:-)

0 0
možnosti

prngrr

26. 1. 2010 22:31
Re: a poperte se....

takže železničář zadarmo režujně - jinak by to bylo předražené Rv

0 0
možnosti

ProtektoRath Mittel Bohmen

26. 1. 2010 19:22
A za těch 7tis. to bylo pro koho? Prozaměstnance ČD?

Na stránkách ČD visí nabídka slevy na cestu do Splitu bez auta a s In-kartou pro 4 lidi za 9,5 tisíce. Takže nechápu, kdo si kde vycucal z prstu cenu 4tis. pro 4 osoby za cestu bez auta? 8-o

0 0
možnosti

stev

26. 1. 2010 19:46
Re: A za těch 7tis. to bylo pro koho? Prozaměstnance ČD?

Tam stojí jasně dva dospělí a dvě děti. Ale cena 7 tisíc pro 4 dospělé je reálná. Před třemi lety jsme dokonce jeli 4 dospělí tam a zpět za 5,5 tisíce na sedačku. Ta jízdenka se jmenuje City Star. Podmínkou je In-karta. Koupit si ji můžeš i přes Vídeň a Zagreb, s přestupy. Nebo třeba přes Bratislavu a Maďarsko. Ale bacha - některé vlaky jedou přes Madarsko, jiné přes Slovinsko. Trasu si musíš podle jízdního řádu říci přesně u pokladny. Jinak se nedoplatíš. Ty doplatky u průvodčího ve vlaku pro 4 dospělé by mohly dělat šílenou sumu, vyšší než jízdenka samotná.

0 0
možnosti

Return

26. 1. 2010 18:51
Co na to Odborář Dušek ?

To by měl  zorganizovat nějakou protestní stávku.Pro  dráhy  by bylo ideální,kdyby nejezdily vůbec, a žily jen z dotací.Nebyly by fronty u přejezdů,nemusely se by se vytápět ,uklízet vagony a nádraží ! Hejtmani z ČSSD,jim zajistili,že jim žádný soukromník,třeba ze Studentagency nebude konkurovat. Takže nějaký zájem o cestující může být ČD ukraden ! :-P

0 0
možnosti

109e

26. 1. 2010 19:02
Re: Co na to Odborář Dušek ?

Nebudu se vyjadřovat k Vašemu příspěvku, protože mne pobavil a nechci Vás však zarazit, třeba se ještě něco o železnici dozvím.  Jen tak naokraj. Odborář Dušek odborářem řadu let není.

0 0
možnosti

I come from Lake Titicaca!

26. 1. 2010 18:43
Líbí se mi diskutující akro.

Tvrdí, že vlakem do Splitu jezdily socky. A sám má vůz Škoda Felicia. Kecy o tom, že stát nemá cokoliv dotovat nechávám být.

0 0
možnosti

roba21

26. 1. 2010 20:49
Re: Líbí se mi diskutující akro.

Já mám taky Feldu a jako "socka" se necítím, jen pro mě auto není nijak důležité, páč stejně jezdím jen pár km po Praze. Dopouštíte se stejné generalizace jako pán, kterého kritizujete.

0 0
možnosti

stev

26. 1. 2010 18:03
Pokud mohu doporučit do Splitu

Jezdí dvakrát denně v sezóně EC z Vídně do Splitu, a také perfektní motoráček, malá obdoba Pendolina, IC ze Zagrebu do Splitu několikrát denně.  Velmi výhodná jízdenka City Star se dá z Prahy nebo Brna přes Vídeň a Zagreb do Splitu koupit také, jen musí zákazník přesně nadiktovat hraniční přechody a trasu kudy pojede. Těch možností je mnoho, a jízdenky si musí cestující zakoupit přesně po trase, aby nedoplácel ve vlaku průvodčímu, to je pak velmi drahé. Vlak je mnohem pohodlnější než auto, zejména pro děti, které se mohou během cesty volně pohybovat a nemusí být připoutány v sedačkách.Rv

0 0
možnosti

akro

26. 1. 2010 18:04
Re: Pokud mohu doporučit do Splitu

Ten ti ale nesveze feldu.....

0 0
možnosti

stev

26. 1. 2010 17:52
Stev

Je to škoda. Využil jsem tuto možnost celkem 3x, jeli jsem 4 dospělí a dvě děti, a nemělo to chybu. Jen jeden z nás se obětoval, a zavezl auto do Prahy na vagón. Cizím železnicím se divím, protože prakticky všude to bylo spojeno s jejich nějakým vnitrostátním spojem.

0 0
možnosti

prngrr

26. 1. 2010 22:37
Re: Stev

čemu se divíš? Že to nechtěly dotovat?

A proč by měly?8-o

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Kapesní reaktory ty velké nenahradí. Spíše uhelné elektrárny a teplárny

28. března 2024

Premium První malý jaderný reaktor v Česku by měl vyrůst v Temelíně. ČEZ chce do konce roku vybrat...

OBRAZEM: Proč na českých bankovkách chyběly ženy a co skrývá pětitisícovka

28. března 2024

Nad podobou českých bankovek se pozastaví málokdo, skrývají ale pozoruhodné příběhy i detaily....

Kanadě dochází javorový sirup, zásob má nejméně za šestnáct let

27. března 2024

Kanadské rezervy javorového sirupu se loni zmenšily na 3,1 milionu kilogramů, celkově jsou přitom...

Stávka zažehnána. Aerolinky Lufthansa se dohodly s odbory na mzdách

27. března 2024  19:40

Německé aerolinky Lufthansa a odbory Verdi se dohodly na nových mzdových a pracovních podmínkách...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!