Diskuse k článku

Milovníkům velkých motorek a čtyřkolek ubude starost. Na emise už nemusí

Majitelům velkých motorek a čtyřkolek ubude od podzimu jedna z povinností. Ministerstvo dopravy u nich plánuje zrušit povinné kontroly množství škodlivin vypouštěných do ovzduší. Ta v současnosti dopadá na motocykly těžší než 400 kilogramů, zatímco majitelé lehčích motocyklů na povinné měření emisí nemusí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i66ř67í 42S33c29h81m63i11d37t 5190473424685

Tak ještě by to chtělo po vzoru Slovenska u všech motorek zavést první kontrolu po 6 letech a další pak co 4 roky, což by znamenalo úsporu pro úplně všechny a kratší fronty na STK a zároveň zpřísnit běžné silniční kontroly, hlavně co se týče nadměrného hluku, protože co dokáže náš motorkář udělat z výfuky, tak to zřejmě nedokáže žádný jiný v Evropě;-).

0/0
15.5.2018 8:08

J93a55k41u78b 20P87r86o20k36e87š 6493728322723

Co mi přijde, jako naprosto kouzelné, že k článku o motocyklech nad 400kg, což jsou krom čtyřkolek v podstatě jen velké cesťáky a nějaké ty extrémní choppery, plesknou Ninju H2R, která má pohotovostní hmotnost 216kg a nejezdí nejen na emise, ale ani na STK, protože je to okruhový speciál a na silnici vůbec nesmí.

+1/0
9.5.2018 0:20

P88e41t91r 71P84o26s26p15í58š95i15l 4838324966936

Přiznejte, že důvodem bylo to, že se nevyplatí kvůli pár strojům dovybavovat stanice STK. Doposud majitelé museli se svým strojem někdy pravdu daleko, protože emise u některých čtyřkolek umělý změřit maximálně 2 stanice v republice.

0/0
8.5.2018 17:30

J43i11r10i 54R46u16s81n57o96k 4235132417683

Takova boure nevole. Pritom se to tyka jen moto nad 400 kg, kterych je v CR tak max do 10, jestli vubec. Primarne pravde podobne jde jen o ctyrkolky, ktere by asi mohly mit nad 400 kg. Pro predstavu - normalni velka cestovni motorka ma mezi 200 az 250 kg. Takze je tam jeste 150 kg rezerva.

0/0
8.5.2018 15:25

P63e97t75r 36P49o29s64p89í96š25i51l 4608304776436

Týká se to namátkou čtyřkolky CF MOTO X8, kterou tady prodává Journeyman. A jen u nás na malým městě znám zhruba 5 majitelů.

0/0
8.5.2018 17:33

J12i41r14i 33R87u45s71n45o63k 4445792437773

Jen potvrzujete to, co jsem rikal. Motorek se to prakticky netyka vubec. Jen ctyrkolek.

0/0
8.5.2018 17:46

P28e51t59r 71P65o46s20p65í72š14i38l 4548624416756

Některých opravdu velkých motorek se to také týká. Například Honda Goldwing.

+1/0
8.5.2018 20:53

J31i38r52i 61R91u32s46n19o74k 4285962717203

Kolik takovych motorek u nas je? Pres 400 kg je asi 5 typu motorek, z nichz kazda bude vysoko pres 600 000 Kc. Osobne si myslim, ze takovych bychom u nas spocitali na prstech obou ruk.

0/0
8.5.2018 21:26

J45a83k14u13b 19P89r70o98k52e40š 6243458732393

Teď jsem koukal Goldwing alespoň modelový rok 2018 má pohotovostní hmotnost "jen" 365kg.

0/0
9.5.2018 0:24

M91a50r42t34a 44V14i56n98t88r14o86v92á 1441932172551

A co letadla a tankery, ty nejvíce znečišťují ovzdušií!! To nevadí nikomu, hlavně že to sype

+1/0
8.5.2018 14:15

J24a65r56o16s77l78a69v 44J47o17s27e19f 5732320740814

Tak je dotlačte na průměrnou českou STK! ;-D;-D;-D

+1/0
9.5.2018 7:58

M87a98r12t56i19n 32K49r45o62u61p26a 2141173429610

Pro několik militantních příspěvků níže.

I ten co si koupí motorku a neupravuje ji tak může mít díky přísným eko-normám problém. Homologací motocykl projde ale i po docela málo kilometrech už normy nesplňuje. Prostě takový věci cpát do motorek je z důvodu prostoru a charakteru obtížné. A tak se švindluje ještě víc než u aut. No a protože motorky najezdí oproti autům minimum km tak zavládl kousek zdravého rozumu a tahle věc se zrušila. Pro ty co volají po přísnějších STK (i kvůli hluku) : Vůbec nic by se nevyřešilo. Na motorku se hodí homologované výfuky, projde STK a za půl hodiny tam jsou zase kvíláky. Běžné jsou i výfuky s homologační vložkou -nasadit/STK/vyndat- cca minuty.

+1/−1
8.5.2018 13:22
Foto

J75i13ř94í 61H83a57v35e84l17k80a 3579413190944

A to je jako omluva? Připadáte mi jako Pařížské ujednání o klimatu. Bohaté státy musí splňovat rozvojových se to netýká. Už tu máme tahače homologované jako traktory. Přibudou nám sem dodávky homologované jako čtyřkolky.

Pokud to chceme omeit omezme to nájezdem kilometrů. tedy nejméně jednou za 5 let nejpozději po ujetí 30 tis kilometrů.

Ale vyndat to se slovy že těch pár co to používají jako hoby neškodí?

0/0
8.5.2018 14:03

M68a58r94t97i88n 25K89r36o40u58p49a 2731543469730

Problém s emisemi je ještě větší než u "dieselgate" a v té jsou řidiči také nevinně. A jak to chcete řešit? Budzerovat majitele motorek za to že homolgace je bouda na předpisy? Odstavit tedy ti tisíce motorek o kterých kupující často ani netušili že katalyzátor po "pár tisících" neplní funkci (pokud ji vůbec kdy plnil) a přitom prošly homolačním řízením? Jako nejlogičtější je změnit homologační podmínky (stejně jako u aut) a nechat stávající stroje dojezdit. Pochybuji že existuje nějaké lepší řešení. Vzhledem kolik toho motorky najezdí jsou v emisích proti autům naprostí břídilové.

+1/0
8.5.2018 14:30

J45o35s77e76f 83Š21o12l57t57e86s 8474318560183

Emise jsou u motorek relativně nepodstatné. Jezdí jich málo a málo toho najezdí. To už je u motorek mnohem větší problém s hlukem.

+1/0
8.5.2018 21:50

P33a69v54e82l 60S17o76b19o31t93k61a 5920904

Správný motorkář jezdí jedině na elektro Harley ;-D

+2/0
8.5.2018 12:16

N90o84r21b72e16r15t 80Š41t23ú16r 7801840865947

A zvuk si pouští do sluchátek.

+2/0
8.5.2018 12:29

M51a88r27t56i11n 82K55r55o70u54p31a 2651293269440

Houby. Pořádná reprosoustava. Ostatně podobný udělátka se dnes dají koupit k některým elektroobilům jako doplněk.

Tady jedna zvrhlost: https://www.youtube.com/watch?v=SpX4rNtVP-g

0/0
8.5.2018 13:02

J52a32k30u22b 65P79r91o37k70e13š 6783348862203

Něco jako správný motorkář vůbec neexistuje. Každý jezdí jinak z jiného důvodu. A za sebe můžu říct, že jsem o elektro-motorce uvažoval, jen je problém, že to je tak jako druhý stroj a na to nemám prostor a v zásadě ani peníze.

0/0
9.5.2018 0:28

K13a73r90e32l 46M73a40z95a17č 3517883266109

Bože, tady někdo dostal rozum.

0/−1
8.5.2018 12:13

P61a73v98e75l 18S73o88b34o88t79k32a 5230944

Nebo si na ministerstvu konečně taky pár lidí koupilo motorku ;-D

+6/0
8.5.2018 12:17

J75a79k52u66b 76P92r74o32k57e58š 6553848762583

Nad 400kg? To asi těžko. To je většinou trochu jiná cenová kategorie.

0/0
8.5.2018 23:31

L66a58d56i97s63l17a34v 17K60a21l45o29u77s 7875556951480

Naopak, utáhnout šrouby, a na emise i se sekačkou na trávu. To by pak byl malý mimobankovní tok peněz.

0/0
8.5.2018 12:06

M82a70r35t37a 20V28i28n94t92r76o26v90á 1481712642891

Ano i s motorovým křovinořezem a pilou a taky s modely autíček a motorových člunů;-D

0/0
8.5.2018 14:06

P55e92t40r 22K62r41á73t33k20ý 5899966736451

včera návštěva STK+emise s osobním vozem, příjezd ráno v 6.30 (otvíračka až v 7hod) - přede mnou už fronta cca 30 aut a byl jsem v podstatě poslední, koho vzali, odjezd v 16.00 hod odpoledne, takže celý den čekání ve frontě, než se dostanu na řadu! připadal jsem si jako za komunismu, u konkurence v okolí je to prý stejné, všude fronty...Mezitím samozřejmě sem tam auta známých, co šla přednostně, ale namítejte proti tomu něco, když prostě to potřebujete mít a není prakticky možnost volby. Děkuji, pan ŤokuRv

+5/−2
8.5.2018 12:05

P80e22t89r 82H34o44r93á79k 1849303779444

Na STK se objednává a za hodinu jsem doma. Nechápu, proč nejsi objednaný a nesmyslně tam stojíš od rána. Jestli jezdíš tam, kde to neumí a jsi ochoten tam stát jako blbec, dobře ti tak.

+4/−2
8.5.2018 12:12

P17e80t81r 89E22b80r 2352240513430

protože to každá stanice nedělá, spíše jde o výjímky

+4/−2
8.5.2018 12:25

R79o74b23e58r69t 89P98r22a68ž83á47k 4308796285550

Dělá to dost STK.

+2/−1
8.5.2018 12:43

P10e48t58r 94H15o17r72á60k 1929163409354

Tady v okolí to dělají skoro všichni. Takže pochybuju, že by to někde nedělali. A kde to nedělají, tak je k tomu musí dotlačit zákazníci. Není přece důvod tam stát od rána dvacátý ve frontě a jít v 16.00, když můžu rovnou přijít až na 16.00. Stačí jenom to objednání. Ale kdo to řeší na poslední chvíli, tak si ale asi nakonec nemá co stěžovat. Musí prostě někde stoupnout do fronty, protože ti bystřejší jsou už jinde objednaní.

+2/−1
8.5.2018 12:53

P74e24t83r 88H10o84r86á15k 1589573599294

U nás bych se dnes mohl rovnou online objednat na 15.5 v několika termínech.

+1/0
8.5.2018 12:58

P20e89t84r 45P89o38s57p32í32š69i12l 4908504786606

U nás na liberecku se na STK objednat nedá.

0/0
8.5.2018 20:56

J14a32k51u89b 87P67r98o58k43e18š 6783258772883

Přijde mi, že alespoň telefonní objednávky už má STK snad v každé dědině (tedy pokud tam je), na STK jen tak na blind jsem byl naposledy někdy tak kolem roku 2000.

+1/0
8.5.2018 23:33

P39e87t11r 89K24r86á35t91k93ý 5719636276391

protože se tam objednat nedá, ani v žádné jiné v okolí se takový systém nevede.... a tam, kde se objednává, což jsou již dost vzdálené stanice, tak byla nejdříve možná lhůta za 3 týdny... Navíc - jedím tam roky a vždy jsem čekal max tak 2-3 hodiny, takže těžká změna

+1/0
8.5.2018 12:42

P44e59t37r 57H96o16r22á33k 1869293239984

U nás se objednává na odpoledne, přesto tam ráno vidím spoustu blbců, co tam stojí v sedm ráno desátí ve frontě. A pak takoví budou naříkat, jak za to může ministr dopravy. Ale můžou si za to jenom sami.

+2/−3
8.5.2018 12:49

J10a85k86u24b 26P31r44o31k28e71š 6103148362713

Můžu se zeptat, kde je takový bohem zapomenutý kraj? Však STK je snad v každém okresním městě, to znamená, že ať člověk bydlí kdekoliv, tak má do 50km většinou celou haldu stanic.

+1/0
8.5.2018 23:39

T19o69m58á49š 44J55o38u40s32k64ý 6480364

Cože? Místo toho, aby motorkáře pořádně zmáčkli kvůli extrémnímu hluku, tak jim ještě seberou povinnost kontroly zplodin? Rozhodně zavést měření hluku motoru, a pokud hluk překročí hlučnost běžného auta, tak motorku vyloučit z provozu.

+8/−7
8.5.2018 11:51

J56a72k87u40b 89P81r75o36k22e65š 6313598782203

Víte o tom, že ty motorky jsou tak už homologované? Těžko se dá předpokládat, že se do půl metru výfuku nacpe stejný tlumič, jako do tří metrů pod autem.

0/−1
8.5.2018 23:40

P47e36t56r 51B37á42č50a 8955246525555

„Motorkářům jsme chtěli vyjít vstříc. Dnes se jedná z větší míry o hobby záležitost s dobrým servisem.

Mimochodem tohle plati i pro nadsence s tuningem a ten tady posledni leta dokonale zabijite.

+4/0
8.5.2018 11:21

J19a68n 87C67h44o90b10o72t 5753388219597

Nadšenci s tuningem potřebují psychiatra, nebo pořádnou práci, a žádné úlevy.

+2/−6
8.5.2018 11:59

P82e41t68r 45B71á46č93a 8295376835725

8-o;-D

0/0
8.5.2018 12:01

J70a85k92u12b 42S36t44a13š67e93k 4217889423204

Tasi je také nutné rozlišovat tuning, „tuning“ a tuzink ;-D

+2/0
8.5.2018 12:07

J93a24k74u52b 53P25r67o18k26e19š 6563808482103

Problém je, že s tím mají problémy i sami účastníci, když se podíváte na většinu "tuningu" na nějakém srazu, tak je to vrak + 100kg kitu a nějaké lampičky. Naprosto úžasné je vidět, jak nějaký chytrolín nacpe do starého žigula 6 litr z BMW a nechá tam původní bubnové brzdy a ještě je hrdě natře na žluto nebo čereveno, aby to bylo vidět už z dálky.

0/0
8.5.2018 23:45

P11e90t51r 59B71á58č86a 8195616725735

a kdy se konecne ulevi autum aby tam netravili dovolenou?

+6/0
8.5.2018 11:14

L47i69b98o21r 82F80o36l19t73ý29n81e66k 2846615237884

"Velice často se totiž stávalo, že kontrolované stroje neplnily stanovené emisní normy, čímž vznikal velký prostor pro korupční jednání."

Tak to měření zrušíme. Tuhle logiku nechápu.

+10/−1
8.5.2018 10:54

J58a43k10u17b 43P90r63o38k96e22š 6113378572793

No hlavně nechápu, to jsou dvě protichůdná tvrzení ve dvou odstavcích, prvně píší, že s nimi nejsou problémy a pak jiný strejda tvrdí, že jsou a uplácí.

Osobně si teda myslím, že s nimi moc problémů nebude, (tedy nevím jak 4 kolkáři), ale jednostopé motorky nad 400 kg jsou většinou z kategorie milion + tam bych obcházení údržby, moc něčekal, kdo má na takovou motorku, tak má i na banány a hlavně jezdí dálky, takže nechce, aby se mu to někde po cestě rozsypalo.

0/0
8.5.2018 23:48

T69o18m45á50š 57K97u82c34h11a60ř 3497641828401

Mimochodem, taková auta jako Š120, či Favorit už by také na emise nemusela, když se vyskytují vzácně, ne? ;-)

Ono je to tak, že emise měly smysl u karburátorových aut, kde se zavrtělo šroubem na karburátoru a emise se seřídily (kdo tomu rozuměl, tak tím zase otočil zpět, protože to na chudou směs nejelo). Ale dneska není co seřizovat, dneska to auto prostě projít musí, protože jinak je na vyhození. Takze úplatky, úplatky, úplatky..

+8/0
8.5.2018 10:29

V19i86k77t87o87r 97Š43e72d39i23v66ý 8416371910436

Š 120 musí - ale hodnotí se podle tehdejších mezí

+1/0
8.5.2018 10:30

T40o25m19á78š 34K79u25c18h80a59ř 3967421348311

Samozřejmě, ale když jezdí tak málo jako motorky, je tu stejný argument je emisí zprostit.

+2/0
8.5.2018 10:35

V82i63k75t54o56r 47Š24e67d13i36v96ý 8216931630876

Rozdíl je v tom, že Š105 umí každá stanice změřit, když ale přijdete s H-D, neví kudy na to. Takže jde o ůlevu stanicím emisní kontroly.

+1/0
8.5.2018 11:27

J42a39r79o97s14l49a54v 10D93o37š76e56k 7979888824584

Nechápu proč taková úleva? Navíc bych rozhodně zavedl poviný test hlučnosti, cokoliv nad určitý limit bych zakázal. Tím by odpadla tak polovina těch nesmyslně uřvanejch strojů.

+11/−2
8.5.2018 10:24

Najdete na iDNES.cz