Diskuse k článku

Z Prahy do Brna autem na baterky. Jedno nabití elektrickému golfu nestačilo

Budoucnost automobilismu? Zatím ne. MF DNES zkoušela, jak se žije s elektrickým golfem. Ve městě funguje obstojně, ale na jedno nabití z Prahy do Brna nedojel. Jeho spotřeba výrazně roste při jízdě do kopce, zato v kolonách z baterie téměř neubývá. Jednou z hlavních překážek pro elektrická auta zůstává nedostatek dobíjecích stanic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I43v29a23n79a 59Z89b71u30b74n47o44v16á 7481821526

Tak ono rčení To je na baterky.(tedy ne příliš funkční) nevzniklo samo od sebe..... No a levnější a ekologičtější to taky není, samá pruda s nabíjením, lidstvo by si to mělo ještě nechat projít hlavou...

+1/0
5.8.2019 23:39

J98i90ř30í 92K38o74z59l49í22k 1439416432289

A proto jsem raději šel do hybrida - Toyota Auris v kombíku, bez problému se dostanu pod 4 l /100 km, žádně nabíjecí stojany mne nezajímají, v kolonách je elektřina fakt super a na křižovatkách mi nechcípe motor. Už mám objednanou novou RAV4 v hybridu. A že je to dražší ? Prostě se mi ta technologie líbí...

0/−1
3.6.2019 13:13

R44a64d70e15k 66P15i63c25e80k 5750862603457

Kdyby stal nejakej elektromobil do 350k, tak jako auto pro manzelku do mesta asi dobry. Jako plnohodnotny auto si to vubec nedokazu predstavit.

0/0
29.5.2019 8:54

I74v79a33n 10M88a21r88e97k 6294698762

Elektroauto? Jedině v lunaparku na autodromu.

+2/−2
26.5.2019 7:20

R22o73m37a98n 86H78o60r25k35ý 9106240173421

Osobně bych doporučil tento článek. Mnohým zde otevře oči. Hezký víkend

https://www.xpari.cz/2018/01/auta-na-elektriku-jsou-nesmysl.html

+1/−1
25.5.2019 12:46

V79l89a67d17i65s47l54a54v 22Ž14i74d69e38k 3328450220

KOnečně nezaujatý článek na toto téme! Děkuji a gratuluji autorovi!

+2/0
24.5.2019 16:46

R73ó51b32e89r43t 16T79o36m13e10k 6546741716529

Konečně nezajujatý článek...přeložím...ten který podpoří můj nazor ;-)

0/0
5.6.2019 10:31

P13e94t88r 65Š92t33ě72p 2443523160656

Především by měli přestat dotovat elektřinu pro EV, aby se a) platila plná cena za kWh a b) splácely náklady na stavbu stanic, tzn. obdobné podmínky, jako mají benzinky. Pak uživatelé EV měli jasné srovnání provozních nákladů ve srovnání s benzínem/naftou.

+2/0
24.5.2019 15:09

V11l51a44d14i63s74l14a18v 91Ž44i66d18e37k 3168750880

Pořád by elektřina vyšla za pětinu.

0/−1
24.5.2019 16:47

R23o41m92a94n 51H59o33r47k81ý 9466650873911

A na RD platíme jakou cenu prosím? Na nabíječkách platím více. To je divná dotace, nemyslíte?:-)

+2/0
25.5.2019 12:09

P16a18v50e80l 55F38r51y14č 2312940173194

Celé to e-auto je e-nesmysl.

+4/−4
23.5.2019 23:53

R18a63d25e95k 29K10a52r60a40s 7770918920824

Já si nemohu pomoct, ale ani tento článek mě neodradil od koupě právě takového e-golfu. Auto je to prostě parádní a v Áčkách ho mají za slušnou cenu, co víc si přát?

+1/−2
22.5.2019 18:35

P27a28v14e78l 26O70t68i95s66k 2216881377

A můžete mi říct co je tak parádního na autě které nevydrží jet rychlostí 130 po dálnici 1,5hodiny za milion korun? To by mne fakt zajímalo, jako kdybych měl fakt potřebu si koupit nějaký EV jako vy, tak bych se poohlídl jinde např hyundai nebo kia, ale E-golf fakt ne

+2/0
23.5.2019 10:25

R65o32m84a80n 80H13o32r38k78ý 9546400323941

Třeba právě proto, že je to GOLF

+1/0
25.5.2019 12:11

M30a16r87t94i98n 32D89o31h75n76a22l 5807453348378

Docela by mě zajímala ta životnost baterie resp. její degradace cykly nebo stářím. O tom se taktně mlčí. Jestli si má člověk za 5 let připravit dalšího půl mega na výměnu baterie, protože se starou už dojede tak pro rohlík za rohem.

0/0
22.5.2019 14:23

V94l30a79s96t92i21m48i28l 48M37a11r97e47š 2626596311962

Nemlčí, statistiky jsou, stačí hledat. Současné baterie jsou stavěné na +- životnost auta. Jinak i automobilky dávají na ně záruku na 8 let.

+3/0
22.5.2019 18:24

P97a90v30e71l 45O16t44i45s22k 2246841857

Ale záruky, ano po osmi nebo po deseti letech to auto samozřejmě pojede ale zcela jistě nebude ten dojezd stejný jako na začátku, tzn. kpoužitelnost se mění. A to o kolik závisí na stáří baterie, tak na způsobu používání, tedy v jakém režimu probíhá vybíjení a nabíjení.

+3/0
23.5.2019 10:29

V59l52a84s82t52i41m85i42l 91M14a55r92e15š 2886576461722

Proto je tam ta záruka. Jinak použitelnost se mění u spalováku. Motor žere po 200 000 kilometrech víc než když má najeto třeba 20 000. Motor se taky opotřebuje. Tohle jsou zbytečné starosti.

0/−1
30.5.2019 15:15

I67v34a76n 85M91a19r10e28k 6914598172

Asi nebude v principu jiná než je v elektrobyciklu. prodavač mě informoval : Co rok, to deset % z kapacity dolů" ;-(

+1/0
26.5.2019 9:11

J64i22n16d61ř94i42c65h 84Č68í22ž14e70k 9540742146929

Za několik málo let s překvapením zjistí, že budoucnost je ve vodíkových článcích a budou nám tady ČEZy plakat. (ironie)

Oni to totiž vědí již dnes, ale díky dotacím business kvete. Pak si již neškrtnou.

+3/−2
21.5.2019 16:11

J11o71s34e71f 47Š20o68l36t32e75s 8844418590353

Jasně, vodík... ;-D;-D;-D To je furt dokola.

+2/0
22.5.2019 14:21

V74l86a29d79i80s95l70a89v 17Ž45i76d52e75k 3278910290

1) Jak budete efektivne skladovat vodik, ktery nelze pri normalni teplote zkapalnit. Trojny bod je neco malo nad absolutni nulou.

2) Jak efektivne ziskate ten vodik a z ceho?

+2/0
24.5.2019 16:49

J83a83n 30D83l38o80u80h90ý 7804429450309

Bych chtel vsem eko-teroristum dodat jednu vec: auto se spalovacim motorem co jede 80km/h (stejne jak ten eGolf, aby vubec nekam rozumne dojel) ma spotrebu sotva 5L benzinu na 100km. Takove auto muze jezdit treban CNG nebo LPG. Tim se jeho "skodlivost" na zivotni prostredi mnohem snizuje a tak jeho emise jsou "zdravejsi" nez ty "elektricke" vypustene z tepelne elektrarny R^ Projedte se kolem Prunerova, co se tam vali z komina.... a pak si bezte koupit eko- auto ;-D

+8/−4
21.5.2019 13:55

V29l44a17d89i97s49l41a33v 73Ž83i84d96e57k 3338280580

Emise z Plunerova prepocitane na jednotku energie jsou mnohem nizsi nez u bezinu a pravdepodobne i pod tim LPG.

+2/0
24.5.2019 16:51

M53i54r90o84s51l12a90v 56V60l77a44s93á54k 4828580603602

Na to pochopit, že elektroauta v masovém měřítku jsou nesmysl, postačí znalost středoškolské fyziky. Jenže aktivisté všeho druhu jsou jaksi mimo přírodní zákony.

+5/−4
21.5.2019 12:45

V63l98a19d94i44s29l11a43v 17Ž32i36d59e11k 3348830350

Tak nas poucte, nevidim principalni prekazku, jen technologicke.

+1/0
24.5.2019 16:52

R89o16m38a40n 54H72o68r66k72ý 9956530663821

NO jasně účinnost elektromotoru je 95%, naftového 35% a benzínového 30%. To je fyzika ;-D

+1/0
25.5.2019 12:18

D71u23š30a85n 86P61e88š98e57k 3205469674570

Zbytečný test k ničemu.

Druhá polovina cesty je z kopce, tedy s mnohem nižší spotřebou.

Když jste to nevyzkoušeli, tak opět nevíme, jestli by to auto do Brna dojelo, nebo ne.

+1/0
21.5.2019 11:59

J91a10n 66D72l34o87u38h64ý 7234389840909

Podle me by tam dojelo, ale uz by nedojelo k nabijecce. Je to stejne jako s RC modelem. Proste "uberete" plyn a tim prodlouzite dojezd. Takze kdyby to soural 80tkou po dalnici celou cestu, tak tam nejspis na 95% dojede R^

+4/0
21.5.2019 13:57

P93a90v13e65l 38O61t56i86s23k 2316441737

Ano možná by tak tak dojel k ceduli Brno, rychlostí max 80, A to je jako v poho? Jet autem za milion po dálnici max 80 abych horko těžko ujel 200 km. Mimochodem s autem v jehož spalovací levnější verzi úplně v klidu můžete jet na dovolenou na druhý konec evropy, a úplně klidně rychlostí 150. Tak to jo už chápu když fandové EV říkají,: ale to se dá v pohodě zvádnout: :-)8-o

+1/0
23.5.2019 10:36

D70a12l76i72b88o32r 57H46o39d86i98s 1443786435403

Bez vůně benzínu, bez dojedu, bez zvuku, s nabíjením cesta do Brna min. 3 hodiny, a čárečky baterky jak na mobilu. Nic pro mě.:-P

+3/−1
21.5.2019 9:07

R39o38m96a80n 29H38o82r31k33ý 9366510693961

Tak určitě to není prokaždého. Hodně lidí ten milion zřejmě nemá, tak musí čuchat ten benzín :-) Jak řikal Verich: "Všeliké kvaltování toliko pro hovado vhodné jest" ;-D

0/0
25.5.2019 19:03

K25a32r83e30l 97M89a98z45a64č 3807283836509

Co to je za test auta, když autor napíše:

Osobně mě řízení moc nebaví... 8-o

Tak jezdi na koloběžce a tramvají, když tě auta nebaví.

+4/−2
20.5.2019 17:54

K85a56r25e56l 71M36a98z63a75č 3677833476239

Reálná zkušenost z loňské zimy.

Volkswagen E-Golf z roku 2015 v ceně cca 900 000 Kč má mít podle výrobce dojezd cca 140 km. Podnikli jsme krátký test, jak tomu je ve skutečnosti. Jestli myslíte, že auto zatížené jedním člověkem při normálním režimu je schopné dojet alespoň 100 km, tak se mýlíte.

Podle jeho majitele má toto auto REÁLNÝ dojezd cca 70 kilometrů. To ovšem nesmíte jezdit v zimě. V mrazivých dnech se možnosti dojezdu snižují až k 50 kilometrům, tedy je problematické dojet z jednoho konce Prahy na druhý a zpátky!

Ano, můžete dobít, dobíjecí stanice pomalu rostou. Pokud ale máte tu smůlu, že jakžtakž doplachtíte k dobíječce ČEZ, narazíte na kardinální problém. Není vám nic platná plná kreditka. Abyste mohli načerpat energii, potřebujete registrační čipovou kartu ČEZu. Bez ní máte prostě smůlu a můžete volat tak akorát odtahovku.

To se bohužel stalo německému turistovi, který dojel k nabíjecí stanici v Jenišově u Karlových Varů v BMW i3. Baterie měl téměř na nule a bezradně pobíhal kolem zeleného totemu. U nějaké čipové kartě ČEZu neměl ani potuchy. Díky obrovské náhodě, že zrovna přijel někdo dobíjet z nedalekého Sokolova, a kartu ČEZu měl, mohl zahraniční host pokračovat. Oba muži v nevlídném únorovém počasí strávili u dobíječky desítky minut. Na dobití na cca 70-80 % kapacity akumulátorů je totiž potřeba cca 30 minut.

Od ČEZácké dobíjecí stanice jsme se vydali na Boží Dar. Akumulátory byly plné. V nejvýše položeném městě u nás nás čekalo nemilé překvapení. Přístroje v golfu ukazovaly maximální dojezd cca 30 kilometrů, a to přesto, že jsme ujeli přesně 33 km z Jenišova. Měli jsem tedy nahnáno, abychom se vůbec mohli vrátit do Karlových Varů. Zpáteční cesta vede hodně z kopce, naštěstí. Pokud si myslíte, že vás zachrání rekuperace při brzdění motorem, tak je to pravda pouze částečně. Systém neumí (!) automaticky dobíjet akumulátory rekuperací. Je nutné na to elektroniku v autě přepnout.

E-Golf tedy ujel nějaký 65 km a byl vybitý.

+8/0
20.5.2019 17:50

R50o43m59a16n 75H72o98r72k25ý 9406960983971

Nevím jak u toho to starého modelu, ale od roku 2017 rekuperuje automaticky. Volíte jen dvě intenzity rekuperace. Jedna je základní, pracuje automaticky a pak můžete zvolit druhou silnější rekuperaci. Tímto vozem jsem si udělal výlet cca 700 km a docela mne to bavilo. Teplota 7 stupňů, normální topení na 22 stupňů. Spotřeba 16,8 kWh/100 km. Nabijení na 50kWh nabiječce jede 38 kW. Tedy asi 100 km za půl hodiny. Kdo není otrokem času, tak asi nemá problém se tím přesouvat :-)

+2/−2
20.5.2019 18:10

M23i62r22e54k 86G21a33j14e81r 5201946339710

Takze misto rychlosti 100 km/h se tim muzete premistovat pouze prumernou rychlosti kolem 100 km za hodinu a pul, tedy jen 66 km/hod.

+1/0
20.5.2019 21:24

P75e11t22r 76M19i42c85h47a82l 2330724651172

A to pouze v případě, že nebude obsazená nabíječka. :-)

+3/0
20.5.2019 23:37

J12o52s53e85f 58Š11o92l59t80e21s 8524528630113

Chlubit se tím, že neumím jezdit EV, to je kvalitní matroš.

0/−1
22.5.2019 14:23

J37o27z26e70f 83H14r62i94c89i40š39i92n 4233750350566

Jak to nestačilo, redaktor vyměkl!

+3/0
20.5.2019 14:25

P19e11t43r 35V74a12r87g60a 3245223290320

Z článku jsou pro mne podstatné dvě věci:

1) ani EV za 1 mil. Kč nedojede z Prahy do Brna

2) cena elektřiny pro EV je dneska dotovaná (viz věta :„Na jejich provozu ale zatím nelze příliš vydělávat, protože platby od řidičů ještě nepokryjí ani spotřebovanou elektřinu, natož nájemné,“ říká Schreier.)

Takže bod 1) pro mne zabíjí myšlenku na EV už v samém počátku (je to předražené a nikam to neodjede)

a bod 2) znamená, že cena elektřiny pro EV je pod reálnou cenou - takže to všichni ostatní dotujeme - no paráda

+14/0
20.5.2019 13:44

P47e20t49r 90B26l25á62h78a 6690777759763

1) měl si vybrat tyto nová BEV se stejnou cenou - Hyundai Kona a Kia Niro dojezd dle EPA 410 km a 380 km, e-Golf dle EPA jen 200 km (jedná se o kombinované dojezdy, ne čistě dálniční), autor článku testuje BEV, u kterého je jasné, že to nezvládne, buď byl vylitej jak váza, když ho toto napadlo, nebo je slabej v zeměpise

+1/−4
20.5.2019 14:16

R72o59m39a19n 32H54o47r49k78ý 9766270773611

Tak veškerá cena elektřiny je dotovaná - viz Temelín a garance. Jádro určitě není čisté, to by jaderné uložiště za barákem asi nikomu nevadilo. Dotujete také teplárny přes cenu tepla a emisních povolenek. Dotujeme asmatiky a nemoci dýchacích cest kvůli nedměrnému znečištění - zejména ve městech a to i povozem automobilů, které jsou asi ekomomičtější, ale určitě ve městech ničí zdraví obyvatel. Dotujete kuřáky i když platí spotřední daň. Dotujete ze svých daní spoustu různých věcí. Otázka zní: "Co je správné nebo správnější?" Mnoho věcí bez dotace by ani nevzniklo. Mimochodem ty nabíjecí stanice dotujete minimálně, neboť většina jde z EU. Ano jsou to i naše peníze, ale nepoměřujte vše jen přes peníze. Nemuselo by se Vám to v budoucnu vyplatit. Přeji pěkný den[>-]

0/−6
20.5.2019 18:35

P22e75t13r 14V51a61r66g51a 3545973230230

Nemluvil jsem o dobíjecí stanici, ale ceně vlastní elektřiny. Všichni doma platíme nějakou cenu za el. energii - za stejných podmínek.

Jen milionáři co si koupí EV do něj "tankují" elektřinu za cenu nižší než je tržní. To je zvěrstvo. (opět ti chudší přispívají bohatším)

+4/0
20.5.2019 18:40

R39o44m16a57n 80H78o46r51k13ý 9256510563501

Jak jste na to přišel? Že vás nachytali z ČEZ na tarich D27?

0/−3
20.5.2019 18:49

P21e44t44r 12V54a84r96g73a 3865213720110

Přišel jsem na to tak, že za a) umím číst a za b) chápu napsaný text ;-)

Přečtete si článek znovu anebo alespoň moji citaci z článku, kde se jasně píše: ...protože platby od řidičů ještě nepokryjí ani spotřebovanou elektřinu...

co je na tom nejasného, že řidiči platí méně, než kolik ta elektřina stojí?

+3/0
20.5.2019 18:55

R21o27m32a76n 62H58o29r94k13ý 9746720673121

Pane kolego, také ale nesmíte věřit na pohádky. Uvedl jsem vám tržní cenu elektřiny. Na nabíječkách se platí se od 3 Kč výše za 1 kWh. Připadá vám tržní cena vyšší nebo nižší :-)

0/−2
20.5.2019 19:01

R37o73m11a35n 14H71o63r68k69ý 9486160813541

Víte kolik je tržní cena elekřiny? Tedy myslím cenu silové elektřiny.

+1/−1
20.5.2019 18:51

P79e21t11r 49V37a32r87g34a 3145263870310

Znovu pane Horký - pokud umíte číst, tak si přečtěte článek znovu a pozorně nebo si přečtěte alespoň moji citaci z článku ;-)

+2/0
20.5.2019 18:57

R18o22m76a83n 82H18o16r70k10ý 9286790353191

Již jsem Vám odpověděl

0/−1
20.5.2019 19:02

P27e51t33r 94V39a72r52g64a 3605183910710

Takže vyvozujete, že mluvčí ČEZu - p. Schreier nám lže. OK. A jaké ho k tomu vede motivace? Odradit co nejvíce lidí od koupi EV? (což by bylo v rozporu s tvrzením p.Šoltese a Buryška neb toi tvrdě tlačí EV a tvrdí, jak je to pro ČEZ a spol. velmi výhodné a že b stavěly více, kdyby jim nebylo bráněno) . neb oje to myšleno jako příprava na zmaření elektřiny na dob.sanicích?

+2/0
20.5.2019 19:29

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Test kávy v kapslích: Bezpečné, pohodlné, ale drahé potěšení

V kavárně určitě najdete zajímavější druhy kávy, rozpustná je zase levnější. Test jsme zaměřili na kávu v kapslích, z...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Najdete na iDNES.cz