Diskuse k článku

Dreamlinery po čtvrtroce vzlétly. Baterie už nevzplanou, tvrdí Boeing

Letouny Boeing 787 Dreamliner se po třech měsících odstávky kvůli vadným bateriím vrací do provozu. Jako první odstartoval v sobotu dopoledne stroj v Etiopii. Po konstrukčních změnách jsou letadla zcela bezpečná, uvedl v Tokiu šéfinženýr Boeingu Michael Sinnett.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a48k44u89b 98Ř28e71z82n77í50k 5590943

Heh, zrovna dneska jsem, aniž bych tohle tušil, letěl ve FSX 787kou Ethiopian Airlines. Akorát to nebylo do Nairobi, ale do Doualy.:-)

+2/−1
27.4.2013 16:54

J16i24ř21í 86S18m57r25ž 7360438683427

Tak nemají nakupovat baterie na tržnici u Vietnamců.

+1/−11
27.4.2013 12:00

S41t12a33n97i59s18l98a45v 68R50o92s19e70c53k35ý 9575749111189

Nebylo by lepší se vrátit ke starým osvědčeným technologiím? Nejsem nějaký zpátečník, fandím všemu novému, ale takový fatální problém při technologiích a zkouškách v 21. století nemá co dělat.

+4/−9
27.4.2013 11:32

P91ř56e83m72y25s81l 29Č27u45l94í39k 8190363762170

A tím myslíte co? Zpátky k Il18 nebo kam až? A jaký fatální problém? Kolik jich spadlo?

+4/−1
27.4.2013 13:31

M41a66r10e68k 63H83a42j81n18ý 1127962530

Pokud by si čtenář něco zjistil na oficiálních webech v angličtině, vyvaroval by se nevědomosti a zjistil, že média mají pravdu velký vliv, v tomto případě spíše negativní.

Data Boeingu (lhát o tom jistě nebudou): Během certifikace prošly baterie a celý systémsérií zkoušek, čítající více než 5 000 h testování bateriív laboratoři, nad 25 000 h laboratorních testů elektrického systému akonečně přes 10 000 h testování systému přímo na letadle.

Během tak intenzivního testování došlo k závadě na baterie, a to se jednalo o testování v extrémních podmínkách, které v běžném provozu nenastanou.

Ono by bylo hezké použít raději nikl-kadmiové(Ni-Cd) baterie použité např. u B777, ale díky vysokému využití elektrické energie (například oproti odběru stlačeného vzduchu od motorů) se sníží spotřeba o více než 3% a sníží náklady na údržbu, avšak na záložní bateriové zdroje jsou odpovídající nároky. Ni-Cd baterie mají 100x horší poměr max. vybíjecí proud/hmotnost, tedy 2 baterie Li-Ion váží  pod 40 kg, dohromady, tedy Ni-Cd by vážily 4 tuny (nehledě na prostorové nároky).

Takže celé to hlavně díky médiím vede k pošramocení pověsti tak moderního letadla, které mimochodem má od uvedení do provozu menší závadovost než měly typy 777 a 747, které jsou považovány za spolehlivé. 

Stačí jen hledat FAKTA;-)

+5/−4
27.4.2013 13:47

S67t60a60n82i23s27l51a22v 58R67o86s50e78c41k72ý 9135159591249

Takže se vlastně nic nestalo.

0/0
27.4.2013 14:00

P25a11v38e85l 35V87e21t27e75š20n47í81k 7745718245677

Fakta? Dovolte abych pár fakt shrnul: (a) nasazení do provozu je o 3 roky zpožděné a letadlo stále nedosahuje to, s čím je nabízeli (je přetížené a konstrukční úpravy pro nutné posílení pevnosti zhoršily aerodynamiku, takže úspora paliva není taková jak měla být). (b) Při provozu opakovaně dochází k únikům paliva a oleje. (c) Dva požáry na palubě - z nichž jeden znamenal nouzové přistání. (d) Grounding letadla nezpůsobila média, ale vynutila si ho FAA. (e) Příčina požáru baterií je stále neznámá a opravy spočívají v zesílení izolací baterií v lepším odvětrání kouře při požáru.

IMHO - na to, že je to v provozu několik měsíců a většinou na prezentační lety se toho stalo dost.

Ve srovnání - B777 testovali déle a měla i lepší náběh do provozu. Souhlasím - B747 je samozřejmě jiný příběh - ale to bylo na konci šedesátých let.

+4/−1
27.4.2013 18:41

V66i61k80t22o67r 24K28o48š54k26a 4312360897799

Tak snad ten plastový kousek nespadne.....

+2/−7
27.4.2013 11:20

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

Najdete na iDNES.cz